|

پای رئیس مجلس هم به قضیه حقوق بازنشسته ها باز شد؛ امیدی به افزایش هست؟

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه ای به قالیباف اظهار کرده که مصوبه اخیر دولت در مورد افزایش حقوق بازنشسته ها مغایر با قانون است.

لینک کوتاه کپی شد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه ای به رییس خانه ملت خواستار بررسی مصوبه دولت مبنی بر عدم اجرای افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی در هیات «تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس» شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از روابط عمومی دفتر این نماینده مجلس، محمدرضا پورابراهیمی در این نامه خطاب به محمدباقر قالیباف آورده است: به نظر می‌رسد مصوبه اخیر دولت مغایر با قانون و مقررات از جمله ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی کشور، قانون بودجه ۱۴۰۱ و نیز قوانین مرتبط با احکام برنامه ششم توسعه باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس تقاضا می شود با توجه به اهمیت موضوع بررسی این مصوبه در هیات «تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس» با تسریع زمانی در دستور کار قرار گیرد.

پورابراهیمی افزوده است: باید مصوبه دولت اصلاح تا مغایرت های مذکور احصا و سپس با انعکاس گزارش هیات تطبیق به هیات دولت اقدامات لازم از سوی رییس جمهور برای اصلاح مصوبه اخیر هیات وزیران درباره حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اجرایی شود.

وی در ادامه آورده است: فارغ از مغایرت های مذکور با قوانین ذکر شده، سازمان تامین اجتماعی نهاد عمومی غیردولتی است که باید تصمیمات مربوط به منابع، مصارف و تعهدات این سازمان در چارچوب اختیارات ذینفعان سازمان مذکور که کارگران کارفرمایان و بازنشستگان هستند انجام شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها