|

افزایش حقوق کارمندان چقدر است و از کی اعمال می شود؟

حقوق شاغلان حداقل یک میلیون تومان افزایش خواهد داشت

لینک کوتاه کپی شد

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: طبق مصوبه امروز - یکشنبه- مجلس حقوق کارمندان دولت حداقل یک میلیون تومان افزایش می یابد که با محاسبه فوق العاده ویژه و نیز حق عائله مندی این رقم قابل افزایش است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ایرنا، حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس در توضیح تصوب لایحه اصلاح بودجه ۱۴۰۲ کل کشور اظهار داشت: کلیات این لایحه دو فوریتی در جلسات پیشین مجلس به تصویب رسیده بود و اکنون جزئیات آن بررسی و به تصویب رسید.

وی اظهار داشت: طبق این مصوبه حقوق بازنشستگان ۹۰۰ هزار تومان به همراه ۵ درصد حقوق آنان افزایش می یابد ضمن آنکه حق عائله مندی و حق اولاد نیز طبق ترتیبات پیش بینی شده در قانون مشمول افزایش خواهد شد.

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: همچنین حقوق شاغلان حداقل یک میلیون تومان افزایش خواهد داشت که این رقم با احتساب افزایش ناشی از افزایش حق اولاد و عائله مندی و نیز فوق العاده ویژه که در قانون مدیریت خدمات کشوری پیش بینی شده است، قابل افزایش به ارقام بالاتر است.

وی خاطر نشان کرد: دولت در لایحه خود سقف ۳۵ درصدی را برای فوق العاده ویژه کارکنان در نظر گرفته بود که مجلس مصوب کرد دولت با در نظر گرفتن هفت هزار میلیارد تومان اعتبار به این بند، بتواند میزان فوق العاده ویژه را تا ۵۰ درصد افزایش دهد.

وی درباره مصوبه مجلس در خصوص دریافتی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز توضیح داد: در مصوبه مجلس افزایش ۳۰ درصدی برای این قشر پیش بینی شده است که با توجه به ۲۰ درصدی که در ابتدای امسال اجرایی شد، امسال ۵۰ درصد افزایش دریافتی داشته اند.

حاجی بابایی همچنین درباره حقوق هیات علمی دانشگاهها نیز گفت: در اسفند سال گذشته ۳۰ درصد افزایش حقوق برای آنها در نظر گرفته شد اما برگشت خورد و بنابراین برای جبران آن در مصوبه امروز ۱۵ درصد افزایش برای این گروه در نظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه در مصوبه امروز مقرر شد میزان افزایش حقوق شاغلان، مشمول شرکت‌های دولتی هم بشود، افزود: همچنین طبق مصوبه امروز افزایش حق اولاد و حق عائله مندی به افراد شاغل در نهادهای عمومی غیر دولتی تعمیم داده می شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با یادآوری اینکه مصوبه مجلس پس از تایید شورای نگهبان وارد مرحله اجرا می شود، اظهار داشت: زمان اجرای این قانون ابتدای مهرماه خواهد بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها