|

آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان از زبان عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس

عضو کمیسیون آموزش مجلس: هر زمان که دولت رتبه‌ بندی معلمان را اجرا کند، باید بداند که تاریخ شروع رتبه‌بندی معلمان از شهریور سال 1400 است.

لینک کوتاه کپی شد

حسین حق وردی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز ، درباره آخرین وضعیت قانون رتبه‌بندی معلمان ، اظهار داشت: چندی پیش آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان در هیئت دولت تدوین شد، اما در کمیته تطبیق قوانین مجلس رد شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از افکارنیوز؛ وی بیان کرد: کمیته تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی حدود ۱۶ مورد ایراد از آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان گرفت و آیین‌نامه دولت مطابقت لازم را با قانون مصوب مجلس شورای اسلامی نداشت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت در حال اصلاح آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان است و هنوز آیین‌نامه اصلاح شده رتبه‌بندی معلمان به مجلس شورای اسلامی ابلاغ نشده است.

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: دولت ۶ ماه فرصت داشت که آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان را تدوین و ابلاغ کند. دولت هم این آیین‌نامه را ابلاغ کرد، اما چون این آیین‌نامه ایراداتی داشت، دولت باید این موارد را هم اصلاح کند و آیین‌نامه جدید را ابلاغ کند.

حق وردی گفت: هر زمان که دولت رتبه‌بندی معلمان را اجرا کند، باید بداند که تاریخ شروع رتبه‌بندی معلمان از شهریور سال ۱۴۰۰ است و از آن زمان باید اعمال شود‌.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره میزان افزایش حقوق معلمان پس از اجرای رتبه بندی گفت: ابتدا باید رتبه هر همکار فرهنگی مشخص شود و بر اساس رتبه و سابقه حکم می خورد و بر اساس آن حقوق مشخص می‌شود و نمی‌توان عددی را عنوان کرد.

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رتبه فرهنگیان با یکدیگر فرق می‌کند و بر اساس سه بند از بندهای حکم کارگزینی، رتبه آنان مشخص می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها