|

رتبه بندی معلمان تا پایان شهریور اجرایی می‌شود

دولت باید آیین‌نامه درست و شفافی برای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان بنویسد و باید تا پایان شهریور ماه این قانون به طور کامل اجرا شود.

لینک کوتاه کپی شد
1

رسول فرخی میکال  درباره آخرین وضعیت اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان ، اظهار داشت: ما جلسه‌ای در فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی گذاشتیم که نمایندگان حاضر در آن جلسه تاکید کردند که با توجه به اینکه مصوبه مجلس درباره رتبه‌بندی معلمان روشن و شفاف است و منابع مالی آن هم کاملا تعیین شده است، دولت باید رتبه‌بندی را بر اساس قابلیت‌های فرهنگیان اجرایی کند، نه اینکه آیین‌نامه‌ای بنویسد که رتبه‌بندی شامل برخی از معلمان نشود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از افکار نیوز، نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در آن جلسه تاکید شد که برای جرای قانون رتبه‌بندی معلمان ،دولت آیین‌نامه درست و شفافی بنویسد و حداکثر باید تا پایان شهریور ماه این قانون به طور کامل اجرا شود.

آخرین وضعیت اجرای رتبه‌بندی معلمان

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان حقوق آن‌ها حدود چند درصد افزایش پیدا می‌کند، گفت: بستگی به جایگاه و مقالات معلمان دارد و مبلغ حقوق معلمان بر اساس شایسته سالاری و مدارجی که کسب کردند، افزایش پیدا می کند

فرخی میکال تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی مصر است که قانون رتبه‌بندی معلمان به صورت دقیق اجرا شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در تدوین آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان تخلفاتی وجود داشته است، گفت: فعلاً مجلس شورای اسلامی دنبال آن است که قانون رتبه‌بندی معلمان اجرا شود و نظارت خود را انجام خواهیم داد و اگر مشکلی در اجرای این قانون وجود داشته باشد، خودمان حتماً پیگیری می‌کنیم.

رسول فرخی میکال درباره صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: از وزیر پیشین آموزش و پرورش سوالی کردیم مبنی بر اینکه چطور ارزش سهام عدالت بعد از ۲۰ سال چندین برابر شد اما صندوق ذخیره فرهنگیان هیچ تغییری نکرده است و مبلغ ناچیزی برای فرهنگیان از این طریق واریز می‌شود.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این موضوع را هم پیگیری می‌کنیم و تاکید داریم که به صندوق ذخیره فرهنگیان سروسامان داده شود.

وی تاکید کرد: باید برای فرهنگیان کاملاً شفاف باشد که پول‌های صندوق ذخیره فرهنگیان در کجا و کدام مسیر هزینه می‌شود و چقدر سود دارد و چقدر به دست فرهنگیان می‌رسد.

فرخی میکال در ادامه بیان کرد: ما از دولت و به ویژه وزیر آموزش و پرورش می‌خواهیم که درباره صندوق ذخیره فرهنگیان و مواردی که ذکر شد، شفاف سازی کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها