|

مبلغ یارانه نقدی در سال آینده تغییر می کند؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه آخرین اخبار از پرداخت یارانه نقدی و لایحه افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را تشریح کرد.

لینک کوتاه کپی شد

مسعود میرکاظمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با بیان اینکه لایحه بودجه طبق زمان بندی اول آذر به مجلس می‌رود، اظهار داشت: لایحه بودجه سال آینده در موعد قانونی به مجلس می‌رسد و اکنون بحث روی تدوین برنامه هفتم است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از شهرآرانیوز، رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه این سازمان به طور همزمان در حال تدوین لوایح برنامه هفتم و بودجه سال آینده است، گفت: قاعدتاً یکی از این‌ها زودتر باید به مجلس برود و تلاش ما این است لایحه بودجه اول آذر به مجلس برسد.

معاون رئیس‌جمهور درباره آخرین وضعیت لابحه افزایش حقوق کارکنان دولت، اظهار داشت: آنچه را که با کمیسیون برنامه و بودجه و مجلس توافق کردیم، قبول داریم؛ در صحن هم این موارد تصویب شد، اما در صحن علنی مجلس چیز‌هایی اضافه شد که مورد قبول ما و کمیسیون نبود و در شورای نگهبان باید تعیین تکلیف شود. به محض تایید شورای نگهبان و ابلاغ این لایحه، آن را اجرایی می‌کنیم و پرداختی آن از مهرماه محاسبه می‌شود.

میرکاظمی درباره وضعیت پرداخت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی در لایحه بودجه سال آینده نیز گفت: هنوز بررسی لایحه به این قسمت نرسیده است و  فعلا روی منابع و مصارف کار می‌کنیم تا منابع و مصادرف، درآمد ها، حقوق و ... مشخص شود؛ بحث یارانه مربوط به تبصره ۱۴ بودجه و در حوزه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها است. رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: همین میزان یارانه، سال آینده نیز پرداخت می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور درباره اینکه احتمال ایجاد سامانه برای پرداخت یارانه غیرنقدی در سال ۱۴۰۲ وجود دارد یا نه، تصریح کرد: اگر روی سامانه کار شود و این سامانه آمادگی پیدا کند و مثلا به عنوان نمونه در شهر یا استانی اجرا شود و اجرای آن موفقیت آمیز باشد، احتمال استفاده از پرداخت یارانه غیرنقدی در سال ۱۴۰۲ وجود دارد.

رئیس سازمان برنامه وبودجه در پاسخ به اینکه آیا کار قابل توجهی در دولت سیزدهم انجام شده است، گفت: کار‌های خوب فراوان انجام شد و همین که دولت را با آن وضعیت تحول گرفت و متوقف نشد و کار را ادامه داد کار بزرگی است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها