|

تعطیلات تابستون کجا بریم؟ سرعین یک پیشنهاد ویژه گردشگری خنک و باحال

بهترین زمان برای سفر به اردبیل فصل تابستان و ماه های خرداد تا شهریور است پس اگر دنبال مقصد خنک می گردید این مطلب را حتما بخونید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- فصل تابستان بهترین فرصت گشت و گذار در طبیعت زیبای ایران است و شاید خیلی از گردشگران برای تابستان برنامه ویژه تری داشته باشند، لازم به ذکر است تابستان علاوه بر خوبی ها و مزیت هایش برای افرادی که از گرما بیزار هستند و در این نوع آب و هوا دچار مشکل می شوند یک نوع رنجش به حساب می آید، حالا اگر کسی بخواهد در این فصل سفر کند قطعا باید مقصد خنک برای خود برگزیند تا حداقل در مسافرت دچار تنش نشود.

شاخ-4-850x491

ما در این مقاله به معرفی شهر اردبیل سرعین که به بهشت تابستانی ایران معروف است می پردازیم. البته معروفیت سرعین به عسل های خوشمزه و لبنیات تازه و آبگرمش نیز هست. پس اگر قصد سفری تابستانی برای فرار از گرما را دارید، اردبیل بهترین مقصد سفری شما در تابستان به حساب می آید. از جاذبه های دیدین اردبیل باید به طبیعت فوق العاده، آثار و بناهای تاریخی، دریاچه نئو و چشمه های آبگرم معروفش اشاره کنیم.

139505101204337768255164

شهر اردبیل، یکی از شهرهای دیدنی ایران به‌شمار می‌رود که در قسمت غربی قرار گرفته است و به شهر چشمه‌های آبگرم شهرت دارد. حتماً میدانید که این شهر در فصول زمستان و پاییز از هوای بسیار سرد و کوهستانی برخوردار است و در فصول سال به آب و هوایی خنک و دلپذیر، پذیرای مهمانان و گردشگران از سراسر کشور می‌باشد. دیدنی‌های شهر سرعین یکی از جاذبه‌های شهر اردبیل و همچنین کشور ایران به‌شمار می‌رود که باعث شده همه ساله گردشگران خارجی بسیاری نیز به این شهر بیایند و از خدمات آب درمانی و زیبایی‌های سنتی این شهر لذت ببرند.

7062

اگر هنوز مقصد سفر تابستانه خود را انتخاب نکرده‌اید و به دنبال یک گشت و گذار جذاب هستید، پیشنهاد می‌دهیم بازدید از دیدنی‌های شهر سرعین را در لیست سفر تابستانه خود قرار دهید. با این حال، قبل از اقدام به سفر بهتر است اطلاعات کلی از انواع مکان‌ها و جاذبه‌های موجود در شهر اردبیل در اختیار خود داشته باشید تا بتوانید به خوبی زمان خود را در سفر مدیریت نمایید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

سرعین 

سرعین Sarein یک واژه فارسی است و به زبانی ترکی آن را سَریین می‌خوانند. سرعین یعنی "جای خنک" که در زبان عرب به معنای چشمه نیز استفاده می‌شود. سرعین نیز مانند تمامی شهرهای ایران دارای اسامی تاریخی مختلفی است که مشهورترین آنها "ساری قیه" و "سرائین" می‌باشند. این نام‌ها در اسناد تاریخی وجود دارند.از لحاظ مردم شناسی و فرهنگ قالب جامعه ی سرعین باید بگوییم که آن ها در زیرگروه فرهنگ جامعه ی مردم شهرستان اردبیل قرار می گیرند و در خلق شاهکارهای ادبی ایرانی به زبان آذری نقش به سزا و بسیار مهمی را ایفا نموده اند.

روستای+شایق+سرعین

سرعین یکی از شهرهای زیبای استان اردبیل به‌شمار می‌رود که در ۳۹۰ کیلومتری این شهر قرار گرفته است و در فصول گرم سال پاتوق بسیاری از گردشگران می‌باشد. این شهر از جاذبه‌ها و دیدنی‌های بسیاری برخوردار می‌باشد و با بازدید از این دیدنی‌ها علاوه‌بر لذت بردن از مناظر می‌توانید برای اهداف سلامتی و درمانی نیز از آن‌ها بهره‌مند شوید و یک سفر لذت بخش توأم با فعالیت‌های درمانی آرام بخش را تجربه نمایید.

سرعین(1)

دیدنی های سرعین تنها محدود به دیدنی‌هایی مانند طبیعت زیبا و مراکز تفریحی نمی‌شود، یکی از اصلی‌ترین جذابیت‌های این شهر چشمه‌های آب گرم است که در تابستان بهترین انتخاب برای تجربه یک آب تنی فوق العاده می‌باشند. سرعین تنها یک سفر گردشگری نیست بلکه می توان آن را سفر درمانی هم خواند بسیاری از توریست ها برای خاصیت درمانی چشمه آبگرم به این شهر زیبا می آیند. راستی این تجربه بسیاری از گردشگران سرعین است که بعد از چشمه آبگرم خوردن آش دوغ محلی را پیشنهاد می دهند.از دیگر سوغاتی های سرعین به کره محلی و سرشیر، گلیم، عسل معروف سرعین و حلوا سیاه می توان اشاره کرد.

169575247

اگر به سرعین رفتید حتما از روستای زیبا و خنک آلوارس دیدن کنید، آلوارس یک روستای سر سبز و بهشت مانند است که شاید شما فکر کنید این تعریفات اغراق گونه است، اما خوشبختانه باید بگوییم اینطور نیست و عین واقعیت است.در ضمن یادتان نرود که در سفرتان به این روستا حتما از نان لواش روستای آلوارس و سرشیر و عسل آن ها بخورید. جوراب پشمی، جاجیم و گلیم هم به عنوان سوغاتی حتما باخود بیاورید.

a756b1c0-40ad-49b2-bc40-cf128283cb7b

شاید سوال خیلی از کاربران این باشد که فاصله تهران تا سرعین چقدر است؟ برای این که به طور مثال از تهران به این شهر بروید باید بدانید که فاصله ی تهران تا این شهر ۶۲۱ کیلومتر است که بین ۷ تا ۸ ساعت و نیم طی می شود. البته این هم گفتنی است که فاصله ی سرعین تا شهر اردبیل ۳۱ کیلومتر است.

الوراس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها