|

بررسی اپل واچ جدید و معرفی برنامه فیتنس اپل واچ

Apple Watch محصولی خارق العاده از شرکت اپل است که به دلیل امکانات پیشرفته و متنوعی که دارد نمی توان آن را یک ساعت مچی معمولی دانست.

لینک کوتاه کپی شد

پیشرفت تکنولوژی همواره شگفتی‌های بسیاری برای بشر به‌همراه داشته است. این روزها به وفور شاهد این شگفتی‌ها هستیم و هر بار بیشتر از قبل از دیدن لوازم و تجهیزاتی که زیر سایه تکنولوژی ابداع و تولید شده اند؛ هیجان زده می‌شویم. نمونه بارز این پیشرفت روز افزون گوشی‌های هوشمند همراه و گجت‌های مختلف است. یک ساعت مچی را در نظر بگیرید. طبیعتا همه شما از ساعت مچی علاوه بر یک وسیله برای نمایش زمان به عنوان یک اکسسوری جذاب، استفاده می‌کنید. پس قطعا اضافه شدن هر ویژگی دیگر به یک ساعت مچی برایتان خارق العاده به نظر می‌رسد. احتمالا تا کنون با اپل واچ (Apple Watch) آشنا شده و یا این که شما نیز، صاحب یک Apple Watch هستید. پس به احتمال قوی در مورد برنامه فیتنس اپل واچ نیز چیزهایی شنیده‌اید.

قبل از این که به بررسی برنامه فیتنس اپل واچ بپردازیم؛ بهتر است کمی بیشتر با Apple Watch آشنا شوید. همان‌طور که از نام آن مشخص است؛ Apple Watch محصولی خارق العاده از شرکت اپل است. وقتی شما می‌توانید در صفحه نمایشگر کوچک این ساعت از امکانات بسیار پیشرفته و متنوعی استفاده کنید؛ دیگر نمی‌توان این گجت هوشمند و پیشرفته را یک ساعت مچی معمولی دانست. بلکه این محصول سیستم هوشمندی با طرح ساعت مچی است. Apple Watch به گوشی اپل متصل شده و هر برنامه‌ای که در گوشی اجرا می‌شود در صفحه این ساعت، قابل نمایش است. قبل از این که راجع به Apple Watch و قابلیت‌های انواع ان صحبت کنیم؛ در نظر داشته باشید که تمام خصوصیات و ویژگی‌های ذکر شده، تنها در Apple Watch اورجینال محصول شرکت اپل وجود دارد.

طبیعتا شما نمی‌توانید این قابلیت‌های هوشمندسازی شده را در Apple Watch فیک و تقلبی که به وفور وجود دارند؛ مشاهده کنید. Apple Watch گجتی هوشمند با کاربردهای بسیار مهیج است که صرفا برای اتصال به گوشی‌های آیفون، طراحی شده و شاید تنها نقطه ضعف و ایراد آن در مقابل قابلیت‌های شگفت انگیز آن همین مورد است. به عبارتی تنها دارندگان گوشی‌های آیفون می‌توانند از این ساعت هوشمند استفاده کنند. هر چند نحوه اتصال این ساعت به گوشی از طریق بلوتوث است؛ اما طراحی آن به گونه‌ای است که امکان اتصال آن به سایر گوشی‌ها وجود ندارد‌.‌

2

مدل‌های مختلف اپل واچ

در بررسی سری‌های مختلف Apple Watch این نکته را در نظر داشته باشید که شرکت اپل در تولید محصول خود، تنها یک گروه خاص را در نظر نمی‌گیرد؛ بلکه گروه هدف آن افراد بسیاری از جامعه هستند. همین ویژگی بر جذابیت اApple Watch و برنامه‌های آن افزوده است. به‌عنوان مثال شرکت اپل برنامه فیتنس اپل واچ را طوری طراحی کرده که نه تنها ورزشکاران معمولی، بلکه ورزشکاران المپیک نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. واضح است که هر سری از انواع Apple Watch که تولید می‌شود؛ نسبت به سری قبل مزایا و قابلیت پیشرفته تری دارد. بنابراین انتظار می‌رود که Apple Watch سری هفت بیشترین طرفدار را در بین اپل واچ‌های شرکت اپل داشته باشد. به‌همین خاطر بهتر است از سری اول این محصول، شروع به بررسی ویژگی‌های Apple Watch کنیم تا برتری Apple Watch سری هفت برایتان نمود پیدا کند.

البته باید بدانید که در هر سری از این محصول، تنها یک سری تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری جزئی ،ایجاد می‌شود. سری اول این محصول در دو مدل مختلف ۳۸ و ۴۲ میلی متر رونمایی شدند. این دو مدل، دارای هشت گیگ حافظه داخلی بودند. سری دوم Apple Watch با تغییراتی در جنس بند و رنگ‌های متفاوت، وارد بازار جهانی شدند. سری سوم نیز یکسال پس از سری اول و دوم با همان سایز ۳۸ و ۴۲ میلی‌متر رونمایی شد. این ساعت هوشمند از قابلیت استفاده از سیم کارت برخوردار است. سری چهارم نیز یک سال پس از سری سوم با اندازه متفاوت از سری‌های قبل رونمایی شد. سری چهارم Apple Watch در ابعاد ۴۰ و ۴۴ به بازار جهانی راه یافت.‌ نسخه پنجم این محصول با حافظه بیشتر نسبت به نسخه‌های قبلی عرضه شد. نوع ۴۴ میلی متری سری شش از قابلیت‌های بسیار کاربردی، گرافیک و سرعت پردازش بسیار قدرتمند برخوردار است. کیفیت سخت‌افزاری آن نیز بسیار برتر از مدل‌های قبلی است. 

قابلیت‌های اپل واچ

پیش از معرفی برنامه فیتنس اپل واچ در سری جدید آن، بهتر است مختصری به شرح قابلیت‌های این گجت هوشمند بپردازیم. آنچه که سبب محبوبیت این ساعت هوشمند شده آن است؛ این است که استفاده از Apple Watch، حجم زیادی از نیاز شما به گوشی همراه را مرتفع می‌سازد. در این گجت یک اسپیکر و میکرون تعبیه شده و شما می‌توانید تماس‌های تلفنی را در حالت اسپیکر پاسخ دهید. همچنین اگر این ساعت مچی را به تلفن آی او اس متصل کنید؛ می‌توانید ضمن دسترسی به مخاطبان خود در صفحه نمایشگر این گجت، تماس تلفنی برقرار کنید. در این مدل، امکان ارسال پیامک نیز دارید؛ اما چون صفحه کلید ندارد باید از تایپ صوتی استفاده کنید. امکان دانلود مستقیم آپ از طریق Apple Watch و استفاده از آن یکی دیگر قابلیت‌های جذاب این گجت است. شما می‌توانید یک دفترچه یادداشت در نمایشگر این ساعت داشته و با استفاده از میکرون ساعت یادداشت‌های خود را ضبط و ذخیره کنید. ماشین حساب همه کاره Apple Watch امکان انجام محاسبات ساده و پیچیده را برایتان فراهم ساخته است.

3

این گجت پوشیدنی برای بسته شدن در مچ دست چپ طراحی شده اما امکان استفاده از آن برای مچ دست راست نیز وجود دارد. این ساعت هوشمند فاقد تاچ آیدی یا اسکنر انگشت است. به‌همین خاطر برای استفاده از این ساعت، باید از یک کد امنیتی برای رمز عبور استفاده کنید. بنابراین وقتی مشخصات بانکی خود را برای استفاده از سرویس اپل پی در این گجت ثبت و ذخیره می‌کنید؛ نگران امنیت اطلاعات خود نیستید. برای استفاده از صفحه نمایش Apple Watch و روشن بودن آن نیز، لازم نیست هر بار رمز عبور را وارد کنید. چون تا مادامی که ساعت دور مچ شما قرار داشته باشد؛ صفحه آن روشن می‌ماند. اما بلافاصله پس از این که گجت از دور مچ شما باز شده و ارتباط لمسی آن قطع شود؛ باید در استفاده بعدی رمز عبور را وارد کنید. برنامه فیتنس اپل واچ از قابلیت محبوب این گجت پوشیدنی در تناسب اندام و ورزش است.

جالب است بدانید شما می‌توانید حین استفاده از قابلیت‌های تناسب اندام این گجت، موزیک دلخواهی که در ساعت ذخیره کرده‌اید را پلی کرده و بدون نیاز به آیفون، گوش کنید. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این محصول که به شدت مورد توجه کاربران قرار دارد؛ باتری ساعت است. Apple Watch به صورت مغناطیسی و بی سیم، شارژ شده و باتری آن حدوداً یک روز دوام دارد. ارائه اطلاعات کاربردی از طریق ویبره در این ساعت از قابلیت‌های جذاب این محصول است. تصور کنید این ساعت می‌تواند بدون روشن شدن صفحه و تنها از طریق ویبره‌های مختلف مسیر حرکت شما را مشخص کند‌. قطعا پیروی از این ویژگی در راهیابی برایتان جذاب و مهیج خواهد بود. الگوهای ویبره‌ای در این ساعت، نقش یک راهنما را ایفا می‌کنند. بنابراین استفاده از آن‌ها برای آن دسته از افرادی که در توانایی‌های جسمانی و بینایی مشکل دارند؛ یک انتخاب ایده آل است. این محصول  قابلیت‌ها و کاربردهای بسیار متعددی دارد که اگر تک به تک، تمام آن‌ها را بررسی کنیم؛ به تولید محتوایی با حجم بالا نیاز پیدا خواهیم کرد.

از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به چراغ قوه، خرید و پرداخت با اپل پی، کنترل ضربان قلب، پیدا کردن آیفون گمشده، به اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی، چک کردن ایمیل، پیاده سازی برنامه‌های متعدد و مختلف فیتنس اپل واچ ، چک کردن اخبار، استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف، باز کردن درب پارکینگ و برنامه‌های بسیار دیگر اشاره کرد. اگر فکر می‌کنید که می‌توانید با استفاده از این ساعت هوشمند به عملکرد یکپارچه‌ای در فعالیت‌های خود رسیده و نظارت بهتری در سلامت خود داشته باشید؛ خرید آن قطعا برایتان یک خرید هوشمندانه و ایده آل خواهد بود.

4

برنامه فیتنس اپل واچ در سری جدید آن

اپل واچ سری هفت در سپتامبر ۲۰۲۱ با قابلیت‌ها و امکانات جدید به‌عنوان جدیدترین سری از این محصول، رونمایی شده است. صفحه نمایش این ساعت، بزرگ‌تر از نسخه‌های قبلی است و از حاشیه نازک‌تری برخوردار است. ضمن اینکه صفحه نمایش آن همیشه روشن است. این نسخه دارای بیشترین حافظه ذخیره‌سازی نسبت به سایر مدل‌ها است و در اندازه ۴۵ میلی متر عرضه شده و باتری آن تا ۱۸ ساعت حفظ می‌شود. ضد آب بوده و تا عمق ۵۰ متری مقاومت دارد و همچنین در رنگ‌بندی‌های مختلف عرضه می‌شود. در نهایت به جذاب‌ترین قسمت این گجت حرفه‌ای، یعنی فیتنس اپل واچ می‌رسیم.‌ این برنامه که تحت عنوان اپل فیتنس پلاس شناخته می‌شود؛ در واقع یک سرویس تمرینات ورزشی است که از دسته‌بندی‌های مختلفی تشکیل شده و با ارائه یک سری از تمرینات ورزشی مشخص، کاربران خود را به تناسب اندام می‌رساند. این برنامه تمرینات خانگی برای Apple Watch با نمایش تمرینات مختلف ورزشی یک راهنمای ورزشی ایده آل به شمار می‌رود.

Apple Watch خود از ویژگی‌ها و قابلیت‌های تناسب اندام بسیاری برخوردار است و فیتنس اپل واچ در واقع نوعی مکمل برای این برنامه‌های پیش فرض محسوب می‌شود. شرکت اپل، برنامه‌های تمرینی خود را از طریق فیتنس پلاس ارائه می‌دهد و شما می‌توانید با استفاده از اApple Watch این برنامه‌ها را پیگیری کرده تا در نهایت به تناسب اندام دلخواه خود برسید. نحوه استفاده از این برنامه به این صورت است که باید اپلیکیشن آن را بر روی آیفون، آیپد یا اپل تی وی نصب کرده و محتوای فیتنس پلاس را تماشا کنید. مهم‌ترین ویژگی این برنامه ورزشی تمرینی این است که می‌توانید با کمترین امکانات در منزل یک ورزش ایده آل و حرفه‌ای را دنبال کنید. در واقع شما حرکات تمرینی را از طریق آیفون یا آیپد تماشا کرده و تکرار می‌کنید. در این بین اپل واچی که به مچ دست خود بسته‌اید مدت زمان انجام تمرین، نوع حرکت‌های ورزشی، ضربان قلب و تعداد نبض، میزان کالری سوخته شده و فاکتورهای دیگر را کنترل می‌کند.

نحوه کار با فیتنس اپل واچ

این برنامه فیتنس اپل واچ برای کاربران ساعت مچی هوشمند اپل، این امکان را فراهم ساخته که به صورت آنلاین در فعالیت‌های ورزش گروهی شرکت کنند‌. این سرویس ورزشی برای افراد مختلف برنامه ورزشی مختص آن‌ها را ارائه می‌دهد. قسمت هیجان انگیز فیتنس پلاس، برنامه ورزشی مخصوصی است که برای ورزشکاران المپیک طراحی شده تا میزان فعالیت ورزشی آن‌ها و کالری مورد نیازشان به صورت حرفه‌ای تر و دقیق‌تر ارزیابی شود‌.‌ همان‌طور که پیش‌تر گفتیم این برنامه برای اجرا به Apple Watch احتیاج دارد. مهم‌ترین ویژگی این  وابستگی آن است که شما می‌توانید یک تمرین تخصصی و حرفه‌ای را دنبال کنید. اما اپل با پیش‌بینی موارد خاص در اجرای فیتنس پلاس بدون Apple Watch، یک استثنا قرار داده است.

ممکن است گاهی فراموش کنید که ساعت مچی هوشمند خود را به مچ دستتان ببندید و یا اینکه باتری ساعتتان خالی شده باشد. در چنین شرایطی می‌توانید تمرین دلخواه خود را در آیفون یا آیپد انتخاب کرده و گزینه Lets go را کلیک کنید. اپلیکیشن فیتنس عدم پیدا کردن Apple Watch را هشدار می‌دهد؛ اما می‌توانید تمرین خود را ادامه دهید. هرچند بدون Apple Watch نیز تمرین انجام می‌شود. اما دیگر از جزئیات تمرین مانند ضربان قلب و کالری مصرف شده، مطلع نخواهید شد. این نکته را نیز در نظر داشته باشید؛ در صورت عدم وجود Apple Watc تنها با آیفون و آیپد می‌توانید ورزش کنید چون اپل تی وی حتما به اپل واچ احتیاج دارد.

در مورد سطح تمرینات در برنامه فیتنس اپل واچ، لازم است بدانید تمرینات پیش فرض این اپلیکیشن در سطوح مختلف مبتدی تا پیشرفته عرضه نمی‌شود. بلکه شما می‌توانید حجم و سطح تمرینات از پیش تعریف شده آن را با تکنیک‌های مختلفی مانند کاهش مدت زمان تمرین، محدودتر کنید. علاوه بر آن در صفحه نمایش شما، سه مربی حضور دارند که هر یک برنامه تمرینی خاصی دارند و شما می‌توانید با توجه به وضعیت جسمانی و سطح آمادگی خود با یکی از مربی‌ها همگام شده و حرکات تمرینی او را تکرار کنید. با توجه به آنچه راجع به Apple Watch سری هفت، سنسور سلامت این گجت و برنامه فیتنس اپل واچ به‌عنوان جدیدترین برنامه سلامت محور اپل گفته شد؛ تهیه این ساعت هوشمند یک انتخاب ایده آل برای تأمین جنبه‌های سلامتی و تناسب اندام برای شما می‌باشد.‌ آوافون مرجع خرید اقساطی گوشی اپل.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی