|

افزایش حقوق بازنشستگان مشمول مالیات می شود؟

صادقی در ادامه به مالیات بر درآمد اشاره کرد و گفت: ما باید سقف معافیت مالیاتی را در حوزه حقوق و دستمزد افزایش دهیم.

لینک کوتاه کپی شد

طبق احکام صادر شده، حقوق بازنشستگانتامین‌اجتماعی از ۲۰ تا ۳۱ شهریور ماه (بر اساس حروف الفبا) حقوق و مزایای خود را با اعمال ۳۸ درصد افزایش به علاوه ۵۵۰ هزار تومان دریافت ‌می‌کنند.حقوق بازنشستگان همانند حقوق سایر افراد هر ساله مقداری افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان باید به گونه ای باشد که بازنشسته بتواند با حقوق خود امور اقتصادی خانواده اش را سامان دهد.حقوق بازنشستگان داری شرایط خاصی است، به طور مثال سن و سابقه کاری وی بر مبلغ حقوق بازنشستگان تاثیر گذار است. جدیدترین اخبار در رابطه با حقوق بازنشستگان را از سایت خبر آزاد پیگیری نمایید.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از خبرآنلاین؛ رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با تاکید بر این‌که بازنشستگان امروز دچار مشکلات متعددی هستند و این افزایش حقوق نمی‌تواند مشکل آن‌ها را به طور کامل رفع کند، گفت: یکی دیگر از مطالباتِ مهم ما بعد از ثباتِ اوضاع پیگیری ۲۵درصد باقی‌مانده متناسب‌سازی است.

حسن صادقی در جلسه اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری اظهار داشت: خدا را شاکریم که با همت بازنشستگان در نقاط مختلف ایران، صدای بازنشستگان به گوش دولت و مجلس رسید و دولت زیر بار جبرانِ اشتباه خود در قبال حقوق بخشی از بازنشستگان رفت.

سقف معافیت مالیاتی حقوق بازنشستگان

صادقی در ادامه به مالیات بر درآمد اشاره کرد و گفت: ما باید سقف معافیت مالیاتی را در حوزه حقوق و دستمزد افزایش دهیم. خط فقر مطلق در کشور ما در حال حاضر روی رقم ۱۱ میلیون تومان است. کسی که فقیر است باید از مالیات معاف باشد پس مالیاتِ حداقل اشتباه است بلکه باید مالیات بر میانگین باشد.

وی گفت: پیشنهاد من این است که شورای هماهنگی متشکل از کانون بازنشستگان و کارمندان کشوری و لشگری و تامین اجتماعی تشکیل شود تا این مجموعه‌ی مشترک مطالبات را پرقدرت پیگیری کند.

صادقی در پایان در انتقاد از واگذاری سهام بانک رفاه کارگران گفت: بانک رفاه سرمایه کارگران و بازنشستگان است و در ابتدا با سرمایه سازمان بیمه‌های اجتماعی کارگران شکل گرفت. بانک رفاه خط قرمز ماست؛ کسی حق واگذاری این بانک را ندارد و ما مقابل چنین تصمیمی خواهیم ایستاد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تاکید کرد: اگر هدف از واگذاریِ این بانک اجرای سیاست‌های کلی نظام است سهام بانک رفاه را به کارگران و بازنشستگان بدهند. اگر بانک رفاه از دست کارگران و بازنشستگان خارج شود سازمان با مشکل تامین نقدینگی مواجه خواهد شد و برای انجام تعهدات خود دچار مشکل می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها