|

دو اتفاق اثرگذار در بازار دلار!

اسکناس آمریکایی پس از فتح کانال ۳۳ هزار تومانی، در مسیر نزولی قرار گرفته است. روز گذشته تا ابتدای کانال ۳۲ هزار تومان پایین رفت.

لینک کوتاه کپی شد

به باور فعالان، دو اتفاق مهم زمینه ساز تغییر رفتار بازار شده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اکو ایران؛ اولین اتفاق افزایش عرضه ارز از کانال های رسمی به بازار است و دومی، محدودیت فعالیت معامله گران بزرگ. به نظر می رسد پس از دادن مجوز فروش ارز با قیمت توافقی به صرافی ها توسط صادرکنندگان بزرگ، میزان فروش دلار در بازار زیاد شده است و به تبع این اتفاق خریداران تا حدی از بازار عقب نشینی کرده اند. در ضلع دیگر ماجرا، معاون دادستان تهران روز سه‌شنبه، ۲۴ خردادماه، از مسدود شدن بیش از پنج هزار حساب بانکی و بازداشت حدود ۵۰ نفر در ادامه برخورد با معاملات فردایی طلا و ارز خبر داد.

به باور فعالان، این اتفاق موجب شده که بخشی ازمعامله گران بزرگ از بازار خارج شوند و بخش دیگری نیز تمایل به معامله نداشته باشند. با این حال، به طور معمول،‌ چنین برخوردهایی با معامله گران تنها در کوتاه مدت،‌ قیمت دلار را تحت تاثیر قرار می دهد و در میان مدت، بار دیگر تقاضا در صورت عدم اصلاح انتظارات به بازار بازخواهد گشت.

1006860_800 (1)

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که اسکناس آمریکایی زیر محدوده ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت شود، موج فروش بیشتری در بازار ایجاد خواهد شد. ماندن بالای محدوده یاد شده می تواند بار دیگر زمینه ساز صعود به بالای محدوده ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومانی شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها