|

واکنش بازیگر کارآگاه علوی به قاچاق فیلم

وقتی تمام جهان به سینمای آنلاین روی آورده اند چرا ما باید همچنان درگیر قانون کپی رایت باشیم؟

لینک کوتاه کپی شد

احمد نجفی پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر کاری نیست که من بخواهم در آن حضور داشته باشم، وضعیت مالی اکثریت پروژه ها خراب است و از سویی کرونا هم عاملی شده تا هیچکس برای تولید اثر اقدام نکند. 

به گزارش «شایانیوز» به نقل از میزان، نجفی در همین راستا ادامه داد: متاسفانه نه در سینما و نه در تلویزیون بودجه کافی وجود ندارد که بخواهیم کار کنیم، تهیه کنندگان هم ترجیح می‌دهند با وضعیت فعلی کار نکنند، پس به همین منوال من هم کار نمی کنم. 

سینما در شرایط فعلی نیازمند کمک فوری است

بازیگر سریال «کارگاه علوی» دلیل رکود فعلی تولیدات را اینگونه تشریح کرد: کرونا تنها بخشی از مشکلات است، در کل بودجه خوبی به آثار تعلق نمی گیرد و تا وقتی که بودجه نباشد کار کردن هم معنا پیدا نمی‌کند. در شرایط فعلی وزارت ارشاد باید از تولیدات حمایت کند، وقتی چنین حمایتی نیست تولیدکننده باید با بدهی و قرض فیلم بسازد.

نجفی: چرا هیچ قانون درستی در عرصه جلوگیری از قاچاق فیلم وجود ندارد؟

نجفی نبود مدیریت درست در سینما را عامل وضعیت رکود این هنر دانست و اظهار کرد: وقتی تمام جهان به سینمای آنلاین روی آورده اند چرا ما باید همچنان درگیر عدم رعایت قانون کپی رایت باشیم؟، چرا هیچ قانون درستی در عرصه جلوگیری از قاچاق فیلم وجود ندارد؟ با این شرایط چه انتظاری داریم که کارگردان فیلمش را اکران آنلاین کند و درست یک ساعت بعد آن را در شبکه های ماهواره ای و شبکه‌های اجتماعی ببیند. 

این بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: ما سالها وقت داشتیم تا در زمینه حق مولف و رعایت کپی رایت در عرصه جهانی تلاش کنیم اما هیچ اقدامی نکردیم، حال که زمان اکران آنلاین رسیده متوجه شده ایم که نبود حقوق مولف و قانون کپی رایت تا چه حد می تواند زحمات یک گروه را به باد فنا دهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها