|

حقوق بازنشستگان به صورت علی الحساب پرداخت خواهد شد؟

اگر چهارشنبه 18 خرداد مصوبه افزایش حقوق تصویب نشود، به احتمال قوی بازنشستگان در پایان خرداد نیز به صورت علی‌الحساب مستمری می‌گیرند.

لینک کوتاه کپی شد

درحالی که هفته آینده روند پرداخت حقوق خرداد ماه بازنشستگان آغاز خواهد شد اما هیات دولت هنوز مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان را تصویب نکرده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از روزنو؛ پیش بینی می شود اگر چهارشنبه آینده ۱۸خرداد این مصوبه تصویب نشود، به احتمال قوی بازنشستگان تامین اجتماعی در پایان خرداد نیز به صورت علی‌الحساب مستمری می‌گیرند. علی دهقان‌کیا، مسئول نهاد صنفی بازنشستگان استان تهران دلیل این تاخیر را مخالفت سازمان برنامه بودجه با مصوبه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی می‌داند.

تقریباً یک ماه از ارسال مصوبه‌ی افزایش حقوق بازنشستگان به هیات دولت گذشته است؛ مصوبه‌ای که به امضای مدیرعامل و هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی رسیده، هفته‌ها در راهرو‌های هیات دولت در انتظار تصویب نهایی و ابلاغ مانده است.(بیشتر بخوانید :۱۲ میلیون بازنشسته معطل مصوبه افزایش حقوق | نماینده بازنشستگان: آقای رئیسی دستور ابلاغ دهید)علی اکبر عیوضی (دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران) در این رابطه می‌گوید: در آخرین پیگیری‌هایی که داشتیم، قرار شد مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان همین روز‌ها به تصویب هیات دولت برسد، اما باز خبر‌هایی از مخالفت برخی مقامات در سازمان برنامه و بودجه به گوش می‌رسد..

کارگران بازنشسته علی‌الحساب مستمری می‌گیرند؟

تداوم این اتفاق در دو هفته پیشرو به معنای آن است که برای سومین بار در سال ۱۴۰۱، بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت علی‌الحساب و به نرخ سال قبل مستمری بگیرند.دهقان‌کیا در این‌باره می‌گوید: البته به تازگی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در بحث مستمری تامین اجتماعی مقابل سازمان برنامه و بودجه ایستاد و خواستار تصویب هرچه سریع‌تر پیشنهاد هیات‌مدیره توسط دولت شد.وی ادامه می‌دهد: البته معلوم نیست که در مواضع قبلی رئیس کمیسیون اقتصادی راجع به افزایش دستمزد کارگران شاغل تغییری ایجاد شده باشد.این فعال صنفی کارگران بازنشسته می‌افزاید: فارغ از همه این مباحث، خود وزارت اقتصاد تورم ۴۸ درصدی در سال گذشته را تایید کرد.وی می‌گوید: در چنین شرایطی کارگران شاغل و بازنشسته چطور می‌توانند با ۱۰ درصد افزایش حقوق زندگی کنند؟ همین حالا موج جدیدی از تورم را در زندگی روزانه مشاهده می‌کنیم. آیا دولت تضمین می‌دهد که در نتیجه تحولات اخیر اقتصادی از کیفیت زندگی خانوارهای کارگری چیزی کم نشود؟

مصوبه شورای عالی کار

علی دهقان‌کیا، مسئول نهاد صنفی بازنشستگان استان تهران در این باره به تجارت‌نیوز می‌گوید: در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، مستمری سال جدید براساس مصوبه شورای عالی کار افزایش یافت. یعنی درآمد حداقل‌بگیران ۵۷ درصد و درآمد سایر سطوح‌بگیران ۳۸ درصد زیاد شد.مسئول نهاد صنفی کارگران بازنشسته استان تهران ادامه داد: طبق تشریفات قانونی، اعمال این افزایش نیازمند مصوبه هیات دولت است. در هیات دولت سازمان برنامه از مخالفان افزایش دستمزدهای سال ۱۴۰۱ است. در نتیجه مانع افزایش حقوق کارگران بازنشسته می‌شود.دهقان‌کیا از مصوبه دیگر هیات دولت در خصوص افزایش ۱۰ درصدی دستمزد کارگران شاغل در بخش دولتی به عنوان شاهد ادعای خود یاد کرد و در ادامه افزود: همین نگاه تا به امروز، مانع افزایش حقوق کارگران بازنشسته شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها