|

خبر خوش| افزایش میزان وام بازنشستگان برای سال جدید + جزییات

وام بازنشستگان در سال جدید افزایش جالب توجهی را تجربه خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

 وام قرض الحسنه، در شرایط سخت معیتشتی به کمک بازنشستگان می‌آید. در سال جدید، دولت هم تصمیمات خوبی برای این وام بازنشستگان درنظر گرفته است.

توسعه پرداخت وام‌های قرض الحسنه بازنشستگان را برای سال پیش رو، پیش بینی شده است و  بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد تومان منابع برای این وام‌های قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده.  مبلغ وام به ازای هرشخص ۱۰ میلیون تومان مصوب شده. در سال 1400 این مبلغ هفت میلیون تومان بود که برای سال آتی ۴۰ درصد رشد خواهد داشت.

آنگونه که وزیر اقتصاد اعلام کرده علاوه بر کارمندان دولت، بازنشستگان هم مشمول وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن می‌شوند. وام بدون ضامن، هم شامل بازنشستگان تامین اجتماعی می‌شود و هم دیگر بازنشستگان دولتی، مشروط به اینکه افراد توانایی بازپرداخت اقساط آن را داشته باشند.

 همزمان با دستور رئیس جمهور برای پرداخت وام ۱۰۰میلیونی بدون ضامن، بازنشستگان هم مشمول این وام می‌شوند. اما کدام بانک‌ها به بازنشستگان وام بدون ضامن می‌دهند؟

مهم‌ترین شرط پرداخت وام بدون ضامن این است که افراد ثابت کنند که توان پرداخت اقساط این وام را داشته باشند. مدیر روابط عمومی بانک مرکزی هم چندی پیش اعلام کرد طبق بخشنامه وزارت اقتصاد، بازنشستگان می‌توانند با ارائه نامه کسر از حقوق وام ۵۰ میلیون تومانی بگیرند.

اما این افراد اگر متقاضی دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی باشند، علاوه بر نامه کسر از حقوق، باید چک یا سفته هم به بانک بدهند.

شرط پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی به بازنشستگان تامین اجتماعی هم همین است. یعنی بازنشستگان تامین اجتماعی هم با یک نامه کسر از حقوق و چک و سفته می‌توانند وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بگیرند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها