|

قیمت عجیب بلیت پرواز رفت و برگشت به جام‌جهانی قطر

جام جهانی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تورنمنت‌های ورزشی، از 20 نوامبر یا 29 آبان ماه آغاز می‌شود و تا 18 دسامبر (27 آذر) ادامه دارد.

لینک کوتاه کپی شد

وزارت ورزش و امور جوانان اعلام کرده که برای هر یک از بازی‌های جام جهانی ۷۵۰۰ بلیت از سوی کشور قطر به ایران اختصاص یافته است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فرارو؛ با توجه به هزینه‌های بالای سفر به قطر، وزارت راه و شهرسازی، اعلام کرد کشتیرانی از بوشهر و کیش تدارک دیده شده و ایرانی‌ها می‌توانند صبح با استفاده از کشتی کروز به قطر مسافرت کرده و بازی مورد نظرشان را تماشا کنند و شب به کشور برگردند. همچنین تماشاگران می‌توانند با استفاده از هواپیما‌های شاتل و انتخاب کیش به‌عنوان محل اقامت‌شان، بازی مورد نظرشان را تماشا کنند و به کشور مبدا خود برگردند.

همچنین رستم قاسمی -وزیر راه و شهرسازی- درباره پرواز‌های ایران به قطر گفته بود که ما از هر فرودگاه کشور می‌توانیم به دوحه پرواز داشته باشیم، به‌خصوص از کیش که مسافران می‌توانند به کیش رفته و هواپیمای شاتل بین کیش و دوحه برقرار خواهیم کرد که مسافران و تماشاچیان بتوانند بازی را تماشا کنند و شب به کیش برگردند.

محمد محمدی‌بخش -رییس سازمان هواپیمایی کشوری- نیز درباره قیمت پرواز‌های جام جهانی گفته بود پرواز‌های خارجی تابع شرایط ویژه‌ای است. با این حال در این بازه زمانی توافقات خوبی حاصل و مقرر شد تا طرف قطری روی سایت خود قیمت بلیت‌ها را به‌ویژه برای سه روز بازی‌های ایران اعلام کند. همچنین ایران‌ایر نیز از شنبه قیمت‌های بلیت را اعلام خواهد کرد و مردم می‌توانند به سایت مراجعه و بلیت‌های خود را خریداری کنند.

جزئیات پرواز‌های جام جهانی از ایران به قطر اعلام شد

در حالی که مسئولان اعلام کرده بودند قیمت دقیق بلیت‌های جام جهانی قطر شنبه هفتم آبان‌ماه اعلام می‌شود، پیگیری این موضوع تا امروز نتیجه‌ای نداشت، اما بالاخره امروز وزارت راه و شهرسازی گزارش داد که شمس الدین فرزادی‌پور، سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما»، جزئیات پرواز‌های این شرکت در ایام جام جهانی را اعلام کرد و گفت: براساس وضعیت موجود قیمت رفت و برگشت هر صندلی ۱۳ میلیون تومان اعلام شده است.

وی افزود: ۴۲ پرواز از تهران به دوحه با ظرفیت ۲۵۰ و ۱۹۰ نفر، چهار پرواز از شیراز به دوحه، دو پرواز از لار و ۲۰ پرواز از مبدا لامرد به مقصد دوحه در نظر گرفته شده است و در صورت استقبال هموطنان و متقاضیان امکان افزایش این تعداد وجود دارد که براساس شرایط مقصد و فرآیند تهیه بلیط انجام می‌شود.

سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بازه زمانی آغاز پرواز‌ها را تشریح کرد و گفت: عموما با آغاز بازی‌ها پرواز‌ها نیز آغاز می‌شود. عمدتا این نوع پرواز‌ها و سفر‌ها باید به‌صورت تور تهیه شود، زیرا افرادی که به تماشای بازی‌ها اقدام می‌کنند، باید حتما کارت ویژه مسابقات را به همراه داشته باشند و همه خدماتی که ارائه می‌شود در قالب این کارت خواهد بود.

فرزادی‌پور خاطرنشان کرد: در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سبب وجود ویروس کرونا فعلا محدودیتی اعلام نشده است و این امر بستگی به زمان شروع مسابقات دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها