|

خودروهای هندی که قرار است وارد ایران شوند

سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت به دنبال واردات خودروهای تاتاموتورز از هند با محصولات مشابه تیاگو با قیمت ۸ هزار و ۸۸۵ دلار است.

لینک کوتاه کپی شد

به تازگی سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت به تازگی اشاره کرده است که واردات خودروها هندی ظاهرا در اولویت قرار دارند. این درحالی است که مشتریان داخل کشور چشم انتظار ورود خودروهای اروپایی و آسیایی با کیفیت هستند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از بازار، شاید وزارت صمت به جای تصمیم در امر واردات خودروهای هندی، باید به دنبال واردات محصولات با کیفیت اقتصای آسیایی و اروپایی باشد. زیرا خودروهای اروپایی و کره ای یا ژاپنی در حد ایده آل افزایش کیفیت و پیشرفت تکنولوژی را با خود به همراه داشتند، اما خودروسازان چینی یا هندی شاید یک یا دو دهه دیگر به جایگاه فعلی محصولات کره ای یا ژاپنی برسند. در ادامه به بررسی چند برند احتمالی در صورت واردات خواهیم پرداخت:

1

تاتا تیاگو یک کراس اوور سه سیلندر با حجم موتور ۱.۲ لیتر است که می تواند ۸۴ اسب بخار قدرت تولید کند،قیمت این خودرو ۸هزار و ۸۸۵ دلار است

تاتا چه خودروهای دارد؟

سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت ظاهرا نسبت به وزرای پیشن صمت علاقه بیشتری برای واردات خودروهای هندی دارد. هند برند خودروساز بزرگی به نام تاتاموتورز داشته که محصولات آن کمتر از ۱۵ هزار دلار قیمت دارند. یکی از محصولات این خودروساز هندی تیاگو نام داشته که با نظر وزیر صمت برای واردات خودرو کمتر از ۱۰ هزار دلار نیز انطباق دارد.

تیاگو یک کراس اوور سه سیلندر با حجم موتور ۱.۲ لیتر است که می تواند ۸۴ اسب بخار قدرت تولید کند. این خودرو تاکنون نتوانسته است که استانداردهای ۸۵ گانه الزامی بین المللی را پاس کند. از آپشن های تیاگو می توان به نمایشگر لمسی، دوبین دنده عقب و آینه های برقی اشاره کرد.

این خودرو را تاتاموتورز برای رقابت با رنو ساندرو طراحی و تولید کرده است. گفتنی است که قیمت این خودرو ۸هزار و ۸۸۵ دلار است.

2

یا محصولی به نام سول دارد که در بازارهای جهانی با بها تاتا تیاگو می توان مدل ۲۰۱۴ آن را خریداری کرد. کیا سول دارای یک پیشرانه ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۲۲ اسب بخار است

تاتا یا کیا؟

اغلب محصولات کره ای به ویژه برند کیا، خودروهای اقتصادی است، کیا محصولی به نام سول دارد که در بازارهای جهانی با بهای تاتا تیاگو می توان مدل ۲۰۱۴ آن را خریداری کرد. کیا سول دارای یک پیشرانه ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۲۲ اسب بخار است. این خودرو دارای جدیدترین فناوری روز دنیا مانند سنسور فشار باد تایر، ایربگ، کروز کنترل، دوربین دنده عقب، گیربکس اتوماتیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و فرمان برقی است. این خودرو نه تنها استانداردهای ۸۵ گانه را پاس می کند، بلکه از نظر مصرف سوخت و استهلاک حتی نسبت به تولیدات داخل کشور سطح پایین تری دارد.

3

در بازارهای جهانی با قیمت تاتا تیاگو می توان هیوندای سوناتا مدل ۲۰۱۲ را خریداری کرد. این خودرو دارای یک پیشرانه ۲.۴ لیتری چهار سیلندر با ۱۷۶ اسب بخار قدرت است

تصمیم وزارت صمت؟

به نظر می رسد فاطمی امین به دنبال تدوین برنامه ای برای واردات خودرو است که انحصار بازار همچنان در اختیار خودروسازان داخلی باشد. خودرو سازانی که اکنون حجم بدهی آنها به حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است! با این حال بازار داخل کشور مشروط بر تدوین برنامه ای برای واردات خودرو دست دوم، به سرعت با کاهش قیمت همراه خواهد شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها