|

شرایط جدید برای دریافت وام ازدواج

رئیس‌کل بانک مرکزی: متناسب با اعتبار سنجی، حداکثر یک سفته یا یک ضامن معتبر برای دریافت وام ازدواج مورد نیاز است.

لینک کوتاه کپی شد

«علی صالح‌آبادی» رئیس‌کل بانک مرکزی درباره شرایط و وثایق وام ازدواج گفت: مدارک مورد نیاز در آیین‌نامه ابلاغی به بانک‌ها مشخص است که چندین مورد از جمله مدارک هویتی است و درباره وثایق نیز اعلام کردیم که متناسب با اعتبارسنجی، حداکثر یک سفته یا یک ضامن معتبر مورد نیاز است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از زنهار؛ وی افزود: البته درباره وثایق علاوه‌بر این، مواردی را در دستورالعمل دیدیم و مثلا نوشتیم می‌توانند قرارداد لازم‌الاجرا بگیرند و حتی امکان سیم کارت موبایل را در نظر گرفتیم.

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: وقتی وثایق و مدارک تحویل بانک شد، باید حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز وام پرداخت شود و اگر این کار انجام نگیرد، خلاف است و راه اعلام تخلفات نیز این است که به سامانه شکایت ما و یا سامانه ارتباط مردمی بانک مرکزی اعلام بشود تا مورد رسیدگی قرار بگیرد.

صالح‌آبادی در ادامه درباره طرح اصلاح نظام بانکداری نیز خاطر نشان کرد: طرح بانکداری مدت زمان زیادی‌ست که در مجلس مطرح است و کلیات آن به تصویب رسیده و در کمیسیون تخصصی در حال بررسی و نهایی شدن است. کمیسیون اقتصادی مجلس با ما به‌عنوان بانک مرکزی مشورت لازم را انجام داده و اصلاحات مد نظر ما را پیگیری کردند و مواردی که به تفاهم رسیدیم را اعمال کردند؛ طرحی که هم‌اکنون در مجلس مطرح می‌شود مورد حمایت و تأیید بانک مرکزی است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها