|

لیست لوازم آرایش صورت

محصولات مورد استفاده در آرایش صورت، می‎توانند علاوه ‎بر پوشانندگی، رفع عیوب صورت و دادن جلوه بهتر دارای ویژگی‎های کاربردی دیگری نیز باشند.

لینک کوتاه کپی شد

امروزه برای انجام آرایش‎های پوستی محصولات زیاد و متنوعی طراحی و روانه بازار شده‎است که هرکدام کاربرد متفاوتی دارد. مهم‎ترین نکته در انتخاب و استفاده از این محصولات آشنایی با کابرد آن‎ها و نحوه صحیح استفاده از آن‎هاست. ترتیب استفاده از این محصولات نیز از نکات حائز اهمیت است. توجه به این نکات سبب تمیز و صحیح بودن آرایش و بی‎توجهی به آن سبب ایجاد جلوه نامناسب خواهد شد. پرایمر، کرم پودر، کانسیلر و پنکیک از جمله رایج‎ترین محصولات آرایشی پوست هستند که استفاده به‎جا، به ‎اندازه و صحیح از آن‎ها سبب زیبایی آرایش صورت خواهد شد. از دیگر نکات مهم در خرید این محصولات، ترکیبات غیرشیمیایی آن‎هاست که سبب آسیب کمتر به پوست و سلامت آن خواهدشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با محصولات مهم آرایش صورت آشنا شویم.

unnamed

پرایمر، محصول چندکاره آرایش صورت

به نوعی از زیر‎سازهای آرایش که بر پایه نوعی از پلیمرهای سیلیکونی بوده و دارای خواص نرم‎کنندگی فوق‎العاده هستند، پرایمر می‎گویند. پرایمرها قبل از استفاده از کرم پودر، کانسیلر یا هرنوع محصول آرایشی دیگر روی پوست مصرف می‎شود. با استفاده از این محصول، پوستی صاف و یک‎دست خواهیم‎داشت. این محصول با پر کردن منافذ باز پوست و پوشش چروک‎های سطحی، سبب یک‎دست شدن آن شده و از همین طریق موجب کاهش میزان تعرق روی پوست و ماندگاری آرایش می‎شود. برای داشتن بیشترین بازدهی از این محصول، باید آن را روی نواحی چرب‎تر و دارای منافذ باز بیشتر مانند بینی استفاده کرد.

رایج ترین نوع پرایمر، پرایمرهای صورت هستند که مختص پوست صورت طراحی شده‎اند و بهتر است روی نواحی فاقد غدد چربی و عرق مانند دور چشم یا روی لب مورداستفاده قرار نگیرد، زیرا علاوه‎بر خشکی مضاعف پوست، سبب ماسیدگی آرایش نیز خواهدشد. امروزه پرایمرهای جدید برای استفاده در نواحی فاقد چربی طراحی شده‎است که به‎طور تخصصی برای این قسمت‎ها طراحی شده‎اند و آسیبی که پرایمرهای صورت برای این نواحی دارند را به همراه ندارند. به‎عنوان مثال پرایمر مژه سبب ماندگاری ریمل و کاربرد راحت ریمل شده و پرایمر لب، علاوه‎بر صاف کردن پوست لب و زیرسازی، سبب ماندگاری آرایش لب می‎شود. البته باید این نکته را در نظر داشت که پرایمرهای صورت نیز دارای انواع مختلفی هستند و برای کاربردهای متفاوت طراحی شده‎اند. پرایمرهای مایع و کرمی، پرایمرهای رنگی، پرایمرهای مات و براق، پرایمرهای مناسب پوست های مختلف از جمله این دسته‎بندی ها هستند. به‎طور کلی پرایمرها علاوه بر نرم‎کنندگی پوست که مهم‎ترین ویژگی آن‎هاست، سبب کاهش میزان چروک های سطحی پوست و جوان‎سازی صورت، آماده سازی پوست برای آرایش از طریق صاف کردن پوست، مات کردن پوست و پوشاندن تیرگی پوست از طریق محو کردن لک، جای جوش، کک و مک و سیاهی می‎شود.

کرم‎ پودر، یکی از عناصر اصلی آرایش

پس از پرایمر، کرم پودر یکی از عناصر زیرسازی آرایش است. پس از پرایمر، کرم پودر دومین محصولی است که جهت زیرسازی آرایش روی پوست استفاده می‎شود. برخلاف باور اکثریت، کرم پودر نه‎تنها برای پوشاندن عیوب، لک یا جوش روی پوست، بلکه برای یکدست شدن رنگ پوست صورت استفاده می‎شود. پوست صورت در حالت طبیعی در برخی نقاط تیره‎تر، روشن‎تر، مات‎تر یا براق‎تر است. کرم پودر به یک‎دست کردن این تفاوت‎ها کمک می‎کند. مهم‎ترین نکته هنگام خرید کرم پودر شناخت پوست صورت و نوع آن است. امروزه برای هرکدام از انواع پوستی، کرم پودر متناسب طراحی شده است. به‎همین جهت نیز کرم پودرهای متناسب با پوست خشک، چرب، نرمال و یا کرم پودرهای دارای بافت‎های مختلف روانه بازار شده‎است.

unnamed

کانسیلر و یک‎دست کردن پوست صورت

برخلاف پرایمر که جز نخستین اجزا آرایش است و به‎عنوان زیرساز ایفای نقش می‎کند، کانسیلر جز اجزای پایانی و تکمیل‎کننده آرایش است. این محصول در ظاهر، بافت و شکلی شبیه به کرم پودر داشته و به‎عنوان تصحیح‎کننده رنگ صورت و آرایش استفاده می‎شود. تفاوت عمده این محصول با کرم پودر، داشتن بافت فشرده‎تر و رنگ روشن‎تر و ضخامت بیشتر برای پوشش پوست است. همین ویژگی موجب شده تا کانسیلر قادر به پوشش و اصلاحی مواردی باشد که کرم پودر قادر به انجام آن نیست. کانسیلر به‎تازگی وارد روتین آرایشی بسیاری از افراد شده‎است اما کاربرد رایج‎تر آن در قسمت گریم و آرایش‎های سنگین‌تر بوده که با یک‎دست کردن کرم پودر، سبب پوشاندن لکه‎ها و تیرگی‎های پوست می‎شود. ترکیب این محصول با کانتور سبب برجسته‌سازی یا کوچک کردن برخی از بخش‎های خاص صورت است. کانسیلر نیز مانند بسیاری از لوازم آرایشی صورت دارای انواع مختلفی است که برای کاربردهای مختلف طراحی شده‎اند. رایج‎ترین نوع این محصول مایع و مات، کرمی و استیکی است که مورد اول مناسب پوست‎های چرب و دومی مناسب پوست‎های خشک و بدون چربی روانه بازار شده‎اند.

نتیجه گیری

به‎ طور کلی محصولات مورد استفاده در آرایش پوست صورت، می‎توانند علاوه‎بر ویژگی‎های ظاهری مانند پوشانندگی، رفع عیوب صورت و دادن جلوه بهتر به پوست صورت، دارای ویژگی‎های کاربردی دیگری نیز باشند. این خصوصیات می‎توانند علاوه‎بر مباحث زیبایی به پوست در جهت سلامت آن نیز کمک کنند. امروزه این‎گونه محصولات طوری طراحی و تولید می‌شوند که از آسیب‎های احتمالی به پوست جلوگیری کنند و در جهت حفظ بهترین و مناسب‎ترین حالت آن بکوشند. از جمله این ویژگی‎ها، ضدچروک بودن محصول، ضدلک بودن، روشن کننده بودن، آبرسان و یا مرطوب‎کننده بودن و سایر خصوصیاتی است که سبب سلامت، جوانی و شادابی پوست می‎شود. پس بهتر است در انتخاب و خرید محصولات آرایشی پوستی دقت نمود تا زیبایی و سلامت پوست را تضمین کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی