|

معرفی دریاچه رویایی سقالکسار نزدیک شهر رشت

اگر هوای شمال‌گردی به سر دارید، گیلان با همه زیباییش می تواند مقصد خوبی برایتان باشد؛ مخصوصا اگر به روستا و دریاچه سقالکسار سفر کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاید شما مثل من عاشق سفر به شمال کشور به خصوص گیلان و رشت باشید ولی زمان کمی برای سفر داشته باشد و فقط بتونید یک روز و نصفی را به اوقات فراغتتون اختصاص بدید، پس در این مقاله با معرفی یک روستای زیبا در نزدیکی شهر رشت همراهمون باشید تا آخر هفته با خیالی آسوده به یک سفر رویایی رهسپار شوید.

Saqalaksar-Lake

روستای سقالکسار و دریاچه سد خاکی که باعث معروفیت روستا شده است در 16 کیلومتری جنوب شهر رشت در مسیر جاده جیرده قرار دارد،  فاصله روستای سقالکسار تا تهران ۳۲۴ کیلومتر است و برای رسیدن به آن باید حدود چهار ساعت و نیم رانندگی کنید که البته دیدن این زیبایی ارزش ساعت ها رانندگی کردن را دارد.

نزدیکی سقالکسار به شهر رشت یک ویژگی مثبت این جاذبه دیدنی محاسبه می شود زیرا گردشگران در یک روز هم می توانند به این روستا بیایند و هم اینکه بخشی از روز را در مرکز شهر (رشت) به تفریح و خرید بگذرانند.این دریاچه چندین بار لوکیشن فیلم و سریال ها بوده و اینکه برای عکاسی عروسی فیلمبرداران از این لوکیشن زیبا و رویایی بهره می برند.

IMG20212015

از دریاچه سقالکسار به عنوان پاک ترین دریچه یاد می شود، که اکنون دلیلش را شرح می دهیم، شما می توانید از دو راه وارد این سد خاکی زیبا شوید یکی اینکه ماشین را قبل از ورودی پارک کنید و پیاده وارد شوید و اطراف دریاچه را بدون ماشین باشید، اگر هم می خواهید ساعت ها کنار آب یا در بخش جنگلی اُتراق کنید می توانید مبلغی را که هر فصل متغیر است به بخش ورودی پرداخت کنید و وارد دریاچه شوید.

227027_982

نکته جالبی که در مورد این دریاچه وجود دارد این است که ابتدای ورود به گردشگران کیسه زباله داده می شود و گردشگرانی که هنگام برگشت زباله های خود را به قسمت نگهبانی تحویل دهند 50 درصد مبلغ ورودی به آنها بازگردانده می شود، با این رسم خوب و طبیعت دوستانه متولیان دریاچه به حفظ محیط زیست کمک می کنند و سعی دارند این منطقه را پاک نگه دارند امیدواریم این رسم به مرور زمان از یاد برده نشه و بلکه روز به روز بهتر و فعال تر باشد و شاهد اجرای این طرح در دیگر جاذبه های گردشگری کشور باشیم. اهالی این زباله ها  را از روش بازیافت پسماند تبدیل به کود ورمی کمپوست می کنند و در مزارع و باغات از آن بهره می برند.

saqalaksar-in-Rasht

شما میتوانید از طریق پیاده روی کردن و دیدن مناظر زیبا و گاو و گوسفندان در حال چرا در دشت سبز لذت ببرید و یا ساعت ها زیر سایه درخت بلوط بنشینید و نظاره گر زیبای اطراف باشید و یا با قایق پدالی روی آب قایق سواری را تجربه کنید البته عکاسی در اینجا خودش به نوعی تفریح محاسبه می شود. لازم به ذکر است شنا و ماهیگیری در این دریچه زیبا ممنوع است و افرادی که به دنبال این نوع تفریحات هستند پس ما دریاچه سقالکسار بهشان معرفی نمی کنیم.

تهجیزات-خواب-در-طبیعت

سوال خیلی از طبیعتگران این است که آیا می شود در منطقه کمپ کرد؟ بله با توجه به وسعت زمین سدخاکی به راحتی می توانید با زدن چادرهای کمپینگ شب را در آنجا بمانید و صبح با صدای پرندگان از خواب بیدار شوید اما یادتان نرود اگر پوستتان حساس هست حتما از داروهای ضدحساسیت برای نیش حشرات استفاده کنید. و یا می توانید در همان نزدیکی کلبه چوبی یا اقامتگاه بوگردی اجاره کنید.

و چند نکته دیگر اینکه کفش راحت و ضد آفتاب و عینک دودی  را هم فراموش نکنید که دم ظهر آفتاب مایلی می تابد ممکن است برای افرادی که پوست صورتشان حساس است شرایط نامطلوبی ایجاد شود.

امیداریم به شما کاربران عزیزی که این مقاله را خواندید و قصد سفر به طبیعت زیبای روستای سقالکسار دارید با حفظ و مراقبت از طبیعت بسیار خوش بگذرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها