|

حقوق بازنشستگان بالاخره از خرداد افزایش پیدا خواهد کرد؟

حقوق بازنشستگان

موضوع افزایش حقوق بازنشستگان در طی ماه‌های گذشته از سال جاری به یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های بازنشستگان این سازمان تبدیل شده است.

لینک کوتاه کپی شد

در حالی فروردین و اردیبهشت ماه حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بدون هر گونه افزایش پرداخت شده است که بازنشستگان همچنان منتظر این افزایش از سوی مسئولان هستند و این سوال مطرح می‌شود که آیا سرانجام این افزایش در خرداد عملیاتی می‌شود؟

به گزارش«شایانیوز» و به نقل از تسنیم، موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در طی ماه‌های گذشته از سال جاری به یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های بازنشستگان این سازمان تبدیل شده است و علی‌رغم وعده‌های تکراری از سوی مسئولان سازمان تأمین اجتماعی، حقوق بازنشستگان این سازمان همچنان بدون تغییر و افزایش در دو ماه ( فروردین و اردیبهشت) به حساب به بازنشستگان واریز شده است.

این در حالی است که علی‌اصغر بیات، رئیس کانون‌ عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی در تاریخ 20 فروردین امسال درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی گفته بود: در این زمینه جلسات متعددی برگزار شده است و نهایتاً با افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1401 موافقت شده است، بر این اساس علاوه بر افزایش 57.4 درصد حداقل‌بگیران، سایر سطوح 38 درصد به‌ علاوه 515 هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه خواهد شد و ان‌شاءالله از اردیبهشت‌ ماه این افزایش اعمال خواهد شد همچنین مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین ماه با اردیبهشت پرداخت خواهد شد.

در ادامه نیز در تاریخ 20 اردیبهشت ماه، روابط عمومی سازمان اجتماعی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: "پیشنهاد مربوط به افزایش حقوق مستمری‌بگیران در سال 1401 براساس ماده 96 و 111 قانون تأمین اجتماعی برای طرح و تصویب در هیئت وزیران ارسال شده که به‌محض تصویب و ابلاغ قانونی در ماه جاری نسبت به واریز حقوق و مستمری بر اساس مصوبه اقدام می‌شود؛ مابه‌التفاوت افزایش اردیبهشت ماه برای تمام گروه‌های بازنشستگی با وصول مصوبه هیئت وزیران، طی دو روز پایانی اردیبهشت ماه پرداخت خواهد شد.

در حالی قرار بود این افزایش حداقل از اردیبهشت عملیاتی شود که با پایان یافتن اردیبهشت، خبری از افزایش حقوق بازنشستگان نبود و همین امر موجب گلایه بازنشستگان شده است.

در پی عدم افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری، عباس مقتدایی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در تاریخ 9 خرداد ماه در نامه‌ای به محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور خواستار ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از سوی دولت شد.

در نامه نماینده اصفهان به مخبر معاون اول رئیس جمهور آمده است:

همان‌گونه که مستحضرید، نزدیک به یک ماه است که از ارسال مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به هیئت دولت گذشته است و همچنان این مصوبه در انتظار تأیید نهایی و ابلاغ است.

با توجه به رویکرد دولت نسبت به رسیدگی به اقشار آسیب‌پذیر به‌ویژه بازنشستگان، مستدعی است شخصاً به این موضوع ورود و در تصویب و ابلاغ مصوبه تسریع لازم را ایجاد کنید.

به گزارش تسنیم؛ در حالی از 20 خردادماه، پرداخت حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی بر اساس حروف الفباء آغاز خواهد شد که همچنان در فرایند افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان ابهام وجود دارد و مشخص نیست که آیا حقوق بازنشستگان سرانجام از خرداد افزایش پیدا خواهد کرد یا خیر، یا اینکه مسئولان وعده دیگری به بازنشستگان جهت این افزایش حقوق خواهند داد! 

همچنین ابهام دیگری که وجود دارد این است که در صورتی که افزایش حقوق بازنشستگان از این ماه عملیاتی شود تکلیف مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی مربوط به ماه‌های فروردین و اردیبهشت چه خواهد شد؟

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها