|

آخرین خبرهای رتبه بندی معلمان سه شنبه 17 خرداد

به نظر می رسد تا چند روز آینده تکلیف اجرای قانون رتبه بندی معلمان روشن می شود.

لینک کوتاه کپی شد

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: دولت تا ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ مهلت دارد که آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان را تصویب کند و وزارت آموزش و پرورش به جد پیگیر است تا این آیین‌نامه در مهلت قانونی و طبق مواد و چارچوبی که قانون تعیین کرده است، تنظیم و ابلاغ شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اندیشه معاصر؛ صادق ستاری‌فرد درباره آخرین وضعیت فرایند تصویب آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان، اظهارکرد: دولت تا ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ مهلت دارد که آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان را تصویب کند و وزارتخانه به جد پیگیر است تا این آیین‌نامه در مهلت قانونی و طبق مواد و چارچوبی که قانون تعیین کرده است، تنظیم و ابلاغ شود.

وی تصریح کرد: درخواست داریم مفاد آیین‌نامه منطبق با قانون باشد و تکلیف مالایطاقی درباره نحوه اجرای قانون نظام رتبه‌بندی به آموزش و پرورش محول نشود.

ستاری‌فرد افزود: طبق اصل ۱۳۸ قانون اساسی، هیأت تطبیق مصوبات مجلس می‌تواند نسبت به لغو مصوبه دولت اگر خلاف متن و روح قانون باشد، اقدام کند لذا همه تقاضای ما این است که آیین نامه در خدمت قانون باشد و از مفاد و روح قانون عدول نکند.

وی با بیان اینکه قانون رتبه‌بندی معلمان به دنبال افزایش کیفی فرآیند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، رضایتمندی شغلی معلمان و اصلاح نظام عادلانه پرداخت بر اساس شایستگی‌هاست، اظهار امیدواری کرد که در هفته جاری، آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان در هیأت دولت بررسی و تصویب شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها