|

چرا رتبه بندی معلمان آن ایده آلی نست که فرهنگیان دنبالش بودند؟

ایده‌آلی که معلمان مدنظر داشتند و در سند تحول به آن اشاره شد و تهیه‌کنندگان این سند نیز آن را می‌خواستند، با این مصوبه اجرایی نخواهد شد

لینک کوتاه کپی شد

لایحه رتبه‌بندی معلمان که طی ۱۰ سال گذشته، مرتباً در رفت‌وآمد بین مجلس و دولت بود، در نهایت ۱۶ اسفند ماه به تأیید شورای نگهبان رسید و ۲۰ اسفند ماه نیز محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی این قانون را برای اجرا به دولت ابلاغ کرد.

حال بسیاری از کارشناسان و معلمان معتقدند که مصوبه نهایی، نیاز‌های فرهنگیان را تأمین نخواهد کرد.

رامین کریمی‌نیا، عضو شورای مرکزی سازمان معلمان ایران در این باره به جامعه ۲۴، گفت: اینکه برای اولین بار نظامی حقوقی برای معلمان تحت عنوان «نظام رتبه‌بندی معلمان» تشکیل شده و اجرای فصل ۶ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آغاز شده است را باید به فال نیک گرفت.

وی افزود: البته ایده‌آلی که معلمان مدنظر داشتند و در سند تحول به آن اشاره شد و تهیه‌کنندگان این سند نیز آن را می‌خواستند، با این مصوبه اجرایی نخواهد شد یعنی هدف این بود که کیفیت آموزش ارتقاء یابد و رویکرد رقابتی شود و معلمان از نظر منزلتی، معیشتی و کیفیت کار رشد کنند که به نظر می‌رسد این مصوبه نمی‌تواند این اهداف را برآورده کند البته در سال‌های آینده می‌توان این مصوبه را تکمیل کرد.

نماینده سازمان معلمان ایران با بیان اینکه شروع رتبه‌بندی معلمان یک حسن خوب است، گفت: در نظر گرفته شدن تاثیر مدرک تحصیلی و سابقه و حذف عبارت «منوط بودن تامین بودجه به نظر دولت در سال‌های آینده» از نقاط مثبت مصوبه رتبه‌بندی معلمان است.

وی اضافه کرد: فوق‌العاده رتبه‌بندی در حداقل حقوق سال بعد جدا شده است یعنی ابتدا کف حقوق سال بعد پرداخت و به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسانده می‌شود و سپس فوق‌العاده رتبه‌بندی به آن رقم اضافه خواهد شد.

کریمی‌نیا اظهار کرد: حضور تعدادی از معلمان در هیات‌های ممیزه‌ای که باید در خصوص سازوکار رتبه‌بندی تصمیم‌گیری کنند نیز یکی از حسن‌های این مصوبه است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها