|

چگونگی تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا

کشورهای اروپایی و دانشگاه های آن از جهات مختلف با هم فرق می کنند پی بردن به اینکه کدام دانشگاه ها جزء بهترین ها است نیازمند بررسی بیشتر است.

لینک کوتاه کپی شد

اگر شما هم از آن دانشجویانی هستید که به دنبال تحصیل در دانشگاه های اروپا می گردید این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم بهترین دانشگاه های اروپایی را به شما معرفی کنیم. دانشگاه های اروپایی به دلیل داشتن سطح علمی بالا و پیشرفت صنعت و نوآوری همیشه با استقبال دانشجویان از سراسر دنیا روبرو بوده اند و یکی از بزرگترین آرزوهای دانشجویان بین المللی به شمار می روند.

unnamed

شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه های اروپایی

سالانه میلیون ها نفر برای تحصیل به اروپا مهاجرت می کنند و در دانشگاه های مختلف اروپایی مشغول به تحصیل می شوند. البته کشور های اروپایی و دانشگاه های آن ها از جهات مختلف با هم فرق می کنند و پی بردن به اینکه از این میان کدام دانشگاه ها جزو بهترین دانشگاه های اروپا محسوب می شوند، نیازمند بررسی بیشتری است. تحصیل در دانشگاه های اروپایی مزایای فراوانی دارد از جمله اینکه: مدرک متقاضی پس از فارغ التحصیلی برای کارفرمایان اعتبار بالایی دارد، شهریه دانشگاه های اروپا در مقایسه با سایر دانشگاه ها بسیار پایین است و همچنین دانشجویان می توانند از بورسیه های تحصیلی استفاده کرده و هزینه تحصیلشان را کاهش دهند. ما در موسسه مهاجرتی میرداماد قصد داریم بهترین دانشگاه های اروپا را به شما معرفی کنیم:

بهترین دانشگاه های اروپا

دانشگاه های اروپا برای دانشجویان بین المللی دارای جذابیت بالایی هستند و اکثر آن ها تلاش می کنند تا بتوانند از این دانشگاه ها پذیرش تحصیلی دریافت کنند. در جدولی که آورده شده است دانشگاه های دارای رتبه برتر اروپا را معرفی می کنیم:

نام دانشگاه

رتبه جهانی

(2021)

رتبه در اروپا

(2021)

دانشگاه آکسفورد انگلیس (Oxford University)

1

1

دانشگاه کمبریج انگلیس  (Cambridge University)

2

6

دانشگاه امپریال کالج لندن (Imperial College London)

3

11

دانشگاه فناوری فدرال زوریخ (Eidgenössische Technische Hochschule Zürich)

4

14

دانشگاه UCL انگلیس (UCL University of College London)

5

16

دانشگاه علوم سیاسی و اقتصادی لندن

 ( The London School of Economics and Political Science)

6

27

دانشگاه ادینبورگ انگلیس  ( University of Edinburgh)

7

30

دانشگاه LMU مونیخ آلمان (Ludwig-Maximilians-Universität München)

8

32

دانشگاه کینگز لندن ( King's College London)

9

35

موسسه کارولینسکا سوئد  ( Karolinska Institutet)

10

36

دانشگاه فنی مونیخ آلمان (Technische Universität München)

11

41

دانشگاه هایدلبرگ آلمان ( Heidelberg University)

12

42

دانشگاه پلی تکنیک فدرال لوزان سوئیس ( École polytechnique fédérale de Lausanne)

13

43

دانشگاه لوون بلژیک ( Katholieke Universiteit Leuven)

14

45

دانشگاه پی اس ال پاریس ( Université Paris Sciences et Lettres)

15

46

دانشگاه منچستر انگلیس ( Manchester Business School)

16

51

دانشگاه واگنینگن و تحقیقات هلند ( Wageningen University)

17

62

دانشگاه آمستردام هلند ( University of Amsterdam)

18

66

دانشگاه لیدن هلند ( Leiden University)

19

70

دانشگاه اراسموس روتردام(Erasmus university Rotterdam)

20

72

(عکس: سالانه میلیون ها نفر از سراسر دنیا برای تحصیل به اروپا مهاجرت می کنند.)

حال به بررسی چند مورد از بهترین دانشگاه های اروپا می پردازیم:

دانشگاه آکسفورد انگلیس

این دانشگاه مقام اول در بین تمام دانشگاه های جهان را دارد که جزو قدیمی ترین و بهترین دانشگاه های اروپا محسوب می شود. دانشگاه آکسفورد قدیمی ترین دانشگاه انگلیسی زبان دنیا به شمار می رود و در حدود 100 کیلومتری شمال غرب لندن قرار دارد. از سال 1920 به بعد زنان نیز اجازه درس خواندن در دانشگاه آکسفورد را کسب کردند.

دانشگاه کمبریج انگلیس

دانشگاه کمبریج در سال 1209 تاسیس شده و دارای رتبه جهانی 6 و رتبه 2 در اروپا می باشد. حدود 19000 دانشجو در آن مشغول تحصیل هستند که از این میان حدود 7000 نفر دانشجویان بین المللی می باشند. نوابغی چون استیون هاوکینگ و چارلز داروین از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. این دانشگاه در 6 زمینه علوم فیزیک، تکنولوژی، پزشکی، هنر و انسانی، علوم اجتماعی و علوم زیستی فعالیت دارد.

دانشگاه LMU مونیخ

این دانشگاه در سال 1472 تاسیس شده و دانشجویان بین المللی زیادی در آن مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه LMU مونیخ یکی از بهترین دانشگاه های اروپایی برای دانشجویانی است که علاقمند به مهاجرت تحصیلی به آلمان هستند.این دانشگاه در زمینه های مختلفی همچون حقوق، اقتصاد، علوم انسانی، پزشکی، مطالعات فرهنگی، علوم طبیعی و علوم اجتماعی فعالیت می کند.

unnamed

کالج امپریال لندن

این دانشگاه در جهان رتبه 11 و در اروپا رتبه 3 را دارد و بیش از 15000 دانشجو در آن مشغول تحصیل هستند. کالج امپریال در سال 1907 تاسیس شده است و یک موسسه عمومی می باشد. این دانشگاه پردیس های متعددی در داخل و اطراف لندن دارد و هزینه تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان کشورهایی که جزو اتحادیه اروپا هستند کمتر از کشور های دیگر است.

دانشگاه فناوری فدرال زوریخ

این دانشگاه از بهترین دانشگاه های اروپا به شمار می رود که در سال 1855 تاسیس شده است. بین بهترین دانشگاه های جهان رتبه 14  می باشد و در اروپا رتبه 4 را داراست و حدود 35 درصد از دانشجویان آن را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. دانشگاه زوریخ از کارآفرینان و دانشجویانی که طرح های تحقیقاتی و پژوهشی دارند حمایت می کند.

دانشگاه هایدلبرگ

دانشگاه هایدلبرگ قدیمی ترین و برترین دانشگاه آلمان و از مشهورترین دانشگاه های جهان محسوب می شود که در سال 1386 میلادی تاسیس شده است. دانشجویانی که علاقمند به اقامت دائم در آلمان هستند می توانند از طریق ویزای تحصیلی برای این دانشگاه اقدام کرده و سپس برای اقامت دائم آلمان اقدام نمایند.

دانشگاه ادینبورگ

این دانشگاه در سال 1583 و در شهر ادینبورگ پایتخت اسکاتلند تاسیس شد. دانشگاه ادینبورگ 12 هزار دانشجوی بین المللی دارد و رتبه 30 در بین برترین دانشگاه های جهان و رتبه 7 در دانشگاه های اروپا متعلق به این دانشگاه می باشد. این دانشگاه دارای 3 بخش 1. پزشکی و دامپزشکی 2. هنر، انسانی و علوم اجتماعی. 3. مهندسی و علوم پایه می باشد.

در این مقاله به بررسی بهترین دانشگاه های اروپا پرداختیم و رتبه بندی آن ها در سطح جهانی و داخل اروپا عنوان شد. متقاضیان برای تحصیل در اروپا بایستی در مورد دانشگاه های آن تحقیق کنند و با آگاهی دانشگاه مورد نظر را انتخاب کنند. با مطالعه این مقاله اطلاعات مورد نیاز جهت انتخاب بهترین دانشگاه های اروپا را کسب خواهید کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها