|

چطور گوشی موبایل ریست کنیم؟( ریست فکتوری گوشی موبایل)

به فرآیندی که روی گوشی های موبایل اندرویدی انجام می گیرد و باعث حذف تمام اطلاعات ذخیره شده داخل دستگاه می شود، ریست فکتوری گفته می شود.

لینک کوتاه کپی شد

چطور گوشی موبایل ریست کنیم؟( سامسونگ، شیائومی، هواوی، نوکیا و آیفون(اپل))

unnamed

در طول استفاده از گوشی موبایل ممکن است برای شما مشکلی ایجاد شود که به ریست فکتوری گوشی موبایل نیاز پیدا کنید. با ریست فکتوری گوشی تمام اطلاعات موجود در آن حذف خواهند شد. در ادامه با نحوه ریست فکتوری گوشی های موبایل مختلف آشنا خواهیم شد. برای ریست کردن گوشی های مختلف روش های متفاوتی وجود دارد که می توان از طریق این روش ها گوشی موبایل را به تنظیمات کارخانه برگرداند.

ریست فکتوری گوشی موبایل چیست؟

به فرآیندی که روی گوشی های موبایل اندرویدی انجام می گیرد و باعث حذف تمام اطلاعات ذخیره شده داخل دستگاه می شود، ریست فکتوری گفته می شود. با این کار می توان گوشی موبایل را به حالت اولیه که در زمان خروج از کارخانه دارد، بازگرداند. به همین دلیل است که نام ریست فکتوری برای آن انتخاب شده است. اما برای درک بهتر گزینه ریست فکتوری توصیه می شود با نام های master reset و  system restore نیز آشنا شوید. کاربران به صورت محاوره ای از این کلمات برای حذف اطلاعات موجود در گوشی موبایل استفاده می کنند. به طور کلی منظور کاربران از این واژه ها همان تنظیم مجدد کارخانه می باشد.

قبل از هر اقدامی همواره توصیه می شود ابتدا با رو های مختلف ریست فکتوری گوشی موبایل به صورت کامل و جامع آشنا شوید. همچنین بهتر است در رابطه با نحوه بازیابی اطلاعات پس از ریست فکتوری دانش لازم و کافی را کسب نمایید. در صورتی که نادانسته اقدام به ریست فکتوری گوشی نمایید اطلاعات مهم شما از دست خواهند رفت و دیگر قادر به بازگرداندن اطلاعات مورد نیاز خود نخواهید بود. 

قیمت گوشی سایت مبیت 

در چه شرایطی به ریست فکتوری نیاز داریم؟

در رابطه با گوشی های اندروید باید این نکته را به خاطر داشته باشید که اندروید دارای قابلیت پیر شدن است. به این معنا که پس از چند ماه استفاده کارایی خود را از دست خواهد داد. اندروید قادر به کار کردن برای مدت زمان زیاد بدون مشکل نخواهد بود. برای تازه سازی و نو کردن گوشی موبایل، تنها راه آن فلش کردن آن می باشد. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که ریست فکتوری با فلش کردن به معنای بازگشت به تنظیمات کارخانه تفاوت دارد. گاهی اوقات ممکن است در سیستم اندروید ویروسی مخفی شده باشد که امکان پاک کردن آن حتی از طریق ریست فکتوری نیز وجود نداشته باشد.

unnamed

در ادامه با برخی از مزایا و مشکلاتی که ممکن است در صورت ریست فکتوری با آن مواجه شوید نیز آشنا خواهیم شد.

مهمترین مزایای ریست فکتوری گوشی موبایل

مهمترین کاربرد ریست فکتوری گوشی موبایل هنگام فروش گوشی مشخص خواهد شد. در صورتی که قصد دارید گوشی خود را بفروشید و دوست ندارید خریدار به اطلاعات ذخیره شده در گوشی شما دسترسی نداشته باشد، بهتر است قبل از انتقال دستگاه به مالک جدید، تنظیمات مجدد کارخانه را انجام دهید. در صورتی که تنها اطلاعات خود را پاک کرده باشید خریدار قادر به بازگرداندن اطلاعات شما و سو استفاده از آن ها خواهد بود.

در صورت استفاده از گوشی موبایل خود برای طولانی مدت، به احتمال زیاد گوشی شما پر از برنامه، عکس، ویدئو و داده خواهد بود که کاربردی برای شما ندارند. این موضوع تنها باعث پر شدن فضای گوشی شما خواهد شد از این رو بهتر است اقدامات لازم را برای ریست فکتوری انجام دهید. وجود اطلاعات زیاد در گوشی شما علاوه بر این که حافظه داخلی گوشی شما را بیهوده پر می کند باعث خواهد شد سرعت پردازش گوشی شما کاهش یابد. از طریق بازگشت به حالت کارخانه همه چیز به حالت اول باز خواهد گشت و برنامه ها سریع تر اجرا خواهند شد. همچنین به فضای خالی و تمیز دسترسی خواهید داشت و امکان تجربه شروعی دوباره برای شما فراهم خواهد شد. در نهایت امکان نصب برنامه های مورد نیاز برای شما دوباره فراهم خواهد شد.

در برخی مواقع ریست فکتوری گوشی موبایل باعث خواهد شد گوشی که با افت عملکرد مواجه شده است و در مقایسه با گذشته عملکرد کندی دارد مانند روز اول خود شود. همچنین اگر گوشی شما با نوعی مشکل نرم افزاری مواجه شده باشد و نمی توانید مشکل پیش آمده را رفع کنید بازگشت به تنظیمات کارخانه در رفع این مشکل تا حد زیادی به شما کمک خواهد کرد.

unnamed

البته همواره توصیه می شود در صورت مواجهه با هر گونه مشکلی سراغ ریست فکتوری گوشی موبایل نروید. در صورت مواجهه با مشکل در مرحله نخست بهتر است روش های مختلف را امتحان کنید و در صورتی که قادر به رفع آن نشدید به بازگشت به حالت کارخانه فکر کنید. برای حذف اطلاعات اضافه از گوشی می توان از ابزارهای مختلف مانند smart phone cleaner استفاده کنید. این امر اسکن داده های غیر ضروری گوشی را برای شما امکان پذیر خواهد ساخت. لازم به ذکر است که ریست فکتوری به همان اندازه که کاربردی است گاهی اوقات ممکن است مشکلاتی را نیز برای شما ایجاد کند.

معایب بازگشت به حالت کارخانه

اگر در مدت زمان کوتاه بیش از چند بار ریست فکتوری گوشی موبایل را انجام دهید طول عمر باتری گوشی تا حد زیادی کاهش خواهد یافت. همچنین طول عمر پردازنده گوشی نیز کاهش خواهد یافت.

ریست فکتوری گوشی موبایل از طریق تنظیمات

نخستین و ساده ترین روش به منظور ریست فکتوری گوشی موبایل از طریق تنظیمات گوشی می باشد. تمام اطلاعات گوشی از طریق ریست فکتوری به طور کامل پاک خواهد شد از این رو همواره توصیه می شود قبل از ریست فکتوری از اطلاعات موجود در گوشی فایل پشتیبان تهیه نمایید. بر اساس برند گوشی هوشمند خود گاهی اوقات ممکن است به گشت و گذار بیشتر در تنظیمات نیاز داشته باشید. از این رو در ادامه با نحوه ریست فکتوری در برندهای مختلف بیشتر آشنا خواهیم شد.

آموزش ریست فکتوری گوشی موبایل آیفون از طریق تنظیمات

به منظور ریست فکتوری گوشی موبایل آیفون از طریق تنظیمات ابتدا باید وارد بخش تنظیمات گوشی شوید و در مرحله بعد گزینه general را کلیک نمایید. در مرحله بعد بر اساس نسخه گوشی آیفون خود می توانید گزینه reset و یا  transfer or reset iPhone را کلیک نمایید. در مرحله بعد باید گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب نمایید. در این بخش گاهی اوقات ممکن است به وارد کردن پسورد دستگاه و یا اپل آیدی خود نیاز داشته باشید. برای پاک شدن اطلاعات از گوشی خود باید در انتها مدتی صبر کنید. ریست فکتوری گوشی آیفون ممکن است چندین دقیقه زمان ببرد که این موضوع تا حد زیادی به مدل گوشی و حجم اطلاعات شما وابسته می باشد.

آموزش گام به گام ریست فکتوری گوشی موبایل سامسونگ

برای ریست فکتوری گوشی موبایل سامسونگ نیز باید مراحل زیر به صورت گام به گام انجام گیرند.

در مرحله نخست باید وارد بخش تنظیمات گوشی سامسونگ خود شوید و گزینه FACTORY DATE RESET را کلیک کنید. در مرحله بعد با کلیک کردن روی این گزینه می توانید تمامی اطلاعات موجود در گوشی خود را مورد بررسی قرار دهید.

unnamed

پس از کسب آمادگی برای ریست فکتوری می توان به سمت پایین سوایپ کرده و گزینه RESET را کلیک نمایید.

در صورتی که گوشی موبایل شما کد داشته باشد، در این مرحله باید آن را وارد نمایید و برای ادامه دادن به فرآیند ریست فکتوری دستگاه و حذف تمامی اطلاعات گوشی هوشمند خود، گزینه DELETE ALL باید انتخاب گردد.

مدت کوتاهی را باید صبر پیشه کنید تا گوشی موبایل شما به صورت کامل ریست شود. در مرحله بعد با بالا آمدن دوباره گوشی موبایل خود با صفحه راه اندازی اولیه مواجه خواهید شد.

آموزش کامل ریست فکتوری گوشی موبایل شیائومی

به منظور ریست فکتوری گوشی موبایل شیائومی از طریق تنظیمات باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

پس از ورود به تنظیمات گوشی باید گزینه درباره گوشی و یا about phone را کلیک نمایید. سپس به سمت پایین اسکرول کرده و گزینه ریست فکتوری را مشاهده نمایید. گزینه های مختلف از جمله حساب، مخاطبین، عکس و ویدئو در این بخش در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در این مرحله به منظور ریست فکتوری گوشی شیائومی باید پایین ترین گزینه را کلیک کرد. با کلیک روی این گزینه پنجه پاپ آپ ظاهر خواهد شد که ریست فکتوری و بکاپ گرفتن از داده ها را برای شما امکان پذیر می سازد.

پس از کلیک روی گزینه ریست فکتوری برای شما یک پیام هشدار ظاهر خواهد شد. در این بخش امکان لغو فرآیند برای شما وجود دارد البته شما می توانید گزینه ok را انتخاب کرده و فرآیند ریست فکتوری گوشی شیائومی خود را آغاز نمایید. ریست فکتوری این گوشی موبایل نیز چندین دقیقه طول خواهد کشید. پس از ریست شدن گوشی باید آن را دوباره راه اندازی نمود.

آموزش ریست فکتوری گوشی موبایل نوکیا

unnamed

به منظور ریست فکتوری گوشی موبایل نیز باید مراحل زیر را به ترتیب انجام داد:

ابتدا وارد بخش تنظیمات گوشی شده و به سمت پایین اسکرول نمایید. در این مرحله باید روی گزینه system کلیک نمایید و سپس گزینه آخر Advanced را انتخاب نمایید. در مرحله بعد گزینه Reset Options باید انتخاب گردد تا گزینه های مرتبط با ریست فکتوری گوشی موبایل نوکیا در اختیار شما قرار گیرد. گزینه های مختلفی در این بخش مشاهده می شود که گزینه Erase all date و یا Factory reset باید انتخاب گردد.

در مرحله بعد صفحه جدید برای شما باز خواهد شد که عنوان می کند که با انجام این فرآیند تمامی اطلاعات داخل گوشی همچون حساب گوگل، آپ ها، تنظیمات و فایل های دانلودی حذف خواهند شد. حال شما می توانید گزینه Reset Phone را انتخاب نموده و آن را کلیک کنید. برای حذف تمامی اطلاعات گوشی باید گزینه Erase Everything را انتخاب نمود.

در مرحله نهایی باید قفل دستگاه را باز کرد تا فرآیند ریست فکتوری گوشی نوکیا آغاز گردد. این کار چند دقیقه ای به طول خواهد انجامید و در نهایت دستگاه شما دوباره بالا خواهد آمد و راه اندازی خواهد شد.

نحوه ریست فکتوری گوشی موبایل هواوی

برای ریست فکتوری گوشی موبایل هواوی همانند دیگر برندهای گوشی هوشمند ابتدا باید وارد بخش تنظیمات گوشی شد. با انجام مراحل زیر می توان گوشی هواوی را ریست فکتوری کرد.

در بخش تنظیمات روی گزینه system & Update کلیک کرده و سپس گزینه Reset را انتخاب نمایید. سپس برای پاک کردن تمام اطلاعات از گوشی و رفتن به تنظیمات کارخانه باید گزینه Reset Phone را کلیک کرد. سپس دستورالعمل های ظاهر شده روی صفحه نمایش را باید دنبال کرد تا گوشی شما به صورت کامل فرمت شود. این نکته را به خاطر داشته باشید که ریست فکتوری کردن این برند گوشی هوشمند نیز مانند دیگر برندها چند دقیقه ای به طول می انجامد.

ریست فکتوری کردن گوشی موبایل از طریق کلیدها

گاهی اوقات امکان ریست فکتوری کردن گوشی موبایل از طریق منوی تنظیمات برای شما وجود نخواهد داشت از این رو می توان از دیگر روش های ریست فکتوری گوشی موبایل استفاده کرد. از این رو در این شرایط باید به دنبال کلیدهای گوشی های موبایل رفت. احتمال عدم امکان ریست فکتوری از طریق تنظیمات گاهی اوقات وجود دارد. در این شرایط باید به دنبال دیگر روش های ریست کردن گوشی موبایل رفت. در این بخش قصد داریم نحوه ریست کردن گوشی موبایل از طریق دکمه ها را به صورت مختصر آموزش دهیم.

ریست فکتوری گوشی موبایل در برندهای مختلف سامسونگ و شیائومی از طریق دکمه ها و حالت ریکاوری آن ها تا حدودی یکسان است. برای این منظور در مرحله نخست باید گوشی موبایل خاموش شود و سپس کلید پاور و افزایش حجم صدا را همزمان با یکدیگر فشار دهید. با این کار منوی ریکاوری روی صفحه نمایش گوشی موبایل شما مشاهده خواهد شد، حال می توان دکمه ها را رها کرد. در نهایت با کلیک کردن روی دکمه کاهش صدا، گزینه فکتوری ریست انتخاب خواهد شد و برای ادامه این فرآیند باید دکمه پاور را فشار داد.

حال گزینه yes را کلیک نموده و فرایند ریست فکتوری گوشی موبایل را ادامه دهید. در پایان فرآیند ریست فکتوری گزینه Reboot system Now باید انتخاب شود. با انجام همین چند مرحله ساده می توان گوشی های هوشمند در برندهای مختلف را از طریق تنظیمات و دکمه ها فرمت کرد و به تنظیمات کارخانه رفت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی