|

خبر خوش رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از رتبه بندی معلمان

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: اجرای رتبه‌ بندی معلمان قطعی است و مانعی در مسیر تحقق آن وجود نخواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

حمیدرضا حاجی بابایی شامگاه چهارشنبه در دیدار با فرهنگیان شهرستان سبزوار افزود: امسال ۳۸ هزار میلیارد برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان تخصیص یافته است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایرنا؛ وی ادامه داد: دولت برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان ۲۵ هزار میلیارد تومان مشخص کرده بود که مجلس ۱۳ هزار میلیارد تومان دیگر به این مقدار اضافه کرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه فرهنگیان و معلمان در دوران کرونا میدان داری کردند و مجلس از این ایثار و مجاهدت فرهنگیان صمیمانه تشکر می کند.

حاجی بابایی افزود: یکی از اولویت های دولت ها در نظام جمهوری اسلامی باید توجه به آموزش و پرورش باشد و تا این نهاد تمام عیار دیده نشود همچنان باید برای رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی هزینه زیادی کرد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار کرد: مجلس این  ارز را نه برای مردم بلکه تنها برای برای دولت حذف کرده و دولت مکلف است دارو و نان را با این ارز در  اختیار مردم قرار دهد.

رییس کمیسیون‌ برنامه و بودجه مجلس با اشاره به این که بزرگترین خطر بودجه سال های گذشته تورم زایی آن بود افزود: بودجه امسال به گونه ای نوشته شد که تورم زا نباشد.

حاجی بابایی افزود: بودجه ۱۴۰۱ در لایحه، ١٣٧ هزار میلیارد تومان کسری منابع داشت به نوعی که هزینه ها از درآمدها بیشتر بود اما در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس روی این موضوع کار شد چنانکه بودجه امسال دولت حتی یک ریال کسری ندارد.

وی با اشاره به برخی از اقدامات چشمگیر در بودجه سال جاری اظهار کرد: پوشش بیمه ای هفت میلیون نفر از افراد فاقد بیمه که زیر پوشش نهادهای کمیته امداد و بهزیستی نیستد از این موارد است و در این راستا طی سه ماه نخست امسال تاکنون سه میلیون نفر از افراد فاقد پوشش زیر پوشش بیمه درمانی قرار گرفته اند.  

رییس کمیسیون‌ برنامه و بودجه مجلس گفت: همچنین به منظور حمایت از بیماران صعب العلاج در خانواده های محروم و ضعیف برای نخستین بار صندوق بیماری های صعب العلاج با پنج هزار میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۲۰ هزار میلیارد تومان وام با سود چهار درصد تشکیل و اساسنامه آن نوشته می شود که امسال بیماران صعب العلاج زیر پوشش قرار این صندوق قرار می گیرند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها