|

آخرین خبرها از همسان سازی حقوق بازنشستگان؛ 4 مرداد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور، درباره مسکن بازنشستگان، وام ضروری، برنامه سفرهای بازنشستگان و تشکیل شورای عالی کانون‌ها توضیحاتی داد.

لینک کوتاه کپی شد

محمد اسکندری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور در هفدهمین سالروز گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان که امروز برگزار شد، گفت: در فصل بودجه پیشنهاد داده بودیم که هرچه دستگاه‌های اجرایی بودجه رفاهی بگیرند، ۲۰ درصد آن به بازنشستگان اختصاص پیدا کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از مهر، وی افزود: اگر این موضوع در قالب حکمی ساده در بندی از مفاد بودجه در نظر گرفته شود در این صورت بار مالی هم به دنبال نخواهد داشت.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور با تأکید بر اینکه زمین‌هایی برای مسکن بازنشستگان در نظر گرفته ایم، تصریح کرد: این موضوع را به وزارت مسکن انتقال داده ایم اما هنوز در این خصوص تصمیم گیری نشده است و امید است بتوانیم در این دولت خبرهای خوشی برای خانه دار شدن بازنشستگان داشته باشیم.

وی از پیگیری تشکیل شورای عالی کانون‌ها خبر داد و گفت: با جدیت به دنبال این موضوع هستیم. چرا که اگر بازنشستگان کانون منسجمی داشته باشند بهتر می‌توانند از خود دفاع کنند.

اسکندری ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ درصد منابع پرداخت حقوق‌ها از محل سرمایه گذاری صندوق تأمین می‌شود در حالی که در گذشته این رقم صفر تا ۵ درصد بود. به گفته وی ۲۴ هزار میلیارد تومان از محل کسورات شاغلین دریافت می‌کنیم و در مجموع می‌توان گفت بیش از ۲۸ درصد منافع حقوق توسط کسورات کارمندان تأمین می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور با اشاره به اینکه تنخواه دو هزار میلیارد تومانی برای تسویه کسورات بازنشستگان نیاز داریم، اظهار داشت: این کسورات با ۳۰ تا ۴۵ روز تأخیر پرداخت می‌شود و از سازمان برنامه و بودجه درخواست کردیم که بودجه آن را به ما اختصاص دهند.

برنامه سفر بازنشستگان ابلاغ شد

اسکندری در خصوص سفرهای بازنشستگان تأکید کرد: برنامه سفر این افراد فردا ابلاغ می‌شود و همچنین وام ازدواج فرزندان نیز به روز شده و به مشمولان بدون نوبت وام پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مبلغ وام بازنشستگان ۱۵ میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نسبت حقوق شاغلین به بازنشستگان در یک دستگاه ۱۵۰ درصد و در دستگاه دیگر ۷۰ درصد است که این تبعیض‌ها آزاردهنده بوده و پیشنهاد قانون جایگزین نظام تأمین اجتماعی چند لایه را آماده و به وزارت رفاه ارسال کرده ایم و امیدواریم این روند به سمت عدالت پیش برود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور با اشاره به اینکه از تمام کسری‌ها و نواقصی که در مدیریت و اقدامات ما وجود دارد، عذرخواهی می‌کنیم، گفت: فرمول متناسب سازی حقوق بازنشستگان مشخص نیست و نسبت ۹۰ درصدی هم ترازی حقوق بازنشستگان و شاغلان در گروه‌های ۲۰ گانه برقرار است.

به گفته وی دو تعبیر در این زمینه وجود دارد. یکی اینکه بازنشستگانی که بعد از اسفند ۱۴۰۰ بازنشسته شدند باید متناسب سازی برایشان انجام شود و تعبیر دوم اینکه درست است که در هر ۲۰ گروه، ۹۰ درصد متناسب سازی برقرار است اما این موضوع در برخی از دستگاه‌ها زیر ۹۰ درصد است که باید اصلاح شود.

اسکندری گفت: ۹ هزار میلیارد تومان باید برای همه باشد اما هنوز سازمان برنامه و بودجه به ما فرمولی ارائه نکرده است. وی با تأکید بر اینکه در ازای بودجه متناسب سازی قرار است سهام پرداخت شود، اظهار داشت: می‌گویند سهام را بفروش و پولش را به خزانه بریز تا ما آن را به شما برگردانیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها