|

آهنگ

آهنگ راهکاری موثر برای بیان احساسات نوازنده و در نتیجه برانگیختن احساساتی است که فرد شنونده در حال حاضر درگیر آن می‌باشد و ذهنش را احاطه…

لینک کوتاه کپی شد
1

آهنگ راهکاری موثر برای بیان احساسات نوازنده و در نتیجه برانگیختن احساساتی است که فرد شنونده در حال حاضر درگیر آن می‌باشد و ذهنش را احاطه کرده است. البته از پدیده‌ای نو سخن نمی‌گوییم زیرا در ادبیات کهن نیز از آن به عنوان خنیا یاد شده است. اما این حرفه ترکیب شده از صدا و سکوت؛ دارای دنیای پر رمزورازی است که در این مبحث بدان خواهیم پرداخت. قرار است به شما یادآور شویم که با گوش دادن به هر یک از سبک‌های آن،چگونه تمام ابعاد جسمی و روانی خود را درگیر خواهیم ساخت.

aeb263a9-c1a0-4c2b-b1f7-fe3f24832ced

آهنگ چیست؟

گوش دادن به آهنگ چه مزیت‌هایی به همراه دارد؟

 نواختن هر ساز و انتشار موسیقی بی‌کلام یا همراه کلام در قالب‌های متفاوت؛ تاثیرات چشمگیری را بر سبک زندگی ما به همراه خود خواهند داشت. کافیست تاثیرات آن بر زندگی شخصیتان درک کنید تا با کاهش استرس‌ها و فشار متعددی که در طول شرایط شغلی و زندگی شخصی برایتان رقم می‌خورد، زندگی شاد و باکیفیت‌تری را تجربه نمایید. تنها برخی از این تاثیرات مثبت عبارت هستند از: 

  • کاهش درد، در هر نواحی از بدن 

  • افزایش اعتماد‌به‌نفس در هر فرد

  • کاهش و درمان کامل افسردگی

  • افزایش خلاقیت

  • تضمین سلامت روح و روان

  • پیشگیری از بروز بیماری‌هایی چون آلزایمر

  • کمک به تجربه خوابی آسوده

  • افزایش انگیزه و لذت از شرایط زندگی که دارا هستیم 

آیا آهنگ قادر است بر مغز انسان هم تأثیر بگذارد؟

جالب است بدانید علاوه بر تاثیرات وسیع موسیقی در همه ابعاد زندگی هر فرد؛ بر مغز آن نیز تاثیرگذار است. با گوش دادن به موسیقی نوعی هورمون با نام دوپامین  در مغز ترشح می‌گردد که سبب تجربه حسی خوشایند و همراه با نشاط در فرد می‌شود. این حالت به قدری ادامه‌دار خواهد شد که هر فردی با تجربه هر روندی در زندگی؛ ناخوآگاه احساس رضایت می‌کند. 

تجربه این احوالات مطلوب؛ فعال شدن میلیون‌ها عصب در مغز را در پی خواهد داشت که موجب افزایش خلاقیت در فرد می‌گردد. این تاثیرات مطلوب سبب فرماندهی بهتر مغز و قلب می‌شود که به سلامتی جسمی و روانی فرد اطلاق می‌گردد.

ea96507a-b714-4c82-b1fd-1f464648db57

آیا آهنگ قادر است بر مغز انسان هم تأثیر بگذارد؟

چه سبک آهنگی برای گوش دادن مناسب است؟

اگر قرار است با هدف دریافت نتیجه مثبت به موسیقی گوش دهید؛ نسبت به انتخاب آن دقت بخرج دهید. البته سبک موسیقی عمدتا وابسته به حالات روانی فرد انتخاب می‌گردد اما برخی موسیقیها نه تنها موجب احساس نشاط و رضایت در فرد نمی‌گردد؛ شرایط استرس‌زایی را نیز برای او به ارمغان خواهد آورد. پیش از هر چیز دیگری نیاز است تا برای انتخاب یک موسیقی مناسب نوع علاقه و شخصیت فردی خود را مدنظر قرار دهید و وابسته به شرایط سبک آن را انتخاب نمایید‌.

 برای مثال اگر انسان مثبت گرایی هستید بهتر است به سراغ موسیقی‌هایی با تم شاد بروید؛ چراکه روحیاتتان با سبک غمگین تناسب ندارد. البته در مواقعی که در شرایط مطلوب روحی قرار ندارید مطمئنا انتخابتان موسیقی‌هایی با تم غمگین است‌. ممکن است که این موسیقی‌ها همراه با تخلیه روانی چون گریه بتواند حال بهتری را به شما ببخشد اما مراقب باشید به یک عادت همیشگی مبدل نشود. البته همه ما نسبت به شنیدن آهنگ جدید از خواننده محبوبمان‌ همیشه اشتیاق نشان داده‌ایم.

85114f06-7ec3-48ad-bd3f-9841958c9de1

چه سبک آهنگی برای گوش دادن مناسب است؟

چرا باید موسیقی شاد انتخاب کرد؟

اگر از نوع سلیقه افراد چشم بپوشانیم؛ ممکن نیست بتوانیم از تاثیر نوع موسیقی بر روحیات، بهره هوشی و سیستم عصبی هر فرد غافل گردیم. 

طبق بررسی‌های انجام شده با گوش دادن به آهنگ شاد فعالیت سلول‌های مغزی افزایش و فرد از نیرو بیشتر ذهنی بهره‌مند می‌گردد. این شرایطی است که همه ما مشتاقیم بدان دست یابیم و گوش کردن به موسیقی شاد سریع‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای دست‌یابی به آن است.

اما تمامی این مزیت‌ها در گوش دادن به این سبک از موسیقی؛ تنها به این موارد خلاصه می‌گردند. توجه داشته باشید که ذهن افراد، قادر است در مقابل الگوهای تکراری از موسیقی شرطی گردد. بنابراین سبک موسیقی که به آن گوش می‌کند، بر روحیه‌اش تاثیر باورنکردنی به همراه خواهد داشت.

سخن پایانی

میزان رضایت شما از موسیقی منتخبتان می‌تواند سبب رقم خوردن حسی خوشایند در شما گردد. آپ موزیک دنیای وسیع است که  فقط کافیست قسمتی از متن یا نام موسیقی را که در ذهن دارید یا با آن خاطره دارید را ثبت کنید و تنها با گذشت چند ثانیه‌ از گوش دادن به آن لذت ببرید. به عنوان مثال اگر در جستجوی جدیدترین آهنگ خوانندگانی نظیر معینزد هستید کافی است که به آپ موزیک مراجعه کنید و با گوش داد به جدیدترین آهنگ‌های منتشر شده لحظات شادی را برای خود رقم بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها