|

افزایش حقوق بازنشستگان از کی قرار است واریز شود؟

واریز حقوق خرداد ماه بازنشسته مطابق روال و مبلغ قبلی از بیستم این ماه آغاز و مابه‌التفاوت خرداد، از ۲۵ این ماه به‌صورت جداگانه پرداخت خواهد

لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: واریز حقوق خرداد ماه بازنشسته مطابق روال و مبلغ قبلی از بیستم این ماه آغاز و مابه‌التفاوت خرداد، از ۲۵ این ماه به‌صورت جداگانه پرداخت خواهد شد. مابه‌التفاوت فروردین و اردیبهشت مستمری‌ها نیز طی دو ماه بعدی تسویه خواهد شد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ایرنا؛ میرهاشم موسوی با اشاره به در حال انجام بودن محاسبات افزایش حقوق بازنشستگان بر مبنای مصوبه دولت، توضیحاتی درباره افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه کرد و افزود: پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی در مورد میزان افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی به هیات دولت ارائه شد. ماده ۹۶ افزایش مستمری را بر اساس هزینه‌های زندگی مورد تاکید قرار می‌دهد و ماده ۱۱۱ تاکید دارد که حداقل مستمری در هر سال نباید از حداقل دستمزد کارگری آن کمتر باشد تا سطح حداقلی معیشت با رویکرد عدالت برای بازنشستگان نیز حفظ شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان این‌که ابلاغیه هیات‌وزیران دارای چند سطح افزایشی است، گفت: در اولین سطح، برای حداقلی‌بگیران و مستمری‌بگیران حداقلی‌بگیر و زیرحداقلی‌بگیر، ۵۷.۴ درصد افزایش در سال جدید خواهیم داشت. البته سطوح درآمدی پایین‌تر ممکن است افزایش بیشتری هم داشته باشند و میزان افزایش آنها حتی بیش‌از ۵۷.۴ درصد باشد، زیرا در مصوبه دولت قید شده است که حداقل مستمری پس از اعمال افزایش سالانه نباید از عدد پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان کمتر باشد. به این ترتیب هر چه‌قدر دریافتی فرد بازنشسته کمتر باشد، میزان افزایش بیشتر خواهد بود و ممکن است افزایش در برخی افراد، بیش از این میزان باشد. مبالغ عائله‌مندی و حق اولاد هم به این مبلغ افزوده خواهد شد و برآورد ما این است که حقوق یک بازنشسته حداقلی‌بگیر با دو فرزند در سال جاری به حدود ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد.

موسوی با بیان این‌که سطح بعدی مصوبه مربوط به بالاتر از حداقلی‌بگیران تا سقف ۱۰ میلیون تومان حقوق است، گفت: حقوق این افراد ۱۰ درصد رشد می‌یابد و علاوه بر آن، مبلغ ثابت ۶۵۰ هزار تومان نیز تا سقف مجموع مستمری ۱۰ میلیون تومان، تحت عنوان کمک‌معیشت برای این افراد پیش‌بینی شده است.

به عنوان مثال اگر کسی در سال گذشته ماهانه ۹ میلیون دریافت می‌کرده، با ۱۰ درصد افزایش، حقوقش به ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می‌رسد و ۱۰۰ هزار تومان دیگر هم به حقوق او اضافه می‌شود تا ۱۰ میلیون تومان را پر کند. برای سطح آخر و حقوق‌بگیران بالاتر از ۱۰ میلیون تومان هم افزایش ۱۰ درصدی در نظر گرفته ‌شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها