|

جزئیات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی

پیگیری‌ها از نهادهای صنفی کارگران بازنشسته نشان می‌دهد، ملاک افزایش مستمری سازمان تامین اجتماعی، مصوبه دستمزدهای شواری عالی کار است.

لینک کوتاه کپی شد
1

تکلیف افزایش مستمری سال ۱۴۰۱ سازمان تامین اجتماعی روشن شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اندیشه معاصر؛ با تصمیم هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی حقوق کارگران بازنشسته از ۳۸ تا ۵۷ درصد افزایش پیدا می‌کند. اما شیوه افزایش حقوق بازنشستگان بر چه اساس است؟در ادامه اندیشه معصر به موضوع حقوق بازنشستگان پرداخته است و میزان افزایش حقوق را بررسی می کند. خبرها از افزیش ۱۰ درصدی تا ۵۷ درصدی حکایت می کند. با پایان اریبهشت هنوز افزایش حقوقی برای بازنشستگان اعمال نشده و این خود موجب نگرانی هایی برای این قشر عزیز از کشور شده است. با ما همراه باشید.

پیگیری‌ها از نهادهای صنفی کارگران بازنشسته نشان می‌دهد، ملاک افزایش مستمری سازمان تامین اجتماعی، مصوبه دستمزدهای شواری عالی کار است. پیش از این شورای عالی کار برای سال ۱۴۰۱ با افزایش ۵۷ درصدی حداقل دستمزد و افزایش پلکانی دستمزد سایر سطوح به اندازه ۳۸ درصد موافقت کرده بود.

به موجب این مصوبه حداقل مزد ماهانه سال ۱۴۰۱ مبلغ چهار میلیون و ۱۷۹ تومان است. در راستای اجرای ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، این مبلغ حداقل حقوق کارگران بازنشسته است.

در رابطه با سایر سطوح مزد، شواری عالی کار با افزایش ۳۸ درصدی به علاوه رقم ثابت ۵۱۵ هزار تومان موافقت کرد. از قرار معلوم به استناد ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، قرار است حقوق بازنشستگی غیرحداقل‌بگیر، به همین میزان افزایش یابد.

در همین رابطه اکبر عیوضی، دبیر هیات مدیره کانون بازنشستگان استان تهران به تجارت نیوز گفت: هفته گذشته موضوع افزایش مستمری‌های سال ۱۴۰۱ کارگران بازنشسته به تصویب هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی رسید. این مصوبه قرار است در هیات دولت تایید و برای اجرا ابلاغ شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها