|

آخرین خبر از افزایش حقوق کارمندان پنجشنبه 24 شهریور

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه: برای افزایش حقوق ها دو سناریو وجود دارد، مسعود میرکاظمی هم بار مالی این سیاست را برآورد کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه از شروع بررسی افزایش حقوق ها در دولت خبر می دهد، در یک سناریو ممکن است حقوق ها هفت ماه افزایش یابد و در سناریو دیگر امکان دارد افزایش حقوق ها فقط نیمه دوم را دربربگیرید.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ساناپرس؛ رئیس کمیسیون تلفیق بودجه هم خبر داده برای افزایش حقوق ها دو سناریو افزایش یک رقم ثابت یا کالا برگ مطرح شده است.

حقوق و دستمزد در سال 1401

بیست و سوم مرداد اعلام شد:سازمان‌های امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه در پیشنهادی مشترک، افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری را جهت بررسی و اتخاذ تصمیم به دولت ارایه کرده اند.

در توجیه این پیشنهاد گفته شد:هدف بهبود و کمک به معیشت کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری و ارتقای قدرت خرید آنها است و قرار است مجددا حقوق افراد مشمول، افزایش یابد.

در بودجه 1400 حقوق کارمندان دولت 10 درصد افزایش یافت، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ درباره دلیل چنین تصمیمی به سایت خانه ملت گفته است:  در زمان تصویب افزایش حقوق ۱۴۰۱ کارمندان در مجلس، نمایندگان برای افزایش حقوق‌های بین ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون تومان تلاش‌هایی کردند و حتی در شورای نگهبان نیز این موضوع مورد بررسی قرار گرفت اما دولت زیربار نرفت و اعلام کرد اگر حقوق‌ها افزایش یابد به ۴ همت اعتبار نیاز است دلیل دوم  دولتمردان مبنا قرار گرفتن حقوق دولتی برای بخش خصوصی بود و تصور می کردند دولت هر چقدر حقوق ها را بالا ببرد دستمزد کارگران هم به همان میزان بالا خواهد رفت. به همین دلیل نظر بر یک افزایش حداقلی داشتند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها