|

حالِ مبادلات گازی ایران و باکو خوب است!

مبادلات گازی

افزایش دو برابری حجم انتقال گاز و تشکیل کارگروه مشترک مطالعه میان دو کشور ایران و باکو، عامل مهمی برای توسعه میدان های نفتی مشترک خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

وزیر نفت با اشاره به انتقال ۲ میلیارد مترمکعب گاز ترکمنستان به رژیم باکو از طریق خاک ایران، از افزایش دو برابری حجم انتقال گاز و تشکیل کارگروه مشترک مطالعه میان دو کشور خبر داد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تحریریه، «جواد اوجی» صبح امروز (پنج‌شنبه، ۱۲ خردادماه) در دیدار با شاهین مصطفی‌اف معاون نخست‌وزیر باکو اظهار کرد: در این گفت‌وگو درباره توسعه میدان‌های مشترک انرژی در دریای خزر در قالب کمیته مشترک توافق‌هایی انجام شد.

وی به توانمندی شرکت‌های ایرانی در بحث فنی و مهندسی انرژی اشاره کرد و گفت: قرار شد در توسعه میدان‌های نفتی و گازی از ظرفیت پیمانکاران ایران استفاده شود.

همچنین در این دیدار شاهین مصطفی‌یف، معاون نخست‌وزیر باکو با اشاره به همکاری موفقیت‌آمیز سه‌جانبه میان ایران، ترکمنستان و باکو در انتقال گاز گفت: همکاری‌ها در بخش انرژی می‌تواند به توسعه پایدار در منطقه منجر شود.

بر اساس این گزارش، فعال کردن دیپلماسی انرژی و گسترش همکاری با کشورهای همسایه از اهداف سفر هیئت نفتی کشورمان اعلام شده است.

وزیر نفت کشورمان دیروز (چهارشنبه، ۱۱ خردادماه) برای شرکت در رویدادهای هفته انرژی باکو و مذاکره با مقام‌های حاضر در این رویداد بین‌المللی سه روزه عازم باکو شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها