|

5 بهترین استادیوم های فوتبال در استانبول

استادیوم المپیک آتاتورک بزرگترین میدان ورزشی ترکیه است که بیش از 76000 نفر ظرفیت دارد این استادیوم به نام مصطفی کمال آتاتورک نامگذاری شده.

لینک کوتاه کپی شد

استادیوم های فوتبال استانبول امکاناتی در سطح جهانی را با برخی از پر سر و صداترین و پرشورترین هواداران در سراسر اروپا ترکیب می کنند. کیفیت فوتبال در سوپر لیگ نیز مورد غبطه اکثر لیگ‌ها است، با چندین باشگاه بزرگ که به طور منظم در رقابت‌های اروپایی یوفا برای کسب بالاترین افتخارات رقابت می‌کنند. اگر به تور استانبول سفر می‌کنید و می‌خواهید در یک مسابقه فوتبال شرکت کنید، می‌توانید مطمئن باشید که تقریباً هر آخر هفته بین اوت و می، بازی‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. اجازه دهید گلبرگ سیر به شما کمک کند تا مکان مناسبی برای سفر فوتبال بعدی خود پیدا کنید.

  • استادیوم المپیک آتاتورک

استادیوم المپیک آتاتورک بزرگترین میدان ورزشی ترکیه است که بیش از 76000 نفر ظرفیت دارد. این استادیوم که به عنوان بخشی از پیشنهاد ناموفق بازی های المپیک در دهه 1990 ساخته شد، به نام مصطفی کمال آتاتورک، اولین رئیس جمهور ترکیه نامگذاری شده است. یافتن آن در غرب دور استانبول، در منطقه ایکیتلی، در حدود 30 دقیقه از مرکز توریستی شهر، آسان است. با مترو به ایستگاه المپیات بروید و استادیوم المپیک آتاتورک دقیقاً بیرون است.یک استادیوم کوچک به همین نام در تور آنتالیا برای شما قابل دسترسی است که مالک آن یک هتل است و بسیار کوچک می باشد.

از آنجایی که این یک استادیوم چند منظوره با فضایی برای پیست دو میدانی است، صندلی‌ها کاملاً دور از زمین هستند، این به معنای مناظر عالی از همه جایگاه‌ها است. بنابراین هنگام رزرو بلیط این را در نظر داشته باشید. از آنجایی که استادیوم المپیک آتاتورک در خارج از شهر قرار دارد، بارها یا رستوران های زیادی در این نزدیکی پیدا نخواهید کرد. بهتر است برای بازی در مرکز استانبول خود را گرم کنید سپس مستقیماً به استادیوم بروید.

استادیوم المپیک آتاتورک

  • استادیوم گالاتاسرای SK

استادیوم Türk Telekom در منطقه Sariyer، در سمت غربی بسفر قرار دارد. از آنجایی که گالاتاسرای اس‌کی موفق‌ترین باشگاه ترکیه است، بازدید از استادیوم با راهنما یک فعالیت محبوب است. جلسات از سه شنبه تا یکشنبه با ساعات مختلف در طول روز در دسترس هستند. می‌توانید از رختکن، جعبه‌های VIP و اتاق جام‌های جام یوفا و سوپر جام یوفا و همچنین هر افتخار داخلی دیدن کنید.

بهترین مکان برای نشستن در طول بازی در ورزشگاه 52000 نفری Türk Telekom Arena پشت دروازه است. هواداران گالاتاسرای بسیار پرشور هستند، بنابراین خانواده ها باید بلیطی را در امتداد خط میانی انتخاب کنند که کمتر ترسناک است. اگر به امید دریافت بلیط لحظه آخری وارد استانبول شده اید، مطمئن شوید که برای دریافت کارت پاسولیگ در وب سایت تیم اقدام کرده اید.لازم به توضیح است بسیاری از ورزشگاه ها دارای وب سایت با سئو خوب هستند که می توانید با گوشی و از طریق اینترنت بلیط خود را رزرو کنید.برای رسیدن به زمین، با مترو به ایستگاه Seyrantepe در خط M2 بروید. سپس می توانید در کمتر از 10 دقیقه به زمین بروید. می‌توانید بارها و رستوران‌ها را در مرکز خرید Forum Istanbul Alisveris Merkezi بیابید، که دارای یک بخش فضای باز با تراس است.

استادیوم گالاتاسرای SK

  • استادیوم فنرباغچه

ورزشگاه شوکرو ساراچوغلو خانه مشهور فنرباغچه، محبوب ترین باشگاه استانبول در سمت آسیایی  بسفر است. این استادیوم با ظرفیت 50000 نفر به دلیل حمایت پر سر و صدا از طرف هواداران پرشور خود، به ویژه در هنگام بازی با رقبای محلی گالاتاسرای یا هنگام رقابت در لیگ قهرمانان اروپا، مشهور است.سکوی شمالی معمولاً برای هواداران خارج از خانه در نظر گرفته شده است، در حالی که پر سر و صداترین هواداران فنرباغچه معمولاً سکوی غربی را اشغال می کنند. دومی بزرگ‌ترین بخش استادیوم است، درست بالای سنگر و رختکن. با استفاده از مترو به ایستگاه سوگوتلوچشمه می توانید به استادیوم Şükrü Saraçoğlu برسید.

استادیوم فنرباغچه

  • استادیوم باشاکشهیر فاتح تریم

استادیوم Başakşehir Fatih Terim یک استادیوم مدرن در غرب استانبول و نزدیک به استادیوم المپیک آتاتورک است. این ورزشگاه محل استقرار استانبول باشاکشهیر FK است که اخیراً در لیگ قهرمانان اروپا موفقیت‌هایی کسب کرده است و معروف است که منچستریونایتد را در سال 2020 شکست داده است. این استادیوم با ظرفیت 17000 نفر در سال 2014 ساخته شده است و به افتخار بازیکن و مربی افسانه‌ای ترکیه، فاتح تریم که مدیریت می‌کرد، نامگذاری شده است. در ترکیه و ایتالیا، از جمله تیم ملی Turkisj. 2 طبقه صندلی برای یک استادیوم در استانبول منحصر به فرد است و پرشورترین هواداران اغلب در طبقه بالایی حضور دارند.رسیدن به استادیوم Başakşehir Fatih Terim از بسیاری از زمین های استانبول دشوارتر است، زیرا 25 کیلومتر خارج از مرکز شهر است. می توانید با مترو به Basaksehir Metrokent بروید – از آنجا، 30 دقیقه پیاده روی یا 15 دقیقه با اتوبوس برای رسیدن به استادیوم راه دارید.

استادیوم باشاکشهیر فاتح تریم

  • استادیوم بشیکتاش JK

وودافون آرنا، واقع در کرانه غربی بسفر، زمین خانگی بشیکتاش جی کی است. این استادیوم 41000 نفری به خاطر جو فوق العاده اش در روزهای بازی مشهور است. این قطعا یکی از هیجان انگیزترین استادیوم های فوتبال در استانبول است. طراحی کاسه ای شکل دارای 2 طبقه صندلی است که بهترین فضا در پشت دروازه ها در طبقات بالایی وجود دارد.از آنجایی که وودافون آرنا به مرکز توریستی استانبول نزدیک است، می توانید در سفری کوتاه به شهر، یک مسابقه فوتبال را با گشت و گذار در شهر ترکیب کنید که این زمین را در بین طرفداران بازدیدکننده محبوب می کند. برای رسیدن به استادیوم با مترو به تکسیم بروید. این میدان توریست‌پسند، تنها 10 دقیقه پیاده تا وودافون آرنا فاصله دارد و رستوران‌ها و کافه‌های فراوانی دارد. 

گلبرگ سیر کارگزار تور ترکیه پیشنهاد تور استانبول تابستان 1401 را به شما می دهد که می توانید با مراجعه به وب سایت ما با انتخاب تور مورد نظر خود با توجه به بودجه و سلیقه سفر خود را به استانبول برای دیدن جاذبه های گردشگری و اگر علاقمند به دیدن فوتبال از نزدیک در استادیوم هستید آغاز کنید.

استادیوم بشیکتاش JK

آشنایی با فوتبال ترکیه

ترکیه در مسابقات قهرمانی اروپا به همان اندازه بالاتر از استاندار خود ظاهر شده است. اگرچه آنها برای اولین بار تا سال 1996 واجد شرایط رقابت نشدند، اما زمان کمی را برای جبران آن تلف کردند. آنها در مرحله گروهی زمانی که مسابقات به میزبانی انگلیس برگزار می شد حذف شدند اما چهار سال بعد در سال 2000 به یک چهارم نهایی راه یافتند. در سال 2004 آنها نتوانستند به مرحله مقدماتی صعود کنند اما به نیمه نهایی تکرار مسابقات سال 2008 رسیدند. مسابقات با شکست مقابل آلمان نایب قهرمان. پس منصفانه می توان گفت که به نظر می رسد ترکیه یا در مسابقات بزرگ واجد شرایط نیست و یا واجد شرایط می شود و سپس بسیار بهتر از حد انتظار عمل می کند.تیم های داخلی ترکیه برای یافتن همان سطح عملکرد در رقابت های اروپایی با مشکل مواجه شده اند. هیچ تیمی از ترکیه تا به حال به فینال لیگ قهرمانان اروپا نرسیده است، حتی زمانی که به عنوان جام اروپا شناخته می شد. با این حال، گالاتاسرای در سال 2000 آرسنال را شکست داد و جام را بالای سر برد.

بعد از دیدن بازی می توانید به خیابان خرید استقلال بروید. گزینه‌های غذایی خیابان استقلال به ظاهر بی‌پایان هستند – از غذاهای خیابانی وسوسه‌انگیز ارزان مانند صدف شکم پر، سیمیت و پلو گرفته تا برخی از بهترین رستوران‌های استانبول مانند رستوران‌های مورد علاقه Yeni Lokanta که مسافران تور لحظه آخری استانبول را در آن می توان یافت. Yeni Lokanta واقع در Kumbaraci Yokusu یکی از رستوران های ترکی معاصر مورد علاقه است.ینی لوکانتا در بالای کومباراچی یوکوسو، تنها یک دقیقه پیاده روی از خیابان استقلال واقع شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها