|

کدام گوشی های سامسونگ آپدیت جدید را دریافت کرده اند

از چند ماه پیش سامسونگ اقدام به انتشار اندروید 12 برای پلتفرم‌های مختلف خود کرده‌ و کاربران زیادی تاکنون موفق به دریافت این نسخه نشده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

در دوره کنونی که سیر انتقال اطلاعات و داده‌ها با سرعت بالا و غیر قابل تصوری صورت می‌گیرد، بروز بودن و پیش رفتن با این سرعت در عین اینکه کاری دشوار و سخت به نظر می‌آید، ضروری و غیر قابل اجتناب است. فرقی ندارد شما از چه قشری باشید و چقدر به حوزه تکنولوژی و محصولات آن علاقه داشته باشید، محکوم به این هستید که خود را بروز نگه دارید و با این موج پیش بیایید. یکی از روش‌های معمول برای تحقق این امر، آپدیت کردن دائمی محصولات دیجیتالی مانند موبایل، تبلت، لپتاپ و ... است. قیمت گوشی سامسونگ نیز دلیلی است که بسیاری از کاربران به گوشی‌های این برند روی می‌آورند.

بنابراین طبیعی است که بسیاری از کاربران ایرانی از محصولات این برند کره‌ای استفاده کنند. از یک سو ویژگی‌هایی مانند قیمت، کیفیت ساخت و پشتیبانی سبب شده سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین برندهای تولید کننده گوشی هوشمند باشد و از سوی دیگر محبوبیت این برند نزد کاربران ایرانی مزید بر علت شده تا بتوان تصور کرد برای بسیاری از کاربران این پرسش مطرح شود که  کدام گوشی های سامسونگ آپدیت جدید را دریافت کرده اند؟ هر چند که  قیمت گوشی شیائومی مناسب‌تر است و برای برخی از کاربران قیمت آیفون 13 پرو مکس چندان موضوعیت ندارد و اقدام به تهیه آن می‌کنند.

از چند ماه پیش سامسونگ اقدام به انتشار اندروید 12 برای پلتفرم‌های مختلف خود از جمله گوشی‌های هوشمند سری S، سری نوت، سری A و... کرده‌است و کاربران زیادی تا کنون موفق به دریافت این نسخه جدید اندروید نشده‌اند و منتظر آن هستند. پیش از اینکه بررسی کنیم کدام مدل‌ها تا کنون اندروید نسخه 12 را دریافت کرده‌اند، به بحث درباره این موضوع می‌پردازیم که چه آیتم یا آیتم‌هایی با این نسخه اندروید دستخوش تغییراتی شده‌اند و چه انتظاراتی از این آپدیت جدید می‌توان داشت.

قابلیت شخصی سازی گسترده، ریش و قیچی در دستان کاربر

نزدیک به هشت سال از آغاز استفاده از زبان Material Design می‌گذرد و کاربران در تمام این مدت در انتظار تغییرات بزرگ و مملوس در سیستم عامل اندروید بودند، به نحوی که حق انتخاب برای آن‌ها گسترده‌تر شود. در اندروید 12 سلیقه کاربر در اولویت قرار دارد و به نحوی سیستم عامل اندروید به سیستم عامل برای هر کاربر منحصر به فرد می‌شود. برخلاف ios، کاربران

سیستم عامل اندروید را به شخصی سازی گسترده‌اش می‌شناسند و رفته رفته و با هر آپدیت شاهد فعال شدن امکانات شخصی سازی جدیدی بودیم. اندروید 12 نقطه عطفی برای این موضوع است اختیارات کاربران وسیع‌تر از همیشه است و اگر فارغ از قیمت گوشی سامسونگ مورد دیگری که ذهن شما را به خود مشغول کرده، امکانات سیستم عامل اندروید است، ناامید نخواهید شد.

زبان طراحی Material You که برای باز طراحی اندروید 12 از آن استفاده شده روی شخصی سازی گسترده متمرکز است. اولین تغییر محسوسی که می‌توان پس از آپدیت گوشی حس کرد، تغییر پالت رنگی گوشی بر اساس رنگ پس زمینه‌ است. این تغییرات را در زمینه‌های دیگری مانند منو تنظیمات سریع، منو پیام‌ها و ... نیز مشاهده کرد. چنانچه رنگ جدید مطابق سلیقه شما نیست، می‌توانید با مراجعه به منوی wallpaper & Style از میان رنگ‌های پیش فرض یا دلخواه رنگ مد نظر خود را انتخاب کنید. همه این امکانات گوشی‌های جدید شیائومی در کنار قیمت گوشی شیائومی سبب شده موج جدیدی از فروش محصولات این برند چینی آغاز شود.

تنظیمات سریع

یکی از اساسی‌ترین بخش‌هایی که با اندروید 12 مورد تغییر قرار گرفته‌اند، بخش منو سریع است. در این آپدیت تعداد گزینه‌های تنظیمات سریع به چهار گزینه با استایل مربعی با گوشه‌های مدور خلاصه می‌شود و دیگر خبری از گزینه‌های دایره‌ای که سال‌ها است کاربران اندروید به دیدن آن‌ها عادت دارند، نیست. گزینه‌های تنظیمات سریع در استایل ذکر شده در دو ردیف در پیش چشمان مخاطب ظاهر می‌شود و حتی اگر منو کشویی را نیز به صورت کامل باز کنید، همچنان در همین قالب با گزینه‌های این بخش مواجه می‌شوید. اگر به هر دلیل اعتقاد دارید قیمت گوشی سامسونگ تناسبی با امکانات آن ندارد، باید گفت بخش شخصی سازی اندروید 12 اینجاست تا دیدگاه‌های شما را به چالش بکشد.

image_1649497883

اعلان‌ها

بخش اعلان‌ها نیز تغییراتی را تجربه کرده‌اند، اولین تفاوتی را که می‌توان در بخش رابط کاربری اعلان‌ها مشاهده کرد، مرتب‌تر شدن آن‌ها است. اعلان‌ها با گوشه‌های مدور و با حجم بالاتری به کاربر نمایش داده می‌شود و کاربران می‌توانند به راحتی کلیت بسیاری از پیام‌های خود را مشاهده کنند. فارغ از تغییراتی که در رابط کاربری این بخش اعمال شده‌است، بخش پردازش و تحلیل آن نیز بسیاری سریع‌تر و کاربردی‌تر شده و شما می‌توانید به سرعت از طریق نوتیفیکیشن، وارد اپلیکیشن مد نظر خود شوید و زمان کم‌تری را صرف لود شدن برنامه کنید. بدون جانب داری باید گفت زمانی که دارید قیمت گوشی‌های جدید اندروید مانند قیمت گوشی سامسونگ یا قیمت گوشی شیائومی را بررسی می‌کنید، به موضوعی مانند امکانات جدید اندروید 12 نیز توجه کنید. لازم به ذکر است هنوز بسیاری از بخش‌های جدید این آپدیت نیز بررسی نشده‌اند!

امنیت؛ اولویت اصلی اندروید 12

یکی از بزرگ‌ترین ایراداتی که کاربران اندروید به آن وارد می‌کنند و یکی از مواردی که سبب شده بود بسیاری از کاربران روی به استفاده از سیستم‌ عامل‌های جایگزین مانند ios بیاورند و از قیمت آیفون 13 پرو مکس چشم پوشی کنند، بحث امنیت و حفظ حریم شخصی بود. ظاهرا گوگل نیز به خوبی بازخوردها را دریافت کرده و سعی در تغییر آن‌ها دارد. در اندروید 12 از هسته محاسباتی شخصی (Private Compute Core) در کنار داشبورد حریم شخصی (Pricacy Dashboard) برای برقراری امنیت استفاده شده‌است.

در واقع بخش حریم شخصی (Privacy) به PCC در مدیریت اطلاعات شخصی کاربر کمک می‌کند و در این بخش می‌توانید ببینید چه اپلیکیشن‌هایی اجازه دسترسی به اطلاعات و امکاناتی مانند موقعیت مکانی و میکروفون دارند و PCC داده‌هایی که برای استفاده هوش مصنوعی نیاز است را در این بخش ذخیره می‌کند و اجازه خروج آن را از گوشی کاربر نمی‌دهد.

مهاجرت آسان اندروید

اندروید 12 برای کاربران جدید امکانات ویژه‌ای لحاظ کرده‌است که از جمله آن‌ها می‌توان به امکان انتقال آسان و سریع اطلاعات کاربران به گوشی‌های مجهز به اندروید 12 است. این امکان به لطف شبکه اینترنت (چه با سیم و چه بی سیم) فراهم شده‌است. نکته جالب توجه اینجاست که این انتقال حتی از طریق گوشی‌هایی که سیستم عامل آن‌ها اندروید است نیز امکان پذیر است. بنابراین اگر شما نیز از آن دسته کاربرانی هستید که قیمت آیفون 13 پرو مکس با بودجه آن‌ها سازگار نیست و قصد دارند از گوشی‌های پرچمدار اندروید خرید کنند و از ios به اندروید مهاجرت کنند، لازم نیست نگرانی بابت اطلاعات خود داشته باشید.

image_1649497866

کدام گوشی های سامسونگ آپدیت جدید را دریافت کرده اند؟

با توجه به نکاتی که تا کنون به آن‌‎ها اشاره شد، باید به این نتیجه رسیده باشیم که امکانات جدید اندروید 12 به شدت جذاب و متنوع هستند و کاربران زیادی از سراسر دنیا در انتظار دریافت این نسخه از اندروید هستند و برخی دیگر نیز تا کنون آن را دریافت کرده‌اند. باید گفت قابلیت‌های این آپدیت به قدری اساسی و متنوع است که سبب شده بسیاری از کاربران ios با جست و جو عباراتی مانند قیمت گوشی سامسونگ و قیمت گوشی شیائومی روی به استفاده از سیستم عامل اندروید بیاورند.

اما پرسش اصلی اینجاست که کدام گوشی های سامسونگ آپدیت جدید را دریافت کرده اند؟  و اینکه سامسونگ قصد دارد این آپدیت را برای کدام مدل‌های خود منتشر کند. بنابراین به سراغ جدول زمانی اعلام شده از سوی این کمپانی رفته‌ایم.

مدل

تاریخ دریافت به‌روزرسانی اندروید ۱۲

- گلکسی S21

- گلکسی S21 پلاس

- گلکسی S21 اولترا

نوامبر ۲۰۲۱

- گلکسی زد فولد ۳

- گلکسی زد فلیپ ۳

دسامبر ۲۰۲۱

- گلکسی زد فولد ۲

- گلکسی فولد 5G

- گلکسی زد فلیپ 5G

- گلکسی زد فلیپ

- گلکسی S20 پلاس

- گلکسی S20 اولترا

- گلکسی S20 FE

- گلکسی نوت ۲۰

- گلکسی نوت ۲۰ اولترا

- گلکسی نوت ۱۰

- گلکسی نوت ۱۰ پلاس

ژانویه ۲۰۲۲

- گلکسی A52 5G

- گلکسی S20

- گلکسی S10 5G

- گلکسی S10 پلاس

- گلکسی S10e

- گلکسی S10 لایت

- گلکسی تب S7

- گلکسی تب S7 پلاس

فوریه ۲۰۲۲

- گلکسی S7 FE

مارس ۲۰۲۲

- گلکسی A51 5G

- گلکسی A71 5G

- گلکسی S7 FE 5G

- گلکسی تب S6 لایت

آوریل ۲۰۲۲

- گلکسی تب S6

- گلکسی تب اکتیو ۳

- گلکسی A42 5G

- گلکسی A32 5G

- گلکسی تب A7 مدل ۲۰۲۰

می ۲۰۲۲

- گلکسی تب A7 لایت

- گلکسی ایکس کاور پرو

ژوئن ۲۰۲۲

- گلکسی A21

- گلکسی A12

- گلکسی ایکس کاور ۵

- گلکسی A02s

- گلکسی A01

- گلکسی A11

جولای ۲۰۲۲

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها