|

نقش انتخاب پرده اتاق خواب مناسب در زیبایی دکوراسیون داخلی

یکی از تأثیرگذارترین اجزا در دکوراسیون داخلی،‌ پرده‌ها هستند چون به‌ نوعی زیبا بخش دیوارها می باشند و نگاه‌ها را به‌ سوی خود جلب می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

انتخاب پرده اتاق خواب و دکوراسیون داخلی

زمانی که صحبت از طراحی دکوراسیون داخلی منزل می‌شود،‌ تک‌تک اجزا در جای خود نقشی کلیدی را ایفا می‌کنند؛ زیرا هر جزئی در طراحی و دیزاین داخلی تکمیل‌کننده قسمتی از طرح کلی است. یکی از تأثیرگذارترین اجزا در دکوراسیون داخلی،‌ پرده‌ها هستند. چراکه به‌نوعی زیبا بخش دیوارها به شمار آمده و نگاه‌ها را به‌سوی خود جلب می‌کنند. در این میان انتخاب نادرست پرده هم می‌تواند تأثیرات نامطلوب زیادی را بر کل طراحی دکوراسیون داشته باشد. ازاین‌رو لازم است تا به نکات مهم در خرید پرده توجه کافی شود. توجه داشته باشید که بخش‌های مختلف خانه نیازمندی‌های متفاوتی دارند درنتیجه پرده‌های متفاوتی را باید برای هر قسمت انتخاب نمایید. به‌عنوان‌مثال پرده اتاق خواب یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین انتخاب‌ها به شمار می‌آید. چراکه ارتباط مستقیمی با راحتی و ایجاد حس آرامش افراد در خانه دارد.

در ادامه با میلانی‌ست همراه شوید تا برایتان از نکات باریک‌تر ز مویی بگوییم که شمارا قادر می‌سازد تا بهترین و مناسب‌ترین پرده را انتخاب نمایید. البته این موارد به‌صورت اختصاصی برای اتاق خواب مطرح می‌شوند؛ اما نکات عمومی‌تر را می‌توانید برای دیگر بخش‌ها هم در نظر بگیرید.

unnamed

راهنمای خرید پرده اتاق خواب

در این بخش شمارا با نکات ساده اما مهم و کاربردی در خصوص خرید پرده اتاق خواب آشنا خواهیم نمود. شما این موارد را با توجه به بودجه، نیاز و البته سلیقه خودتان می‌توانید اجرا نمایید. در نظر داشته باشید که در طراحی دکوراسیون داخلی منزل، به‌غیراز اصول اولیه و لازم‌الاجرا، هیچ بایدی وجود ندارد و درنهایت این سلیقه شماست که حرف اول و آخر را می‌زند. تنها رعایت این موارد به شما کمک می‌کند تا نتیجه مطلوب خود را به‌آسانی پیاده کنید؛ و اما راهنمای انتخاب پرده اتاق خواب!

  1. یکی از موارد مهمی که در اتاق خواب باید موردتوجه قرار بگیرد این است که اتاق خواب محل استراحت و خوابیدن است؛ و می‌بایست فضای امنی داشته باشد. ازاین‌رو پرده انتخابی باید از ضخامت کافی برخوردار باشد. برای رسیدن به این منظور، به دو روش می‌توان عمل کرد. اول اینکه پارچه پرده را نازک انتخاب نموده و از آستری در زیر آن استفاده کنید؛ و دوم می‌توانید پارچه پرده ضخیم دکوراتیو را بر روی پرده نازک نصب نمایید. به‌این‌ترتیب هرزمانی که بخواهید، می‌توانید پرده ضخیم را بکشید؛ و با خاطری آسوده استراحت نمایید.
  2. ازجمله انتخاب‌های خلاقانه برای زیباتر نمودن اتاق خواب این است که پرده‌ها را با روتختی ست کنید. توجه داشته باشید که شرط اصلی این کار این است که پارچه انتخابی هم برای روتختی و هم برای پرده، نباید طرح شلوغ داشته باشد؛ زیرا انتخاب طرح شلوغ موجب می‌شود تا فضای اتاق هم شلوغ دیده شود؛ و این امر خستگی چشم را به همراه خواهد داشت.
  3. اگر تخت شما نزدیک پنجره باشد، انتخاب پرده ضخیم کمک می‌کند تا در شب‌های زمستان، سرما از درزهای پنجره شمارا اذیت نکند.
  4. بهتر است برای اتاق خواب خود یکتم اصلی در نظر بگیرید و انتخاب تمامی المان‌ها را بر اساس آن انجام بدهید. این روش به ایجاد هارمونی در فضا کمک بسیاری می‌کند.
  5. اجازه بدهید تا نور طبیعی به اتاق خواب شما بتابد. این امر در حفظ سلامت و نشاط بسیار مؤثر است؛ بنابراین بهترین انتخاب پرده، استفاده از مدل‌هایی مانند حریر و یا توری هستند.
  6. برای اینکه فضای اتاق دل‌بازتر به نظر برسد، می‌توانید پرده‌ها را به‌صورت قدی و از سقف تا زمین بدوزید. در این صورت حتی اگر پنجره قدی هم نداشته باشید، فضای اتاق زیباتر نشان داده خواهد شد.
  7. اگر اتاق شما دو پنجره دارد، می‌توانید بین پرده‌ها تابلو نصب کنید. با این روش نگاه‌ها زیبایی پرده‌ها را پشت سر هم دنبال می‌کند.
  8. اگر پنجره‌های بزرگ و نزدیک به هم دارید، می‌توانید پرده‌ها را به هم متصل نمایید. این امر در بزرگ‌تر نشان دادن اتاق خواب تأثیر قابل‌ملاحظه‌ای دارد.
  9. به پیشنهاد میلانی‌ست، یکی از جالب‌ترین و خلاقانه‌ترین کدرهایی که می‌توانید انجام بدهید این است که برای اتاق خواب، پرده‌های رنگی نصب کنید. نور طبیعی هرگاه از لابه‌لای پرده‌های رنگی عبور کرده و به داخل اتاق بتابد، به رنگ پرده‌ها درخواهد آمد. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید نور رنگی در فضا داشته باشید. حال تصور کنید پرده شما رنگ روشن و ملایمی مانند آبی فیروزه‌ای روشن و یا صورتی بسیار ملایم و روشن داشته باشد!‌ نوری در اتاق خواهد تابید که به معنی واقعی کلمه آرامش‌بخش است.
  • پرده‌ها با طرح‌های سه‌بعدی هم ازجمله طرح‌های جدید و مدرنی هستند که این روزها طرفداران بسیاری دارد. شما می‌توانید طرح‌های خاص و خلوت سه‌بعدی را با روتختی‌تان ست کنید.
  • پرده‌های زبرا هم در این میان یکی از بهترین گزینه‌ها برای اتاق خواب به شمار می‌روند. با استفاده آسان و ساده و البته به کمک طرح‌های متنوعی که در بازار دارند یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شوند.
  • پرده اتاق خواب کودک هم ازجمله مواردی است که باید با دقت انتخاب شود. کودکان معمولاً طرح‌های کارتونی را بسیار دوست دارند. شما می‌توانید از تصاویر شخصیت‌های کارتونی محبوب آن‌ها استفاده کنید.
  • دنیای شاد کودکان را با انتخاب پرده‌های شاد و طرح دار زیباتر سازید.

تمامی این نکات مواردی بودند که می‌توانید از آن‌ها ایده گرفته و بهترین‌ها را برای خود فراهم آورید. در بخش بعدی برایتان از نکات عمومی خواهیم گفت که با رعایت آن‌ها می‌توانید پرده‌های زیباتر و درنهایت طراحی دکور زیباتری داشته باشید.

unnamed

نکات تکمیلی

مواردی که در این قسمت مطرح می‌شوند را می‌توانید برای تمام پرده‌ها و در تمام قسمت‌های خانه اجرا نمایید.

  1. پارچه‌ای انتخاب کنید که چروک نشود؛ زیرا در غیر این صورت پس از هر بار شستشو،‌ با مشکل جدی پرده چروک و اتوی آن باید دست‌وپنجه نرم کنید.
  2. پرده باید به نحوی نصب شود که باز کردن و نصب مجدد آن به‌راحتی امکان داشته باشد؛ زیرا در طول زمان، شما به‌دفعات نیازمند باز کردن و شستن پرده خواهید بود.
  3. پارچه باید از جنسی انتخاب شود که نسبت به کثیفی و سیاه شدن، مقاوم باشد؛ زیرا زندگی در شهرهای صنعتی و آلوده امروزی و پرده‌های تمیز و زیبای خانه چندان باهم تفاهم ندارند!‌
  4. در صورت امکان پرده‌ها را از جنس مرغوب تهیه نمایید؛ زیرا به‌شدت زیبایی خانه را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند. پرده خوب باید ایستایی خوبی داشته باشد.
  5. دوخت پرده را به دست کاردان بسپارید.
  6. اندازه پرده باید کاملاً با اندازه چوب‌پرده یکسان باشد.
  7. برای اینکه پرده‌ها زیباتر به نظر برسند باید کمی از لبه‌های کناری پنجره‌ها فاصله داشته باشند. بهترین اندازه بین 10 تا 20 سانتی‌متر است.
  8. اگر مدل‌های قدی را انتخاب کرده‌اید، توجه داشته باشید که باید با سطح زمین مماس باشند و یا حداکثر 2 الی 5 سانتی‌متر از سطح زمین فاصله داشته باشند. اگر قد پرده بلندتر از ارتفاع سقف تا زمین باشد، بر روی زمین جمع شده و ظاهر زیبایی نخواهد داشت.

unnamed

*نکته مهم: اگر به‌روز بودن طراحی دکوراسیون اتاق خوابتان برایتان حائز لهمیت است، برای دیدن جدیدترین مدل‌های پرده‌های اتاق خواب 2021 در دنیا به وب سایت وای فیر از لینک زیر مراجعه نمایید:

https://www.wayfair.co.uk/home-decor/sb1/bedroom-curtains-curtains-c1791026-a150159~490687.html

کلام آخر

به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی است! با تلاش گروه میلانی‌ست، مجموعه نکاتی در قالب راهنمای خرید پرده اتاق خواب تقدیم شما خوانندگان گرامی گردید. توجه داشته باشید که این نکات در انتخاب پرده‌های دیگر بخش‌های خانه هم می‌تواند مورداستفاده قرار بگیرد.

برای خواندن مقالات و نکات کاربردی بیش‌تر می‌توانید به وب سایت میلانی ست به نشانی https://milaniset.com/ مراجعه نمایید.

به‌ خصوص مجموعه نکاتی که در بخش آخر آورده شده است، عمومی‌تر است. امیدواریم با استفاده از این نکات کاربردی و درعین‌حال ساده، زیباترین و بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید. متشکریم که تا پایان با ما همراه بودید.

unnamed

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها