|

زمان بررسی رتبه‌بندی معلمان توسط دولت اعلام شد

آیین نامه رتبه بندی معلمان در موعد مقرر انجام و تقدیم دولت شده و به محض تصویب در صحن هیات دولت، اجرا می شود.

لینک کوتاه کپی شد

محسن زارعی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از حوزه‌های آزمون نهایی و تصحیح امتحانات شهرستان آبیک با اشاره به ایجاد قرارگاه اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: پیگیر این موضوع هستیم که سند را برای متولیان تعلیم و تربیت عینی و ملموس کنیم و دنبال مفاهیم و تعاریف باشیم و به صورت واقعی نمونه و الگوها را به معلمان معرفی کنیم.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فارس؛ وی با بیان اینکه در بیشتر نقاط کشور مدارسی در تراز سند تحول بنیادین وجود دارند، افزود: در این مدارس بدون اینکه یک الگوی مفهومی به آنان داده شود خودجوش، مبانی استخراج و سند پیاده شده؛ هنر ما باید این باشد که این مدارس شناسایی و الگوها را به مدارس دیگر معرفی کنیم تا به این الگوها نزدیک شوند.

 رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تاکید وزیر آموزش و پرورش در خصوص تکریم خیرین، صرف مدرسه سازی نیست بلکه باید از ظرفیت آنها در ادامه روند فرایند آموزشی استفاده کنیم. از سویی از موقوفات و کمک‌های سایر دستگاه‌ها نیز بهره خواهیم گرفت و از املاک و مستغلات آموزش و پرورش هم به نحوی استفاده خواهیم کرد که برای آموزش و پرورش سهم آورده داشته باشد و بتوان خلأها را جبران کرد.

زارعی افزود: آیین نامه رتبه بندی معلمین از سوی وزارت آموزش و پرورش در مورد مقرر انجام و تقدیم دولت شده و در حال بررسی است که به محض تصویب در هیئت دولت، برای اجرایی کردن آن آمادگی لازم وجود دارد این در حالی است که از سوی وزیر آموزش و پرورش دستور تشکیل تیم های کاری صادر شده و به محض دریافت مصوبه، کار اجرایی سازی و صدور احکام انجام می شود.

وی با اشاره به واریز سرانه دانش‌آموزی افزود: در بخش هزینه‌های جاری مدارس واقعاً با مشکل مواجه هستند که باید جبران شود؛ بخشی از واریز سرانه انجام شده و استمرار خواهد داشت.

این مسئول افت تحصیلی دانش‌آموزان به دلیل شیوع کرونا و تحصیل در فضای مجازی را به تبعیت از سراسر دنیا تایید و توضیح داد: برنامه‌ای در تابستان برای معاونان آموزشی به عنوان آموزش تکمیلی و جبرانی تعریف شده که در حوزه سنجش بنا این است امسال دانش‌آموزان همه پایه‌های تحصیلی ارزیابی و نتایج آن در شورای معلمان تجزیه و تحلیل و دانش آموزان دسته بندی شوند و طبق نقاط ضعف دانش آموزان، برای رفع مشکلات آموزشی آنها اقدام لازم صورت گیرد.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: برگزاری امتحانات نهایی در حوزه‌های نهایی شهرستان آبیک با تدبیر مدیر و معلمان مدارس با نظم و کمال آرامش چینش و برگزار شده و تمام موارد، نکات و عدالت آموزشی در حوزه تصحیح امتحانات  رعایت و لحاظ شده است.

شرکت حدود ۸۰۰ دانش‌آموز آبیکی در  امتحانات نهایی 

عبدالله ملک پور سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک هم در حاشیه بازدید به خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی در ۴ حوزه شامل ۲ حوزه پسران و ۲ حوزه دختران با رشته‌های متفاوت اذعان کرد: حدود ۸۰۰ دانش‌آموز شهرستان آبیک از یکم خرداد ماه امتحانات نهایی را آغاز کرده‌اند و تا ۲۸ امتحانات آنها ادامه خواهد داشت‌.

وی افزود: شهرستان آبیک به‌ عنوان‌ پایلوت در استان قزوین انتخاب شد و  رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش و رئیس اداره امتحانات  از دو حوزه نهایی و حوزه تصحیح امتحانات بازدید کرد و در جریان روند برگزاری و فعالیت حوزه‌ها قرار گرفت.

گفتنی است، مسئولان وزارت آموزش و پرورش به همراه مسئولان آموزش و پرورش از مدارس دخترانه سوره و عاطفه به عنوان حوزه‌های نهایی و مدرسه مریم به عنوان حوزه تصحیح بازدید کردند‌.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها