|

بررسی زوایای مختلف اجرای رتبه بندی معلمان

رتبه بندی معلمان موضوع بسیار مهمی است که دارای ابعاد مختلفی است. یکی از ابعاد اجرای رتبه بندی مساله معیشت و از آن مهمتر جایگاه معلمان است.

لینک کوتاه کپی شد

یکی از مسائل مهم در نظام آموزش و پرورش پرداحتن به سند تحول بنیادین است. اجرای سند تحول بنیادین از مهمترین اصول در .زارت آموزش و پرورش است که باید برای اجرای آن اهتمام جدی داشت. یکی از موضوعات مهم این سند، مبحث رتبه بندی معلمان است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از روزنو؛ جواد آل حبیب کارشناس فرهنگی درباره ابعاد اجرای رتبه بندی فرهنگیان گفت: رتبه بندی معلمان موضوع بسیار مهمی است که دارای ابعاد مختلفی است. یکی از ابعاد اجرای رتبه بندی مساله معیشت و از آن مهمتر جایگاه معلمان است. امروز بخاطر مسائل معیشتی و مشکلاتی که در زندگی وجود دارد بیشتر به جنبه مالی این موضوع پرداخته شده است اما باید بدانیم ک در اجرای رتبه بندی بحث ارتقاء علمی معلمان و دانش آموزان و از مهمتر تولید علم که مورد تاکید رهبر انقلاب است نیز از مهمترین هدف اجرای آن است. اجرای رتبه بندی معلمان و فرهنگیان موجب ارتقاء جامعه علمی می شود و البته باید راه کارهایی که عزیزان اماده کردند نیز اجرا شود و همچنین نظارت کافی و وافی وجود داشته باشد.

رویکرد آموزش و پرورش از اجرای رتبه بندی در سند تحول بنیادین

ستاری فرد سخنگوی آموزش و پرورش در ارتباط اینکه کدام معلمان رتبه بندی می شوند گفت:وی با بیان اینکه همه معلمان مشمول رتبه‌بندی می‌شوند، افزود: رویکرد آموزش و پرورش در این آیین‌نامه شامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، رضایت‌مندی شغلی معلمان و افزایش کیفیت آموزشی و بسط عدالت تربیتی است.

زمان اجرای رتبه بندی معلمان

ستاری‌فرد با اشاره به اینکه ظرف سه ماه از تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان باید اجرایی شود، ادامه داد: ان‌شاءالله رتبه‌بندی معلمان تا پایان خرداد اجرایی می‌شود و وزارت آموزش و پرورش به محض تصویب دولت، به مرحله اجرایی می‌برد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها