|

چاپ DTF و 11 مورد از مزایای آن و البته ایراد های آن

چاپ DTF یا چاپ مستقیم بر روی برگه‌ای شفاف یا فیلم، نوعی روش چاپ سریع روی پارچه است. از برترین مزایای چاپ dtf آن است که محدودیتی در چاپ بر…

لینک کوتاه کپی شد

چاپ dtf فرایندی دو مرحله ای دارد. اول بر روی برگه ای شفاف به نام فیلم چاپ انجام میشود و در مرحله دوم به وسیله پرس حرارتی بر روی پارچه برگردانده میشود.

image_1650096795

برترین مزایای چاپ dtf عدم محدودیت در چاپ بر روی جنس های مختلف پارچه  و همپنین رنگ های مختلف پارچه است. و البته بزرگ‌ترین عیب آن هم  قیمت بالای این روش چاپ است. اما در مجموع با در نظر گرفتن مزایا و معایب این نوع چاپ می‌توان گفت اگر به دنبال روشی آسان هستید و دنبال دردسر نیستید این روش چاپ را به شما توصیه میکنیم، چون چاپ dtf بهترین است و محدودیت های چاپ سابلیمیشن پارچه را ندارد.

ساتیاتکس با سابقه 10 ساله و ظرفیت تولید بالا و نیروی کار با تجربه و متعهد ارایه دهنده خدمات چاپ سابلیمیشن پارچه و خدمات چاپ DTF است. اگر با این روش چاپ آشنا نیستید در ادامه با ما باشید تا معایب، مزایا و کاربرد های چاپ دی تی اف را برای شما بازگو کنیم. برای اطلاع از قیمت ها و شرایت ما و هنچنین برای تماس با ما به سایت ساتیاتکس مراجعه کنید.

چاپ DTF چیست ؟

چاپ DTF (Direct To Film)، یک روش چاپ دیجیتال پارچه است. که در این روش ابتدا طرح روی یک فیلم مخصوص چاپ میشود و سپس یک لایه رنگ سفید روی آن چاپ میشود. در مرحله بعد یک پودر شکر مانند به آن اضافه میشود که کار چسب را انجام میدهد. و در مرحله آخر  در فر پخته میشود.

کار نهایی قبل از این که بر روی پارچه برگردانده شود به صورت زیر است:

  1. فیلم نگهدارنده
  2. جوهر
  3. رنگ سفید
  4. پودر چسب

طرح آماده است تا به وسیله پرس حرارتی روی پارچه برگردانده شود.

برخلاف روش های دیگر  چاپ پارچه در چاپ دی تی اف روی هر جنس پارچه از پلی استر کرفته تا انواع الیاف طبیعی میتوان چاپ کرد. بر روی هر رنگی هم میتوان عمل چاپ را اجام داد. بدین ترتیب در پاسخ پرسش چاپ dtf چیست می‌توان گفت این روش چاپ یکی از پرکاربردترین روش‌های چاپ روی پارچه‌ است.

image_1650096850

مزایای چاپ DTF:

  1. از این روش می‌توان برای چاپ بر روی هر جنس و رنگ پارچه‌ای استفاده کرد و محدودیتی ندارد. هر کدام از روش‌های دیگر چاپ بر روی پارچه بر روی انواع خاصی از پارچه می‌توان انجام داد. برای مثال خدمات چاپ سابلیمیشن فقط بر روی پارچه‌هایی انجام می‌شود که بیشتر از ۷۰ درصد آنها از پلی‌استر باشد. بدین ترتیب در پاسخ پرسش چاپ dtf چیست می‌توان گفت چاپی است که بر روی هر پارچه‌ای حتی پارچه‌های توری نتیجه خوبی می‌دهد.
  2. از برتری‌های چاپ dtf زمان کم آماده‌سازی برای چاپ است.طرحی که با فتوشاپ طراحی شده باشد را میاوان در کمتر از 15 دقیقه بر روی پارچه پیاده کرد. برخلاف روش های دیگر که نیاز به فیلم و زینک یا سیلندر و یا شابلون دارند
  3.  پارچه‌های چاپ‌شده با این روش در برابر شست‌وشو مقاومت بیشتر از انواع دیگر چاپ‌ دارند.
  4. از مزایای چاپ dtf این است که رنگ چاپ از سطح پارچه عبور نمی‌کند. به همین دلیل حساسیت پوستی یجاد  نمیکند.
  5. در چاپ DTF  سطح پارچه نیاز به کوتینگ یا آماده‌سازی پیش از چاپ ندارد. کوتینگ ماده‌ای است که پیش از چاپ بر روی پارچه زده می‌شود تا قابلیت پذیرش رنگ چاپی را به دست آورد.
  6. محدودیت چاپ روی پارچه‌های رنگی در بسیاری از روش‌های چاپ، آنها را برای چاپ روی پارچه‌های رنگی ناکارآمد می‌سازد. از مزایای این روش چاپی آستری سفید زیر چاپ است. این نکته باعث می‌شود تا کیفیت چاپ بر روی پارچه‌های رنگی، تیره و مشکی هم مانند پارچه سفید بهترین نتیجه را به دنبال داشته باشد.
  7. بسیاری از روش‌های چاپی نیاز به شابلون، سیلندر و وسایل دیگر دارند. این نکته باعث می‌شود تا چاپ به تعداد کم با آنها به‌صرفه نباشد. برخلاف آنها، حتی چاپ یک نمونه از چاپ دی تی اف هم معقول و به‌صرفه است.
  8. این نوع روش چاپ را می‌توان با تک‌رنگ سفید روی پارچه دل‌خواه انجام داد. این کار در بسیاری از چاپ‌ها، مانند سابلیمیشن، امکان‌پذیر نیست.
  9. بسیاری از روش‌های چاپ سنتی و مدرن روی پارچه نیاز به فرایندهای تثبیت یا شسته شدن پس از چاپ دارند. در واقع پاسخی مناسب به پرسش چاپ dtf چیست این است که روش چاپی است که نیازی به شست‌وشوی پس از چاپ ندارد.
  10. از دیگر مزایای این روش چاپ آن است که می‌توان آن را برای چاپ آرم و لوگو روی پارچه‌هایی مانند کلاه، دستکش و لباس‌های دیگر انجام داد. در واقع این چاپ محدودیتی در رنگ و جنس ندارد.
  11. تجهیزات روش چاپی dtf نیازی به سرمایه‌گذاری سنگین ندارد. این نکته می‌تواند بازار کاری برای افراد مختلف فراهم کند که دوست دارند وارد بازار آن شوند

معایب چاپ DTF :

  1. یکی از معایب چاپ dtf محدود بودن اندازه چاپ در آن است. بیشترین اندازه چاپ با این روش، حدود ۳۵ سانتی‌متر است. البته در روش صنعنی تا عرض ۶۰ سانتیمتر میتوان چاپ کرد
  2. از دیگر معایب روش چاپی dtf می‌توان به قیمت بالای آن اشاره کرد. هزینه چاپ دی تی اف در مقایسه با هزینه چاپ‌های دیگر بالاتر است. در واقع تعداد زیاد چاپ، هزینه چاپ را سرشکن نمی‌کند. می‌توان گفت هزینه یک کار چاپی با این روش در تیراژ پائین، با هزینه کار چاپی با تیراژ بالا فرقی نمی‌کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها