|

آخرین خبرها از همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان در سال 1401

براساس گفته دبیرکل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران 25 درصد از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سال 1400 باقی مانده است.

لینک کوتاه کپی شد

دبیرکل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران در پیام نوروزی خود از کارگران و بازنشستگان تقدیر کرد و انتظارهای این اقشار از دولت و سازمان تامین اجتماعی را برشمرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از عرشه آنلاین؛ متن کامل پیام سال جدید (۱۴۰۱) «علیرضا محجوب» به این شرح است: سلام بر مزد بگیران کارگران و همه کسانی که تولید به دست، قوت و اراده آن‌ها می‌چرخد و قدر آن‌ها آنگونه که باید شناخته نمی‌شود. سال ۱۴۰۱ یا به تعبیری دیگر «حلول قرن جدید هجری شمسی» را خدمت همه شما تبریک می‌گویم. مبارک باد ما با این سخن همراه است که امسال نمایندگان کارگران در شورای عالی کار خوش درخشیدند و در شرایط سخت، موفقیت مهمی را به دست آوردند؛ اگرچه ممکن است که تورم حاصل کارها بر باد بدهد ولی این از رحمت، تلاش و کوشش آن‌ها کم نخواهد کرد.

جا دارد، در سالی که گذشته از برادرم جناب حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تقدیر کنم که از سال ۹۹ پیگیر تحقق همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بودند و بالاخره توانستند به کمک شما بازنشستگان عزیز این موضوع را به کرسی بنشانند. با این حال هنوز  ۲۵ درصد از  متناسب‌سازی سال ۱۴۰۰ باقی مانده است. برای سازمانی که ناچار شده بودجه ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی برای سال جاری تنظیم کند، این عدد بزرگی نیست. امیدواریم که این ۲۵ درصد را در کارشان بگنجانند. امیدواریم که بدانند برای بازنشستگان، برای مستمری‌بگیران و برای همه کسانی که عیان این موضوع هستند، چه اندازه تکمیل همسان سازی تا ۱۰۰ درصدی زمان برقراری مهم است؛ چه‌قدر همسان‌سازی مهم و بااهمیت است و یکی از آرزوهایی است که تنها بخشی از آن تحقق پیدا کرده است.

من باید به مسکن کارگری هم اشاره کنم بویژه مسکن آن دست از کارگران و بازنشستگانی که بعد از این همه سال خدمت، مسکنی ندارند. طرح و توافقی ۳ سال پیش با وزارت راه و شهرسازی نوشته شد. این هم جزء مواردی است که سازمان تامین اجتماعی باید منابع آن را اختصاص دهد تا «اتحادیه اسکان» برای انجام آن دست به کار شود. مسکن مهم‌ترین معصل کارگران، بازنشستگان و جامعه است. توجه به مسکن یعنی توجه به همه مشکلات کارگری و بازنشستگی.

همچنین یادآوری می‌کنم و امیدواریم که در این شرایط دشوار دولت مطابق اجازه ای که مجلس به او داده است، ارز مربوط به خرید کالاهای اساسی را حذف نکند. امیدوارم که دولت از این تصمیم منصرف شود. این کار، سفره‌های ما را کوچک می‌کند. این امر تلاشی که برای افزایش دستمزد توسط شورای عالی کار انجام شده و تلاشی که آقای صادقی برای همسان‌سازی انجام داده است، را بر باد می‌دهد؛ چراکه از این ناحیه تورم، سفره فقرا را بر باد می‌دهد. ما آرزو می‌کنیم که سال ۱۴۰۱، سالی پر از رفاه، نعمت، صفا و صمیمت باشد. 

درود بر همه شما 

سلام بر همه شما 

زنده باد کارگر 

زنده باد همه زحمت‌کشانی که تا دیروز در سنگر کارگری آن‌ها را به کارگر بازنشسته می‌شناسیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها