|

رتبه بندی معلمان و بازهم وعده یک تاریخ جدید!

آیین نامه رتبه‌بندی معلمان در خرداد ماه تدوین خواهد شد

لینک کوتاه کپی شد

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در دیدار صمیمانه با مدیران مدارس استثنایی خراسان رضوی گفت آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان در خردادماه تدوین خواهد شد و بحث بیمه تکمیلی فرهنگیان در حال پیگیری است.

به گزارش «شایانیوز» حمید طریفی حسینی در این نشست با بیان اینکه اولین محور تحولی در برنامه‌های آموزش و پرورش استثنایی اصلاح نظام حکمرانی و اداره امور آموزش و پرورش استثنایی است، تصریح کرد: راهبرد کلان و اصلی در برنامه‌های آموزش و پرورش استثنایی ارتباط و تعامل درون بخشی، بین بخشی و فرابخشی است که لازم است از سطح ستاد آغاز شود و تا سطح مدرسه ادامه داشته باشد.

طریفی حسینی با بیان اینکه دومین محور تحولی برنامه‌های آموزش و پرورش استثنایی توسعه عدالت تربیتی و فرصت آموزشی برابر است، گفت: عدالت آموزشی یکی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است و در این راستا قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی تاسیس شده است که آموزش و پرورش استثنایی را نیز در بر می‌گیرد.

وی محور سوم برنامه‌های آموزش و پرورش استثنایی را روزآمدسازی، کیفیت‌بخشی و اثربخشی نظام آموزش و پرورش استثنایی دانست و گفت: در این محور تحولی ارتقای نظام پیشگیری، تشخیص، مراقبت و مداخلات بهنگام در گروه‌های هدف و کارآمدسازی و اثربخشی دوره‌ها و رشته‌های تحصیلی و برنامه‌های آموزشی، پرورشی توان‌بخشی در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر در ادامه در خصوص نقش مدیران در برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش استثنایی گفت: مدیران ستون تحول بنیادین در آموزش و پروش بوده و به عنوان راهبران تحول، نقشی کلیدی در تحقق برنامه‌ها در سطح مدرسه به ویژه در زمینه توسعه عدالت تربیتی و جذب و پوشش تحصیلی دانش آموزان دارند.

طریفی حسینی گفت: به‌زودی سامانه‌ای طراحی خواهد شد تا این سامانه پایش و کنترل کیفیت مدارس را برعهده داشته باشد و در این سامانه، مدارس بر اساس شاخص‌های تعریف شده رصد می‌شوند و از نزدیک در جریان مشکلات مدارس قرار می‌گیریم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه گفت: تشخیص و مداخلات بهنگام طلایی در اولویت برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی است و برای رسیدن به این هدف سامانه جامع، یکپارچه و هوشمند از سطح پیشگیری و تشخیص تا مداخلات اولیه و تخصصی راه‌اندازی خواهد شد.

معاون وزیر در خصوص توسعه مهارت آموزی در مدارس استثنایی گفت: در دوره متوسطه لازم است زمینه را جهت ایجاد رشته‌های مورد علاقه دانش آموزان فراهم کنیم و باید در ایجاد رشته‌های جدید تلاش کنیم و مجوز لازم را در این زمینه کسب کنیم.

وی در خصوص حل چالش‌ها و مسائل آموزش و پرورش استثنایی گفت: کمیته‌های پشتیبانی و مانع زدایی ایجاد نموده‌ایم و با تقسیم‌بندی مسائل درصدد حل مشکلات هستیم.

وی افزود: ضوابط و درجه‌بندی مدارس، کمبود نیروی انسانی و عدم تعریف نیرو‌های توان‌بخشی در طبقه بندی مشاغل معلمان از جمله مسائل و مشکلاتی است که به دنبال حل آن‌ها هستیم.

معاون وزیر در ادامه گفت: آیین نامه رتبه‌بندی معلمان در خرداد ماه تدوین خواهد شد و بحث بیمه تکمیلی فرهنگیان که سال‌ها درگیر مسائل و مشکلاتی بود، خوشبختانه در حال پیگیری است تا بسیار متفاوت‌تر و جامع‌تر از چیزی که هم‌اکنون برقرار است برای همکاران فرهنگی اتفاق بیافتد.

وی افزود: هم‌چنین بحث رفاهیات معلمان بعد از مدت‌ها دوباره مطرح شد و اولین کمک رفاهی معلمان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم به‌حساب آن‌ها واریز شد و قرار بر این است پرداخت این رفاهیات ادامه داشته باشد

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها