|

حمل حیوانات خانگی در اتوبوس

برخی شرکت‌های مسافربری به شما اجازه می دهند حیوان خانگی خود را با خود در طول سفر داشته باشید؛ اما نه اینکه حیوان روی صندلی کنار شما بنشیند.

لینک کوتاه کپی شد

کسانی که حیوانات خانگی دارند همیشه دغدغه چگونه همسفرشدن آن‌ها را به‌ دوش می‌کشند. اگر سفر شما با خودروی شخصی باشد که تکلیف این کوچولوهای دوست‌داشتنی مشخص است؛ اما وقتی بخواهید با اتوبوس، قطار یا هواپیما با حیوان خانگی خود همسفر شوید، ممکن است مشکلاتی برای باقی مسافران به وجود بیاید. به‌ همین دلیل برخی محدودیت‌ها و قوانین وجود دارد، اما این مشکل قابل حل‌شدن است. اگر برای خرید بلیط اتوبوس از علی بابا اقدام کردید؛ اما دغدغه حیوان خانگی خود را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا مشکل شما را حل کنیم.

حمل حیوانات با اتوبوس

برخی از شرکت‌های مسافربری و رانندگان اتوبوس این اجازه را به شما خواهند داد که حیوانات خانگی خود را همراه با خود در طول سفر داشته باشید؛ اما این موضوع به این معنا نیست که حیوان خانگی شما روی صندلی کنار شما بنشیند و از پنجره، مناظر اطراف را ببیند. اگر مجوز لازم از ارگان‌های مرتبط مانند دامپزشکی و اداره بهداشت همراه خود داشته باشید، راننده به شما اجازه خواهد داد که حیوان خود را در جعبه مخصوص گذاشته تا به چمدان‌ها در صندوق اتوبوس قرار بگیرد. این نکته را هم درنظر بگیرید که مسئولیت حیوان خانگی برعهده خود شما است و راننده یا هیچ‌کس دیگری مسئولیتی در قبال حمل حیوان شما ندارد و امکان پیگرد قانونی نیز وجود نخواهد داشت. همچنین به‌ دلیل اینکه حمل هرگونه بار غیربهداشتی یا عفونت‌زا یا باری که باعث برهم‌زدن آرامش مسافران شود ممنوع و غیر قانونی است، مسئولیت هرگونه مشکلی که پیش بیاید، با خود شما خواهد بود. پس با خیال راحت و بدون دغدغه خرید بلیط اتوبوس از علی بابا را انجام دهید. البته درنظر داشته باشید اگر پلیس راه مشغول بررسی صندوق اتوبوس شود و حیوان شما را پیدا کند، باید جریمه‌ای بپردازید و البته برای راننده هم مشکلاتی پیش خواهد آمد. پس اگر با خرید بلیط اتوبوس از علی بابا، قصد سفر با اتوبوس را دارید، گزینه بهتر این است که از خدمات ارسال بار استفاده کنید. با قراردادن آب و غذای کافی مخصوص حیوانات در خدمت مسئولان خدمات بار، می‌توانید همزمان با رسیدن خود به مقصد حیوان خود را هم بدون مشکل و با خیال مطمئن تحویل بگیرید.

حمل حیوانات با قطار

قطار با داشتن کوپه‌های اختصاصی احتمالا بهترین گزینه برای سفر با حیوان خانگی به‌نظر می‌آید؛ اما متاسفانه حمل حیوان خانگی در قطار به‌عنوان یک توشه غیرمجاز محسوب می‌شود و غیرقانونی است. به‌همین دلیل نمی‌توانید لذت همسفری با حیوانتان را در قطار ببرید. بهترین گزینه سفر تا اینجا سفر با خودروی شخصی است که در آن دردسری نخواهید داشت.

حمل حیوانات با هواپیما

unnamed

شاید بعد از خودروی شخصی بهترین گزینه برای حمل حیوانات خانگی هواپیما باشد. قوانین حمل حیوانات خانگی در هواپیمایی‌های مختلف متفاوت است. بعضی‌ها اجازه‌ ورود حیوانات را به کابین می‌دهند؛ اما برخی دیگر فقط مجوز ورود به قسمت بار را دارند. برای همین بهتر است که قوانین ایرلاین‌ها را کامل خوانده و هواپیمایی را انتخاب کنید که به شرایط و ایده‌آل شما نزدیک‌تر است. با خواندن قوانین ایرلاین‌ها می‌فهمید چه نوع حیواناتی را می‌توانید با خود همراه کنید و وزن و نوع قفسی که باید همراه داشته باشید باید چه مواردی را دربر بگیرند. برای مثال شرکت‌های هواپیمایی عربی فقط مجوز حمل پرندگان را صادر می‌کنند و برای باقی حیوانات باید ایرلاین‌های دیگری را انتخاب کنید. البته حتما درنظر داشته باشید که در رابطه با قوانین فرودگاه مقصد هم تحقیقات کنید؛ زیرا ممکن است مدارک بیشتر از حیوان شما بخواهند و قوانین سفت و سخت‌تری داشته باشند. قفسی که تهیه می‌کنید، برای کابین باید وزنی برابر با پنج کیلو داشته باشد و برای قسمت بار 13 کیلو. اگر وزن حیوان و قفسش بیشتر از این وزن باشد، اضافه بار محسوب شده و مسافر باید جریمه آن را بپردازد. البته این قانون برای حیواناتی که صاحبشان نابینا یا ناشنوا هستند، صدق نمی‌کند. قفسی که انتخاب می‌کنید، باید محکم و بدون چرخ و با اندازه‌ای متوسط باشد تا حیوان احساس راحتی کند.

کوچولوی دوست‌داشتنی شما بدون مجوز و گواهی مربوط به سلامت، شناسنامه، گذرنامه و مدرک واکسناسیون نمی‌تواند سوار هواپیما شود. به حیوان خود قبل از پرواز آب و غذای کافی بدهید تا اذیت نشود. البته غذایی سبک برای او درنظر بگیرید تا درطول پرواز دچار مشکل نشود. می‌توانید برای پروازهای طولانی آب به مقدار کافی در قفس بگذارید تا احساس تشنگی نکند. برای سگ یا گربه باید 10 هفته از تولد آن‌ها گذشته باشد که در برخی از کشورها این سن، به 12 هفته افزایش پیدا می‌کند. قبل از تهیه بلیط یا 24 ساعت پیش از پرواز تماس با بخش بار شرکت هواپیمایی مبدا و مقصد خود را فراموش نکنید تا بفهمید شرکت هواپیمایی موردنظرتان برای حیوان شما جایگاه مناسب دارد یا نه. همچنین با این تماس از مساعدبودن شرایط مطمئن شوید. برخی از قوانین ایرلاین‌های متفاوت عبارت است از قبول‌نکردن پرندگان توسط هواپیمایی ایران ایر در مسیر تهران – مشهد، حمل پرندگان با جعبه چوبی سوراخ‌دار، توری یا جعبه استیل کاسکویی در ایران ایر، نپذیرفتن حیوانات پیر یا قلاده‌به‌گردن توسط شرکت ماهان و...

برای تحویل حیوان خانگی دو ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید تا کارهای لازم را انجام دهید. امیدواریم سفر خوب و بدون مشکلی همراه حیوان خانگی خود داشته باشید و تجربه خاطره‌انگیزی را ثبت کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها