|

(عکس) فرناز حسن زاده رتبه 1 کنکور تجربی با تراز باورنکردنی!

خانم حسن زاده با میانگین تزار ۷ هزارو ۶۳۲ اهل شهر یاسوج در کنکور تجربی سال 1401 رتبه اول را کسب کرد

لینک کوتاه کپی شد

فرناز حسن زاده در کنکور ۱۴۰۱ رتبه اول گروه آزمایشی علوم تجربی را کسب کرد.

به گزارش «شایانیوز» خانم حسن زاده با میانگین تزار ۷ هزارو ۶۳۲ اهل شهر یاسوج و در مدرسه تیز هوشان فرزانگان این شهر تحصیل می‌کرد.

پدر فرناز کارشناسی‌ارشد کارگردانی و کارمند بازنشسته صداوسیما کهگیلویه و بویراحمد و مادر این دانش آموز نخبه و افتخار آفرین کارشناسی مهندس عمران و خانه‌دار است.

فرناز حسن زاده در خصوص رازموفقیت خود در کسب رتبه اول کنکور سراری در رشته علوم تجربی گفت: تلاش‌ها و کوشش و کسب رتبه‌های مشابه آزمون کنکور و همچنین تراز‌های بالا، انتظار کسب رتبه‌های تک رقمی را داشتم.

وی به کنکور سراسرس اشاره کرد و اینکه بعد از تطبیق درصد‌ها با پاسخ نامه سنجش و کسب عملکرد خوب انتظار کسب این رتبه وجود داشت، گفت: خانواده ام بعد از شنیدن موفقیتم خوشحال شدند و این موفقیت را تبریک گفتند، زیرا یک کهگیلویه و بویراحمدی توانست در یک رقابت علمی و سراسری نام استان را در رتبه‌های برتر قرار دهد.

حسن زاده با توصیه به دانش اموزان تلاش و پشتکار برای موفقیت اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی و نظم این موفقیت کسب شد و در درجه اول باید خود آن‌ها تلاش کنند و فقط تکیه به کلاس‌های کنکور، خانواده یا دیگران نداشته باشند.

وی در پایان گفت: این موفقیت نتیجه تلاش یک ساله نیست .

اما فرناز چگونه رتبه یک شد؟

بخش هایی از گفتگوی قلم چی با فرناز حسن زاده

روشت برای مطالعه‌ی این درس‌ها چگونه است؟

برای تمام درس‌ها ابتدا باید مطالب کتاب درسی را ‌خوب یاد گرفت. مثلاً برای درس زیست‌شناسی باید بدانیم که هر بخش از متن با کدام بخش از تصویرهای کتاب ارتباط دارد. برای درس زیست باید تصویرها را به ذهن بسپاریم. من برای این کار تصویرها را خودم نقاشی می‌کنم. بعد از یادگیری کامل کتاب درسی، فقط خواندن کافی نیست و باید تست‌های زیادی حل کنیم. بعد از حل تست‌ها، لازم است که هر تست را تک‌‌‌تک بررسی و تحلیل کنیم. حتی ممکن است نکات زیادی در گزینه‌ها باشد. باید نکاتی را که از تست‌ها بیرون می‌آوریم، در حاشیه‌ی کتاب‌های درسی یادداشت کنیم. این کار کمک زیادی به یادگیری ما می‌کند. می‌توانیم از منابع گوناگون برای حل تست بهره بگیریم. مثلاً کتاب زیست سه‌سطحی برای آزمون‌های جامع منبع بسیار خوب و مناسبی است.

خودت چه منابعی داری و از چه کتاب‌هایی استفاده می‌کنی؟

بیشتر از کتاب‌های سه‌سطحی برای درس‌های اختصاصی‌ام استفاده می‌کنم. هم جامع هستند و هم حجم و تعداد سؤالات این کتاب‌ها مناسب و کافی است.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی