|

آخرین خبرهای رتبه بندی معلمان دوشنبه 5 اردیبهشت

در قانون رتبه بندی معلمان برای رسیدن به بالاترین رتبه یعنی رتبه استاد معلم حداقل سابقه کار لازم کاهش یافته است.

لینک کوتاه کپی شد

سابقه کار لازم برای رتبه استاد معلم در قانون رتبه بندی معلمان برای رسیدن به بالاترین رتبه یعنی رتبه استاد معلم حداقل سابقه کار لازم کاهش یافته است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اندیشه معاصر؛ رتبه بندی معلمان یکی از طرح هایی است که معلمان سال در انتظار اجرای آن بودند. رتبه بندی معلمان سرانجام در سال ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و به صورت قانون درآمد. رتبه بندی معلمان ضمن ارج نهادن به جایگاه و تلاش معلمان موجب افزایش حقوق آنها نیز می شود. آیین نامه رتبه بندی معلمان نیز تدوین شده و باید در هیات دولت تصویب شود. رتبه بندی معلمان از ابتدای مهر ماه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده و از این تاریخ برای معلمان محاسبه خواهد شد.

بالاترین رتبه در نظر گرفته شده برای معلمان در نظام رتبه بندی، استاد معلم است. در لایحه رتبه بندی معلمان سابقه کار لازم برای رسیدن به رتبه استاد معلم حداقل ۲۶ سال در نظر گرفته شده بود. اما در قانون نهایی رتبه بندی معلمان حداقل سابقه کار لازم برای رسیدن به رتبه استاد معلم با کاهش چشمگیر ۵ ساله به ۲۱ سال رسیده است.

همان‌طور که آیین‌نامه تدوین‌شده آموزش و پرورش نشان می‌دهد، معیارهای عمومی نظیر داشتن روحیه جهادی و تحول‌گرایی، رعایت حجاب و پوشش اسلامی، انگیزه معلمی، رفتار احترام‌آمیز با دانش‌آموزان و اولیا، تعهد سازمانی و… با ۳۰۰ امتیاز تأثیر بسزایی در افزایش رتبه معلمان دارد، بعد از آن هم شایستگی‌های تخصصی همچون مدرک تحصیلی با حداکثر ۷۵ امتیاز، پژوهش‌های مرتبط با بهبود عملکرد با حداکثر امتیاز ۳۰، تألیف کتاب و مقاله با حداکثر امتیاز ۲۰ و… قرار می‌گیرد.

با وجود تمام بحث و بررسی‌هایی که بر سر نحوه، زمان و چگونگی اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان وجود داشت، نسخه نهایی از آیین‌نامه اجرایی رتبه بندی معلمان عوامل مؤثر در این کار را شامل شایستگی عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تجربه در نظر گرفته است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها