|

معرفی یه تفرجگاه خنک برای تهرانی ها؛ سه سوتِ بیا تا گردنه عسلک و حال کن!

یکی از زیباترین گردنه های ایران گردنه عسلک در مسیر جاده گچسر به طالقان می باشد که بهترین تفرجگاه تهرانی ها و البرزی هاست

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز-حتما شما هم که در تهران و یا کرج زندگی می کنید برای آخر هفته ها به دنبال جایی خوش آب و هوا برای سیر و سیاحت می گردید، قطعا خیلی ها در این اطراف جاده چالوس را برای سفر یک روزه انتخاب می کنند، جاده چالوس تصمیم خوبی است اما به شرط آنکه اینبار کمی مسیر را تغییر دهید و از همین جاده به سمت گچسر و روستای آزادبر راهی شوید.

1

امروز میخواهیم یکی از زیباترین گردنه های ایران را به شما معرفی کنیم گردنه عسلک طالقان که خیلی از گردشگران از سمت جاده چالوس وارد این منطقه می شوند.این گردنه در مسیر جاده گچسر به طالقان واقع شده که طول جاده 70 کیلیومتر می باشد، این گردنه ارتفاعی به طول  3100 متر از سطح دریا در جاده گچسر دارد. طبیعت زیبا و کوهستانی  البته در اکثر مواقع مه آلود این منطقه یک تصویر رویایی را خلق می کند.اگر در فصل بهار و تابستان وارد گردنه عسلک شوید دشتهای سر سبز با گل های زیبای زرد و لاله های واژگون چشم انداز زیبایی را می آفریند.

4

یادتان باشد برای رفتن به عسلک صبح زود قبل از طلوع خورشید راه بیفتید تا زیبایی صبح را در گردنه عسلک نظاره گر باشید. در فصل تابستان شب های سرد و در فصل بهار و پاییز روزها و شب های سردی را تجربه خواهید کرد که شاید کسی باورش نشود با چندین کیلومتر فاصله از تهران همچین طبیعت و آب و هوایی وجود دارد. پس یک کاپشن همیشه همراه خود داشته باشید.

3

برای برگشت از عسلک دو راه دارید یا از جاده چالوس برگردید و یا اینکه از راه طالقان و طی کردن مسیر شهرک به سمت اتوبان کرج به تهران بازگردید که این بستگی به علاقه و زمان شما دارد.

در نزدیکی گردنه عسلک غاری وجود دارد که در آن کتیبه ای از زمان ناصرالدین شاه به جا مانده است، اگر می خواهید از این اثر تاریخی کتیبه و دیگر آثار دیدنی طالقان دیدن کنید راهی این شهر شوید اما با توجه به موقعیت مکانی این کتیبه که در شهرستان خوش آب و هوی طالقان قرار دارد، فصولی مانند بهار و تابستان را انتخاب کنید، تا علاوه بر بازدید از این سنگ نوشته بتوانید از طبیعت منطقه نیز بهره مند شوید. همچنین  برای بازدید از این اثر تاریخی نیازی به پرداخت هیچ مبلغی نیست و کاملا رایگان می باشد، و یادمان باشد به جز عکس چیزی در طبیعت نیندازیم و هوای محیط زیست را داشته باشیم.

8e7f8f5c-0a8d-4dc2-bdb4-9dcd4da750a0-840x560

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی