|

در مصوبه جدید نیروهای اداری هم مشمول رتبه بندی معلمان می شوند؟

صادق ستاری فرد درباره اینکه آیا نیروهای اداری هم مشمول رتبه‌بندی می‌شوند توضیحاتی داد

لینک کوتاه کپی شد

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیشنهاد قرار گرفتن نیروهای اداری در آیین نامه رتبه‌بندی معلمان درباره سازوکار اجرای این موضوع در صورت موافقت هیات دولت توضیح داد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از تسنیم؛ صادق ستاری فرد درباره اینکه آیا نیروهای اداری هم مشمول رتبه‌بندی می‌شوند، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش در تبصره ۲ ماده یک آیین نامه رتبه‌بندی معلمان این موضوع را پیشنهاد داده است براساس این پیشنهاد نیروهایی که با حکم اداری استخدام شده‌اند در صورت رفتن به مدرسه و معلم شدن، مشمول رتبه‌بندی می‌شوند.

وی افزود: نیروهای اداری باید مرتبط با رشته تحصیلی خود تدریس کنند یا نیروی پشتیبان مانند مدیر و معاون مدرسه شوند البته این موضوع مشروط به آن است که هیات دولت رتبه‌بندی نیروهای اداری را مصوب کند و امیدواریم موافقت شود.

زمان صدور احکام رتبه‌بندی معلمان

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره زمان صدور احکام رتبه‌بندی معلمان گفت: طبق قانون، یک ماه پس از تصویب رتبه‌بندی آموزش و پرورش باید آیین نامه را مصوب می‌کرد و طی سه ماه نیز رتبه‌بندی اجرا شود.

ستاری فرد درباره اینکه آیا با رفتن نیروهای اداری به مدرسه در حوزه اداری با کمبود نیرو مواجه نمی‌شوید؟ مطرح کرد: این موضوع اختیاری است البته هنوز ماجرا نهایی نشده است و اینکه از سه هزار نفر نیروی اداری چه تعداد استقبال کنند و جزییات مربوط به آن را پس از نهایی شدن بررسی خواهیم کرد.

افزایش سن بازنشستگی معلمان با اجرای رتبه‌بندی

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش درباره افزایش بازنشستگی معلمان با اجرای رتبه‌بندی گفت: باید رفتار فرهنگیان را ببینیم و با قطعیت نمی‌دانم چنین اتفاقی می‌افتد یا خیر البته برخی این نظر را دارند که این مسئله می‌تواند تقاضای بازنشستگی را افزایش دهد. وی افزود: سال گذشته حدود ۷۱ هزار نفر از فرهنگیان بازنشسته شدند و باید ببینیم برای امسال چگونه خواهد شد.

وی درباره آیین‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان اظهار کرد: تغییری در شیوه‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان ایجاد شده است مخصوصاً در مواردی همچون تحکیم بنیان خانواده، زوجین فرهنگی و همکارانی که تازه ازدواج می‌کنند، تسهیلاتی تعیین شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: واقعیت این است که نقل و انتقالات در تمام دستگاه‌ها، مبتنی بر نیاز و عدم نیاز است. در آموزش و پرورش اگر نقل و انتقالات را کلاً آزاد و بدون ضابطه کنیم مناطق کمتر برخوردار از معلم خالی می‌شوند و مجبوریم معلم ناآماده بگیریم یعنی افرادی که دوره‌های تربیت معلم را ندیده‌اند و رشته آنها مرتبط نیست. بنابراین به نظر می‌آید ظلم به دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار است البته برای موارد استثنا شرایطی را فراهم می‌کنیم.همچنین نقل و انتقال اضطراری حذف شد و نقل و انتقال فرهنگیان یک مرحله‌ای شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها