|

طرح بنزین برای همه به کجا رسید؟

اگرچه یک ماه قبل وزیر اقتصاد از توقف طرح تغییر سهمیه‌بندی بنزین خبر داد، اما امروز اعلام کرده که طرح بنزین برای همه روی میز رئیس جمهور است.

لینک کوتاه کپی شد

طرح توزیع بنزین یارانه‌ای (بنزین ۱۵۰۰ تومانی) به افراد به جای خودرو‌ها از ابتدای اسفندماه در جزیره کیش به صورت آزمایشی اجرا شد. هدف از این طرح توزیع عادلانه یارانه سوخت بین همه مردم و نفع بردن اقشار کم درآمد عنوان شده است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از پارسینه، اگرچه یک ماه قبل وزیر اقتصاد از توقف طرح تغییر سهمیه‌بندی بنزین خبر داده بود، اما امروز اعلام کرده که طرح بنزین برای همه روی میز رئیس جمهور است.
 
احسان خاندوزی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال افزایش قیمت بنزین و اینکه آیا قرار است طرحی که در جزیره کیش برای بنزین اجرایی شده در سایر کشور نیز اجرایی شود، تصریح کرد: بعد از گذشت دوره آزمایشی پنج ماهه روش جدید سهمیه بندی عرضه بنزین در مناطق آزاد گزارش آن به رئیس جمهور ارائه شده و بناست درباره ادامه این طرح جمع بندی و بررسی شود، لازم به توضیح است که این موضوع به معنی افزایش قیمت بنزین در سال جاری نیست.
 
طرح بنزین برای همه ابتدا در کیش و سپس در قشم اجرا شد و قرار بود بعد از اجرا در این دو جزیره، ایرادات طرح بررسی و رفع شود و این طرح در کل کشور اجرا شود.
 

در این طرح افرادی که خودرو دارند می‌توانند این سهمیه را مصرف کنند و افراد فاقد خودرو می‌توانند سهمیه بنزین خود را بفروشند.

اما هیچ جزئیاتی درباره سازوکار فروش بنزین مطرح نشده بود. تنها نکته مطرح شده این بود که اگر فردی مازاد این مقدار بخواهد بنزین مصرف کند، باید آن را با قیمت آزاد بخرد.

قیمت بنزین سهمیه‌ای همان قیمت ۱۵۰۰ تومان اعلام شده بود، اما هیچ کدام از اعضای دولت هیچ صحبتی درباره قیمت بنزین آزاد مطرح نکرده بود. اگرچه برخی از شایعات بحث بنزین ۱۸ تا ۲۰ هزار تومانی را پس کشیده بودند. اما این رقم از سوی دولت تایید نشد.

حال پس از گذشت پنج ماه از اجرای این طرح در جزیره کیش، هنوز تصمیم‌گیری مشخصی درباره این طرح نشده است. باید منتظر ماند و دید آیا دولت رئیسی در روند کنونی تخصیص بنزین و ایجاد عدالت در این زمینه مصمم خواهد بود و یا همانند بسیاری از تصمیمات دیگر این موضوع نیز دوباره به تعویق خواهد افتاد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها