|

(عکس) تولد نوزاد 6/5 کیلویی به روش طبیعی در مشهد

مادری در بارداری پنجم خود، در هفته چهلم بارداری، نوزادی را با وزن ۶ کیلو و ۵۰۰ گرم به روش طبیعی به دنیا آورد.

لینک کوتاه کپی شد

رییس بیمارستان ام البنین(س) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نخستین نوزاد ۶ کیلو و ۵۰۰ گرمی به روش زایمان طبیعی در سال ۱۴۰۱ از یک مادر ۳۵ ساله در این بیمارستان چشم به جهان گشود.

سایر فرزندان این مادر، نیز با وزن بالا متولد شده اند اما این عضو جدید خانواده با تولدش همه رکوردها را جابه جا کرد.

این استاد گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سونوگرافی یک هفته پیش از زایمان وزن جنین چهار کیلو و ۱۰۰ گرم تخمین زده شده بود و مادر با سیر طبیعی زایمان پیش رفت اما نوزاد با وزن ۶ کیلو ۵۰۰ گرم متولد شد.

اخلاقی با بیان این که تولد این نوزاد توسط دکتر ملکی متخصص زنان انجام شد افزود: حال عمومی مادر و نوزاد هر دو خوب است و مشکلی تا کنون اعلام نشده است.

همچنین رییس بیمارستان ام البنین(س) مشهد با بیان این که جنسیت این نوزاد متولد شده دختر است گفت: این نوزاد ساعت ١١:٣۰ روز ۲۶ فروردین ماه امسال در بیمارستان تخصصی زنان ام البنین(س) به دنیا آمد.

169607156

دکتر اخلاقی افزود: وزن طبیعی یک نوزاد تازه متولد شده سه کیلو و ۵۰۰ گرم است.

وی در خصوص علل چاقی نوزادان در بدو تولد عنوان کرد: چاقی مادر، تعداد بالای بارداری مادر، سن بالای مادر، دیابت مادر، حاملگی طول کشیده، داشتن سابقه نوزاد متولد شده بزرگتر از حد متوسط یا ماکروزومی جنین، وزن گیری بالای مادر حین بارداری یا بین بارداری و همچنین وزن بالای خود مادر در زمان تولد از علل مهم تولد نوزادان با وزن زیاد است.

سالانه حدود ۱۰۰ هزار زایمان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها