|

افزایش حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

قرار بود حقوق بازنشستگان حداقلی‌بگیر ۵۷درصد و حقوق سایر بازنشستگان نیز ۳۸درصد افزایش داشته باشد، اما هنوز خبری از این افزایش حقوق نیست.

لینک کوتاه کپی شد

حقوق بازنشستگان هر ساله با تصمیم دولت تغییر می کند و افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان یکی از دغدغه های اصلی بازنشستگان است. حقوق بازنشستگان با نوسان تورم باید تغییر کند و متناسب با آن باید بیشتر شود تا امرار معاش بازنشستگان دچار مشکل نشود. حسین سوری (فعال صنفی بازنشستگان کشوری) از دو فقره افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال جاری خبر داد. افزایش حقوق بازنشستگان همچنان در بلاتکلیفی است و این نگرانی مستمری بگیران را بیشتر از قبل کرده است .

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اقتصاد آنلاین؛ باوجود اینکه مقرر شده بود تا حقوق بازنشستگان حداقلی‌بگیر ۵۷درصد و حقوق سایر بازنشستگان نیز ۳۸درصد افزایش داشته باشد، اما هنوز خبری از این افزایش حقوق نیست. حالا سوال بسیاری از بازنشستگان این است که بالاخره افزایش حقوق‌ها به کجا خواهد رسید؟ آیا بازنشستگان شاهد افزایش حقوق خود خواهند بود یا خیر؟

بالاخره حقوق بازنشستگان افزایش می یابد؟

 بازنشستگان در حالی منتظر اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند که هنوز حتی افزایش حقوق ۵۷درصدی برای این افراد اعمال نشده و بیش از دو ماه است که بازنشستگان منتظرند تا افزایش حقوق ۵۷درصدی برای آنان نیز اجرایی شود.

در واقع قرار شده بود که حقوق حداقلی‌بگیران ۵۷درصد و حقوق سایر بازنشستگان و بیمه‌شده‌های تامین اجتماعی نیز ۳۸درصد افزایش داشته باشد؛ اما تا به امروز این اتفاق نیفتاده و بازنشستگان نسبت به این موضوع اعتراض دارند و منتظرند افزایش حقوق‌ها را در پیامک واریز حقوق خود ببینند.

شواهد حاکی از آن است که این افزایش حقوق بالاخره اعمال خواهد شد؛ برای مثال دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار داشته است که دولت باید در بحث افزایش حقوق بازنشستگان به قانون عمل کند.

وزیر اقتصاد نیز چند روز پیش قول داده بود که افزایش مستمری سازمان تامین اجتماعی انجام شود. دیروز نیز رییس کمیسیون اقتصادی مجلس  در نامه‌ای به رییس جمهور خواستار اجرایی شدن افزایش حقوق مصوب تامین اجتماعی در هیات دولت و ابلاغ آن به هیات وزیران شد.

بنابراین به نظر می‌رسد افزایش حقوق بازنشستگان کمی جدی‌تر شده و احتمال دارد که به زودی انجام شود؛ اما هنوز خبری قطعی در این خصوص منتشر نشده و باید منتظر ماند و دید بالاخره چه خواهد شد؟ آیا با افزایش حقوق بازنشستگان موافقت خواهد شد و بالاخره بازنشستگان شاهد افزایش حقوق‌های خود خواهند بود یا خیر؟

​ پس از کش و قوس‌های فراوان بحث افزایش حقوق بازنشستگان اعم از مستمری‌بگیران حداقل‌بگیر و متوسط‌بگیران (سایر سطوح حقوقی) به‌نظر می‌رسد بالاخره پرونده تایید مصوبه‌ هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در تایید افزایش حقوق ۵۷.۴ درصدی حداقل‌بگیران و ۳۸درصدی سایر سطوح توسط هیات دولت بزودی تعیین تکلیف می‌شود.

 دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران با تاکید بر بحث مواد قانونی ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی و ضرورت قانونی تایید مصوبه شورای عالی کار در اسفند سال گذشته مبنی بر افزایش ۵۷.۴ درصدی حقوق حداقل‌بگیران و ۳۸ درصدی سایر سطوح کارگران و بازنشستگان بیمه شده سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: دولت باید در بحث افزایش حقوق مستمری بازنشستگان به قانون عمل کند و منابع آن نیز موجود است.

وی با اشاره به جلسه اخیر احسان خاندوزی (وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم) در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این جلسه نمایندگان کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران دعوت شده بودند و به بررسی تاخیر دولت در صدور احکام مربوط به افزایش قانونی حقوق بازنشستگان پرداختند.

دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران ضمن نقل و قول از وزیر اقتصاد تصریح کرد: ایشان معتقد بودند که در هیات دولت مخالفتی با افزایش حقوق مستمری بازنشستگان بنابر مصوبه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی وجود ندارد و تاخیر تصمیم‌گیری دولت در این موضوع دلایل دیگری داشته است.

علی اکبر عیوضی گفت: وزیر اقتصاد قول دادند در جلسه امروز انشاء الله موافقت نهایی با مصوبه افزایش مستمری سازمان تامین اجتماعی صورت بگیرد.

پس از کش و قوس‌های فراوان بحث افزایش حقوق بازنشستگان اعم از مستمری‌بگیران حداقل‌بگیر و متوسط‌بگیران (سایر سطوح حقوقی) به‌نظر می‌رسد بالاخره پرونده تایید مصوبه‌ی هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی در تایید افزایش حقوق ۵۷.۴ درصدی حداقل‌بگیران و ۳۸درصدی سایر سطوح توسط هیئت دولت بزودی تعیین تکلیف می‌شود.

علی‌اکبر عیوضی (دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران) با تاکید بر بحث مواد قانونی ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی و ضرورت قانونی تایید مصوبه شورای عالی کار در اسفند سال گذشته مبنی بر افزایش ۵۷.۴ درصدی حقوق حداقل‌بگیران و ۳۸ درصدی سایر سطوح کارگران و بازنشستگان بیمه شده سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: دولت باید در بحث افزایش حقوق مستمری بازنشستگان به قانون عمل کند و منابع آن نیز موجود است.

وی با اشاره به جلسه اخیر احسان خاندوزی (وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم) در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این جلسه نمایندگان کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران دعوت شده بودند و به بررسی تاخیر دولت در صدور احکام مربوط به افزایش قانونی حقوق بازنشستگان پرداختند.

عیوضی با تایید اخبار درباره نظر مساعد پورابراهیمی (رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس) و سایر اعضا با افزایش حقوق بازنشستگان و توصیه اکید به دولت در جهت تصویب افزایش قانونی حقوق بنابر مصوبات سازمان تامین اجتماعی و شورای عالی کار، بیان کرد: در این جلسه خاندوزی (وزیر اقتصاد) نیز موافقت خود با افزایش حقوق بازنشستگان برای تمام سطوح اعم از متوسط‌بگیر و حداقل‌بگیر بنابر مصوبه شورای عالی کار و هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی را اعلام کرد.

دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران ضمن نقل و قول از وزیر اقتصاد تصریح کرد: ایشان معتقد بودند که در هیئت دولت مخالفتی با افزایش حقوق مستمری بازنشستگان بنابر مصوبه هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی وجود ندارد و تاخیر تصمیم‌گیری دولت در این موضوع دلایل دیگری داشته است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها