|

جزئیات تغییر آیین نامه رتبه بندی معلمان

سرپرست مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: شایستگی‌های عمومی با ۳۰۰ امتیاز بالاترین سهم را دارد.

لینک کوتاه کپی شد

عباس نجار سرپرست مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش درباره تدوین آیین نامه رتبه بندی معلمان اظهار کرد: در تدوین آیین نامه مشارکت معلمان و نمایندگان آن‌ها را داشتیم و نظرات جمع‌آوری و در تدوین آیین‌نامه لحاظ شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اندیشه معاصر؛ وی افزود: آیین نامه رتبه‌بندی معلمان که تقدیم هیئت دولت شد برگرفته از نظر جمع است و نسخه آخر یعنی بیست و ششمین نسخه کاملترین آیین نامه است؛ گروه‌های مختلف معلمان که خود را با این آیین نامه بررسی کردند متوجه شدند، رتبه خوبی کسب خواهند کرد، این آیین نامه برای اکثر معلمان شمولیت عام دارد.

سرپرست مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: در قانون رتبه بندی معلمان ذکر شده است معلمان با شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تجربه سنجیده شوند و هر کدام از آن‌ها تعریف شده است البته وزن این شایستگی‌ها باید به ترتیب رعایت شود یعنی شایستگی عمومی بیشترین وزن را دارد.

نجار بیان کرد: قانون رتبه بندی معلمان به عملکرد رقابتی اشاره کرده است و معلمان نمونه کشوری به عنوان بهترین‌ها سنجیده و انتخاب شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه براساس آیین نامه رتبه بندی معلمان، مدرک تحصیلی ۷۵ امتیاز دارد، گفت: در نسخه‌های قبلی مدرک تحصیلی ۲۵ امتیاز داشت و نظر گروه‌های مختلف معلمان این بود که امتیاز مدرک تحصیلی افزایش یابد و این کار انجام شد همچنین دوره‌های ضمن خدمت یک بار در کسب رتبه‌های مقدماتی معلمان اعمال شده است بنابراین هم‌اکنون ۱۰۰ امتیاز دارد.


نجار با اشاره به اینکه نخستین شاخص در آیین نامه رتبه بندی معلمان، معیار عمومی با ۳۰۰ امتیاز است، عنوان کرد: معیار تخصصی ۲۶۰ امتیاز، حرفه‌ای ۲۴۰ امتیاز و تجربه ۲۰۰ امتیاز دارد که در مجموع ۱۰۰۰ امتیاز می‌شود.

سرپرست مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تصور معلمان بر اساس نسخه‌های قبلی است و جمع بندی نظرات آن‌ها را در نسخه ۲۶ که ۲۳ فروردین تهیه و به هیئت دولت ارائه شد، لحاظ کردیم.

وی درباره سنجش ناپذیر بودن برخی مصادیق شایستگی عمومی از جمله تعهد سازمانی گفت: شاخص‌هایی همچون ترجیح مصالح عمومی به نفع شخصی، کنار گذاشتن مسائل شخصی، میزان تعهد و پایبندی به برنامه‌ها و مقررات سازمان و… جزو شاخص‌های سنجش شایستگی عمومی است همچنین قانون رتبه بندی، ارزیابان را تعریف کرده است براین اساس هیئت‌های ممیزه این موارد را ارزیابی می‌کنند.

نجار در پایان گفت: در آیین نامه کلیات ذکر می‌شود و جزئیات در شیوه نامه لحاظ خواهد شد بنابراین در شیوه نامه رتبه بندی تمام سنجه‌ها ذکر و شاخص‌های کیفی به کمی تبدیل شده است تا بتوانند امتیاز بدهند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها