|

تعیین حداقل حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی

تعیین حداقل حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تابعی از ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی است.

لینک کوتاه کپی شد

علی اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه منویات مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست‌های کلی و مصوب تأمین اجتماعی مایه دلگرمی بیش از پیش اقشار بازنشستگان و مستمری بگیران است گفت: سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی به عنوان یک سند بالا دستی مهم، مسیر اقدامات و تلاش‌های مسئولان را برای خدمت‌گزاری مطلوب به یکی از شریف‌ترین و زحمتکش‌ترین اقشار جامعه که کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی هستند و نقش بی بدیلی در صحنه‌های عمران و آبادانی میهن اسلامی داشته‌اند، مشخص و هموار می‌کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایسکانیوز؛ وی با بیان اینکه توجه به معیشت و زندگی میلیون‌ها بازنشسته در اولویت است، ابراز امیدواری کرد که حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی با اعمال افزایش‌های جدید پرداخت خواهد شد.

تعیین حداقل حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تابعی از ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی است که بر اساس آن شورای عالی کار هرسال حداقل حقوق را تعیین می‌کند و سازمان تامین اجتماعی مکلف است که همان را برای حداقلی‌بگیران اعمال کند. بر این اساس برای سال جاری، کسانی که در سال گذشته حقوق پایه‌شان دو میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بوده با مصوبه شورای عالی کار افزایش یافته و به ۴ میلیون و ۱۷۹ هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، برای سایر سطوح درآمدی نیز ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی حاکم است که حقوق باید بر اساس هزینه زندگی تعیین شود.

در روزهای گذشته نیز میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افزایش حقوق مستمری‌بگیران و به عبارتی اعمال ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون سازمان تأمین اجتماعی در افزایش حقوق بازنشستگان در اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: «افزایش مستمری بازنشستگان حداقلی‌بگیر بر اساس ماده ۱۱۱ قطعی شده و درباره میزان افزایش سایر سطوح نیز جلسات ادامه دارد.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها