|

معلمان به گوش؛ آخرین اخبار درباره رتبه بندی معلمان چهارشنبه 29 تیر

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: آخرین خبری که در خصوص رتبه بندی معلمان داریم این است که در نوبت تصویب و ابلاغ دولت قرار دارد.

لینک کوتاه کپی شد

مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد رتبه بندی معلمان گفت: پس از کش و قوس‌های فراوانی که در طول دو سال گذشته در مجلس و کمیسیون داشتیم، قانونی که برای رتبه بندی معلمان ارائه شد، به نظرم خوب بود.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از اقتصادآنلاین؛ مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد رتبه بندی معلمان گفت: پس از کش و قوس‌های فراوانی که در طول دو سال گذشته در مجلس و کمیسیون داشتیم، قانونی که برای رتبه بندی معلمان ارائه شد، به نظرم خوب بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما از اول هم این اختلاف نظرها و چالش‌ها را با دولت قبلی و فعلی بر سر رتبه‌بندی داشتیم، توضیح داد: اصول این است که مجلس قانون و آیین‌نامه اجرایی را دولت می‌نویسد.

آیین‌نامه اجرایی نیز با توجه به روح و فضای حاکم بر قانون باید نوشته شود. دو نفر از همکاران ما آقای وحیدی و اسماعیلی که فرهنگی هستند از طرف کمیسیون، به هنگام نوشتن آیین‌نامه حضور داشتند و در نهایت متن ویرایش‌های زیادی هم داشت.

ویس کرمی تصریح کرد: آیین نامه حتی پیش از اینکه به دست دولت برسد نیز در ۲۶ الی ۲۷ مورد ویرایش شد.

نهایتاً کمیسیون معتقد بود که بعضی از نظرات دولت با روح قانون نمی‌خواند؛ مثلاً در آزمون گرفتن برای رتبه‌ها یا بحث مدرک تحصیلی برای نومعلمان و برخی موارد دیگر به قدری تغییر کرده که خود ما هم به جزییات آیین نامه اشراف نداریم.

آخرین خبری که در خصوص رتبه بندی معلمان داریم این است که در نوبت تصویب و ابلاغ دولت قرار دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: معلمان ما به حق مطالباتی داشته و دارند و حتی ما معتقد هستیم که رتبه بندی هم نمی‌تواند خیلی از مشکلات را حل کند. اما مساله مهم این است که مجلس و دولت قدمی برای حل مشکلات معلمان و ارتقای سیستم آموزشی برداشته‌اند.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها