|

آخرین اخبار از مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان

بازنشستگان تأمین اجتماعی نباید مورد بی‌توجهی دولت و دستگاه‌های دولتی قرار بگیرند.

لینک کوتاه کپی شد

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: پیرامون تصویب افزایش مستمری بازنشستگان در هیئت دولت، فرصت یک هفته‌ای به دولت داده و ضرب‌الاجلی تعیین کرده بودیم چراکه بازنشستگان تأمین اجتماعی نباید به این شدت مورد بی‌توجهی دولت و دستگاه‌های دولتی قرار بگیرند. بازنشستگانی که سرمایه‌های خود را به مدت ۳۰ سال در سازمان تأمین اجتماعی اندوخته‌اند، حال که می‌خواهند در زمان بازنشستگی از آن برداشت کنند نباید منتظر تعلل دولت باشند.

به گزارش «شایانیوز» رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: سازمان تأمین اجتماعی متعلق به کارگران شاغل و بازنشسته است؛ کارگران در زمان شاغل بودن، ماهانه حق بیمه خود را به سازمان پرداخت می‌کنند تا در زمان بازنشستگی بتوانند از اندوخته خود استفاده کنند. بنابراین سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان غیردولتی و مستقل است که درآمد آن از محل اخذ حق بیمه‌ها است؛ دولت‌ها نیز نه تنها بودجه‌ای در اختیار سازمان قرار نداده‌اند، بلکه از سازمان و اندوخته جامعه کارگری استقراض کرده‌اند و هر ساله باید برای دریافت همین طلب سازمان از دولت، اعتراض کنیم تا بخشی از طلب سازمان را در قالب بودجه، وصول نماییم.

قانون، صندوق تأمین اجتماعی را یک نهاد عمومی و غیر دولتی می‌داند و دولت نباید در امور سازمان دخالت کند؛ دولت نباید مصوبه هیئت مدیره سازمان پیرامون افزایش حقوق بازنشستگان را که عیناً مصوبه شورایعالی کار است، به چالش بکشاند. دولت صرفاً تاییدکننده‌ی نهایی این مصوبه است تا بداند سهمش در بودجه چقدر است و چگونه باید پرداخت شود.

وی با بیان اینکه «تأخیر دولت در تصویب و ابلاغ مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان پیامدهای ناگواری برای بازنشستگان داشته است» ادامه داد: از جمله این پیامدها می‌توان به کاهش فاحش قدرت خرید جامعه هدف پس از حذف ارز ترجیحی و گران شدن کالاهای اساسی اشاره کرد؛ دولت اگر قبل از افزایش قیمت‌ها، مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان را تصویب و ابلاغ می‌کرد، جامعه کارگری بازنشسته در این یکی دو ماه، قادر به خرید کالاهای بیشتری بود. حال که قیمت برخی اقلام اساسی بین ۳۰۰ الی ۴۰۰ درصد افزایش داشته است، افزایش حقوق بازنشستگان و واریز آن دردی را درمان نخواهد کرد؛ به عبارتی ارزش پولی میزان افزایش حقوق بازنشستگان بسیار تقلیل یافته است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها