|

علی حدادی گفت:

گرانی نان، بنزین و دارو در مجلس مطرح نیست

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس گفت: در راستای اصلاح وضعیت اقتصادی کشور گران شدن نان، بنزین و دارو به هیچ‌وجه مطرح نیست .

لینک کوتاه کپی شد

علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ صبح‌ امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه ۲۴ ماه از شروع مجلس یازدهم گذشته است که یکی از محوری ترین موضوع مطالبه مجلس هم‌صدایی با مردم بود، گفت: آنچه که به عنوان محور اصلی قرار گرفته حرکت در مسیر انقلاب اسلامی و فراز دینی است، نگاه بلند برای آینده کشور برای ما اهمیت دارد که با از خود گذشتگی و ایثار ممکن خواهد شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فارس، وی با بیان اینکه هیچگاه در کشور بن بست نداشته و نداریم، افزود: باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، مشکلات وجود دارد اما سد راه ما نخواهد شد. ظرفیت‌های موجود با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان می‌تواند گام جدیدی برای رسیدن به قله‌ سعادت بدانیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در هر مقطعی از تاریخ اروپا نقشی در ایجاد بیماری و‌ جنگ داشته است، ادامه داد: امروز دشمن در عرصه اختلال در تامین زنجیره غذایی را در دستورکار قرار داده است.

حدادی با تاکید بر اینکه ایران نه سلطه گری می‌کند و نه سلطه می‌پذیرد، اضافه کرد: دشمن امروز در چند بخش کشور را تهدید می‌کند، یکی از این موارد جنگ فرهنگی است که ضمن ولنگاری فرهنگی سعی در تغییر افکار و عقاید مردم دارد؛ جنگ اقتصادی قدم بعدی دشمن برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است که تحریم تنها جزوی از آن است.

وی با اشاره به اینکه حفظ استقلال کشور به مراتب در سیاست کلی ابلاغیه مقام معظم رهبری مورد تاکید بوده است، تصریح کرد: در همین راستا مجلس چند قانون تصویب کرد که یکی از آن تسهیل جوازهای کسب و کار با هدف توسعه اشتغالزایی است؛ مالیات بر عایدی به منظور کنترل سوداگری، مالیات بر خانه‌های خالی، تأمین امنیت غذایی، پیش بینی کمیته تعیین قیمت، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، تصویب قانونی شفافیت قوای سه گانه، واردات خودرو، اولویت بخشی مناطق محروم و جهش تولید مسکن از جمله این موارد است.

حدادی با بیان اینکه پیگیر هستیم تا بانیان ‌وضع موجود در دستگاه قضایی پاسخگو باشند، اضافه کرد: برخی از اقدامات اشتباه در کشور باید اصلاح شود یکی از این موارد جلوگیری از کشاورزی سنتی است، همچنین خام فروشی از دیگری مباحثی است که ممکن است کشور را دچار ضرر کند.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه تعیین شاخص‌های البرز استاندارد نیست و با عقب ماندگی‌هایی همراه هستیم، بیان کرد: البرز هفتمین استان در حوزه درآمد است اما در حوزه جذب اعتبار در حوزه‌های مختلف آموزشی، درمانی، توسعه مناطق محدود و ... شرایط خوبی نداریم.

نماینده مردم مجلس با اشاره به اینکه طی پیگیری‌های صورت گرفته البرز ۲۱ درصد افزایش بودجه همراه بود، تصریح کرد: سوال داریم چرا تخصیص بودجه مناطق محروم استان البرز که مصوب شد صورت نگرفت؟

حدادی در ادامه به موضوع ارز ترجیحی پرداخت و یادآور شد: حذف ناگهانی و یک باره ارز ترجیحی موجب تورم افسارگسیخته خواهد شد از این رو مقرر شد اصلاح شرایط اقتصادی کشور به مرور زمان و با تامین زیرساخت‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: در موضوع ارز ترجیحی تاکید داریم افزایش قیمت به شکلی نباشد که مردم را دچار نگرانی کند، مقرر شد افزایش قیمت از طریق کالا برگ انجام شود، پرداخت نقدینگی به مردم به هیچ‌وجه مصوبه مجلس نبوده است؛ در ادامه این مسیر نیازمند تحول بانکی در کشور هستیم. 

نماینده مردم چهارباغ در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در راستای اصلاح وضعیت اقتصادی کشور گران شدن نان، بنزین و دارو به هیچ‌وجه جزو مصوبات مجلس نبوده و امیدواریم دولت نیز به این موضوع ورود نکند.

دهک‌بندی‌های مورد انتقاد است و باید اصلاح صورت بگیرد

وی ضمن انتقاد از دهک بندی‌ها، افزود: ۹۰ درصد مردم باید یارانه بگیرند، اینکه سامانه وزارت کار زیرساخت مناسب برای پاسخگویی به درخواست‌های مردم ندارد یک ضعف است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها